مزایای خانه چوبی

مزایای خانه چوبی

  1. مقاوم در برابر زنگ زدگی : به هیچ عنوان چوب زنگ نمی زند. با توجه به این موضوع که ممکن است به برخی فرم ها اکسید شود اما درمقایسه با فلز هیچ اهمیتی ندارد و این اکسیداسیونی که اتفاق می افتد قابل مشاهده نیست. البته فلزاتی هم وجود دارند که زنگ نمی زنند اما قیمت بسیار بالایی دارند.
  2. سازه ای ایمن و سبک و بادوام : یکی از دلایل مهمی که هنوز چوب کاربرد بسیار زیادی دارد دوام بالا، وزن کم و ایمنی آن است. ویژگی که آجر ندارد خم شدگی است که در چوب یافت می شود. بنابراین زمانی که فونداسیون جابه جا می شود خانه چوبی قابلیت این را دارد که با این تغییر نیز جابه جا شود به جای اینکه شکسته شود و یا فرو ریزد. در جنوب شرق آمریکا اکثر خانه ها چوبی هستند به این دلیل که خاک سست است و استفاده از آجرهای سنگین باعث فروریزی زمین شود.
  3. طیف گسترده چوب در ساخت خانه چوبی : با وجود اینکه بیش از 5000 نوع چوب برای انتخاب طراحان وجود دارد قطعا همه نیازهای آنان را برطرف می سازد. چوب های مختلف کاربردهای متفاوت دارند به این صورت که برخی چوب ها برای صدا و صوت، برخی برای دیواره ها و کف و سقف، برخی نیز برای عایق کاری و ... مناسب هستند و می توانند به هر رنگی رنگ آمیزی و به هر طرحی درخشنده و صیقلی شوند که باعث ظرافت و زیبایی بیشتر می شود. پتانسیل چوب بسیار بالاست و با توجه به خلاقیت و سلیقه هر کس می تواند به کار گرفته شود.

خانه چوبی

  1. صرفه جویی در هزینه و زمان و سرعت بالای ساخت خانه چوبی : سازه های چوبی در مقایسه با آجر، سنگ و یا سیمان باعث صرفه جویی در زمان می شوند و بالطبع هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد. به خصوص در مواقعی که باران و یا برف شدید باشد کاربرد فراوانی دارد چرا که بی توقف می تواند ادامه دهد. امکان اصلاح آسان در حین ساخت و یا پس از ساخت برای خانه چوبی نیز وجود دارد و همین مسئله به دلیل راحتی، مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری آن است که در عموم مردم بسیار محبوب است و قیمت مناسب تری هم دارد. خانه های بتنی برای اینکه سازه ساخته شده تغییر یابد مشکلات زیادی را به همراه دارد و مشکل آفرین و زمان برتر خواهد بود.
  2. عایق فوق العاده و مقاوم در برابر اتلاف انرژی : برخی مصالح ساختمانی احتراق پذیر نیستند به این صورت که وقتی گرم می شوند انبساط می یابند که همین باعث تضعیف و فروریزی سازه می شود. در حالی که چوب رفتار برعکسی دارد زمانی که گرم می شود خشک شده و محکم تر می شود. ( البته نه بیش از حد احتراق ). بنابراین می توان گفت در خانه های چوبی اتلاف انرژی نسبت به سایر سازه ها کمتر است. اگر می خواهید هزینه کمتری برای گرمایش منزلتان پرداخت کنید و گرما در منزلتان باقی بماند چوب گزینه استثنایی می باشد.
  3. خواص مکانیکی و خواص کاری : اگر چه چوب بسیار سبک است اما مقاومت آن بسیار بالا است. به عنوان مثال کف اکثر سالن های ورزشی لمینت است. از نظر کاری چوب به راحتی تعمیر و نگهداری می شود. به علاوه اینکه روی چوب می توان برش های خلاقانه و زیبا انجام داد.
  4. دوستدار محیط زیست : خانه های چوبی که از درختان ساخته می شوند، پایدار و تجدید پذیر هستند. این سازه ها کربن دی اکسید اتمسفری را جذب و در خود نگه می دارند. حتی اگر بخواهیم آلودگی ناشی از حمل و نقل انتقال درختان را هم در نظر بگیریم نیز کربن خنثی محسوب می شود. در واقع می توان گفت چوب تنها مصالحی است که کربن خنثی به شمار می رود. بنابراین استفاه از چوب در سازه ها تاثیر بسیار مثبتی در آب و هوا دارد.
  5. مقاومت در برابر آب : با توجه به اینکه اگر چوب در معرض آب و رطوبت قرار گیرد موجب تورم آن می شود اما برخی چوب ها نیز در برابر آب مقاومت بالایی دارند. مطالعات نشان می دهد برخی چوب ها تمایل به جذب رطوبت دارند در حالی که انواع دیگری وجود دارد که این تمایل را ندارند. به این دلیل است که نرخ جذب های بالا کاربرد بیشتری دارند.
  6. خاصیت آکوستیک چوب : چوب عایق کامل صدا محسوب نمی شود اما موج های صدا را جذب و از انعکاس صدا به خارج جلوگیری می کند. چوب نسبت به سایر رقبایی که دارد عایق صدای استثنایی به شمار می رود به خصوص مواقعی که عایق کاری بین اتاق های مختلف استفاده می شود. همچنین در سالن های کنسرت کاربرد فراوانی دارد به این صورت که صدا را خفه می کند و صدای عالی تولید می کند.
  7. طبیعی بودن : برخی افراد عقیده دارند که بارهای الکترواستاتیک بسیار مضر است و این بارها در چوب صفر است. در نهایت می توان گفت آرامش روانی که در حضور خانه چوبی وجود دارد را در هیچ جا نمی توان یافت.

جهت استعلام قیمت خانه چوبی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با شرکت رایمون سازه ( ویلا چوبی ) تماس بگیرید.