پخش موزیک، دغدغه اصلی خوانندگان ایرانی !

امروزه با بیشتر شدن جمعیت در کشورمان ایران، موزیسین ها و خوانند های بیشتری نیز در جامعه پیدا شده است که همه نیز به دنبال شهرت و شنیده شدن کار هایشان هستند. در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین نکات مثبتی که باید مورد استفاده قرار دهند تا سرمایه و هزینه و وقتشان هدر نشود. شما هر چقدر هم موزیک خوب و قوی بسازید ولی اگر کسی نشنود فقط انگار برای دل خودتان است. پس قطعا نیاز دارید تا موزیکتان را دست به دست کنید و به گوش مردم برسانید. 

در ابتدا باید بگوئیم که سعی کنید قبل از هر چیزی خودتان تریبون خودتان باشید، این یعنی یک مرجع معتبر برای خودتان داشته باشید که حامی شما باشد. حال ممکن است شما سایت و یا صفحه اجتماعی و یا ... برای خودتان داشته باشید و سعی کنید مردم را به آن سوق دهید. اگر می توانید با یک سایت طرح دوستی داشته باشید و از آن ها بخواهید تا شما را در این کار یاری کنند. هستند سایت های موسیقی که حامی خواننده ها و هنرمندان واقعی و کار بلد هستند. ( برای مثال سایت آی ریتم، چرا که اولین اثر از هر هنرمندی را که به تایید کارشناسان سایتش برسد به رایگان درج می کنند. ) پس تریبون قوی را برای خودتان داشته باشید. 

دو نوع پخش آهنگ: گرم و سرد !

پخش آهنگ ها را به دو دسته تقسیم می کنیم، دسته اول آن که شما موزیکتان را در اینترنت و سایت های معتبر موسیقی پخش می کنید و مردم می شنوند و اگر موزیک خوبی داشته باشید قطعا استقبال می کنند و این راه نیز برای شما هزینه بر خواهد بود که به این دسته پخش سرد می گوئیم. اما دسته بعدی که بهترین انتخاب می باشد پخش گرم می باشد. این راه به عبارت ساده یعنی دست به دست کردن موزیک شما از طریق مردم را گویند. برای مثال در نظر بگیرید شما می خواهید یک وسیله مثل یخچال بخرید؛ اگر ده بار در تلویزیون معرفی یک مارک را ببینید قطعا ملکه ذهنتان می شود و در صدد خرید آن می روید. در فروشگاه ناگهان یکی از دوستانتان را می بینید که به شما می گوید بهتر است از مارک دیگری استفاده کنی و اینا همش تبلیغ است! قطها شما حرف دوستتان برایتان بیشتر سند است تا حرف تلویزیون ! به این نوع تبلیغات را پخش گرم می گوئیم. 

پخش موزیک به صورت مردمی

حال اگر خواستید از روش اول برید پس در انتخاب سایت هایی که می خواهید موزیک تان را پخش کنید دقت های زیادی را بکنید. مهم ترین چیز این که سایت مشهوری باشد و عینا خودتان آن سایت را در نتایج گوگل ببینید. سعی کنید سایتی را که انتخا می کنید تبلیغ های زیادی نداشته باشد که شما و مخاطب را دچار سردرگمی کند. هم چنین می توانید از روی رتبه الکسای آن سایت را نیز مشاهده کنید که خود مرجع تقریبا مناسب و معتبری برای ربته بندی سایت ها می باشد. 

در پخش خود سعی کنید به یک سایت بیشتر مراجعه کنید و از مدیران آن سایت بخواهید حامی شما باشند و به عنوان مثال سوگولی آن سایت باشید تا همیشه شما را در رنکینگ اول خود قرار دهد و هزینه کمتری هم از شما بگیرد. اگر در یک موزیک خوب عمل کنید و از این تکنیک نیز بهره جویید قطعا موفق خواهید شد. 

خواننده هایی را داشته ایم که یک شبه مشهور و هنرمندانی هم داشته ایم که پس از چند سال! پس بسیار در کار خود حساس باشید و اصلا عجله ای برای مشهور شدن و پخش آهنگ نداشته باشید. نکاتی را که گفته شد رعایت کنید موفقیت در راه است. 

هم چنین می توانید به سایت آی ریتم به آدرس ireetm.com مراجعه کنید و از قسمت پخش آهنگ از مزایای این سایت خیلی عالی در پخش موزیک بهره مند شوید.