جولان کرونا در 30 کشور جهان

به گزارش اخبار کرونا شهر خبر، پایگاه خبری منیبان با ارائه آماری که در آن کشور آمریکا بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا و فیلپیپین کمترین آن را داشت، نوشت: تازه‌ترین وضعیت شیوع کرونا در سراسر جهان اعلام شد.

دومین خبر پربازدید در خصوص تاثیر ویتامین D در پیشگیری از کرونا بود. به گزارش برنا؛ متخصصانی از اروپا، کانادا و ژاپن که پرونده بیش از ۴۰۰ هزار بیمار را در یک مطالعه جدید تجزیه و تحلیل کرده‌اند، می‌گویند که نتوانسته‌اند هیچ مدرکی در تایید این فرضیه بیابند که میزان بالاتر ویتامین دی در بدن، باعث مبتلا نشدن به کرونا می‌شود.

دیگر خبر پربازدید در رابطه با احتمال افزایش بار بیماری کرونا بعد از تعطیلات نوروز بود. به گزارش اقتصادنیوز :‌رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براین که مدافعان سلامت، افسران جنگ بزرگترین چالش قرن هستند، در عین حال نسبت به احتمال افزایش بار بیماری کرونا در تهران پس از تعطیلات نوروز هشدار داد. علیرضا زالی گفت: به نظر می رسد استان تهران و خصوصا مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان بالاترین خدمت دهنده به بیماران کرونایی در سطح کشور، پس از پایان تعطیلات نوروزی روزهای سختی را تجربه کنند.

 

شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ایران در روز جاری نسبت به روز گذشته ۲.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷ هزار و ۵۹۳ نفر رسید. این دومین روزی است که پس از دو هفته، متغیر ابتلا پایین‌تر از حد ۸ هزار نفر قرار می‌گیرد. این مطلب نیز با بازدید زیادی روبرو شد.

شرایط واکسن کرونا برای کودکان هم از دیگر خبرهای پربازدید بود. به گزارش سایت خبری برخط نیوز، برخی از واکسن‌ها در حال حاضر برای 16 ساله ها در حال تست و آماده‌سازی است. چند شرکت نیز مطالعه روی واکسن برای 12 ساله‌ها را به پایان رسانده‌اند و بزودی آن‌ها را منتشر می‌کنند. اگر این مطالعات موفقیت‌آمیز باشد، نوجوانان کم سن و سال نیز می‌توانند واکسیناسیون را شروع کنند البته در صورتی که امکان تامیین فراهم باشد. بسیاری از واکسن‌ها در حال حاضر برای افراد 18 سال به بالا آماده هستند.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار کرونا به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.