معرفی چند مورد از پرفروش ترین تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی، ابزار بسیار پر تنوعی هستند که از زمان خلقت بشر مورد استفاده قرار می گرفتند. در واقع ساده ترین و ابتدایی ترین ابزار های برش، توسط انسان های اولیه اختراع شده بود و از آن زمان تا کنون، در طول زمان های مختلف و با پیشرفت علم و تکنولوژی، این ابزار های ساده با ابزار هایی با ساختار های پیچیده اما کاربردی تبدیل شده اند. در واقع با گسترش و توسعه ساده ترین ابزار های دستی توسط انسان ها، ابزار های دیگری خلق شد و متناسب با آن ها، و همچنین نسبت به نیاز های خود، ابزار های جدید تر، و کاربردی تر خلق شد. امروزه، با گذشت تمدن های بسیار زیاد و وقوع انقلاب صنعتی، زمینه ی تجهیزات صنعتی و ماشین آلات بسیار گسترده شده و ابزار ها و تجهیزات صنعتی بسیار زیادی در بازار های صنعتی یافت می شود.

برخی از این ابزار ها از همان ابتدا که اختراع شدند، مورد استفاده های بسیار زیادی قرار گرفتند و در واقع با استقبال بسیار زیادی از انسان ها صنعت گران رو به رو شدند. گذشت زمان نشان داده که این ابزار های محبوب، توانسته اند تحولات عظیمی را در صنعت ایجاد کنند و در نتیجه امروزه، بسیاری از ماشین آلات و ابزار های صنعتی بدون وجود آن ها، امکان کار کردن و دوام را ندارند. در ادامه این مطلب برخی از این ابزار های مهم و محبوب را معرفی کنیم و علاوه بر این شما را با انواع مختلف این ابزار ها آشنا کنیم. درست است که تجهیزات صنعتی حوضه ی گسترده ای دارند اما به طور کلی می توان گفت که ابزار هایی که در ادامه معرفی کرده ایم، از پر کاربرد ترین و پر فروش ترین آن ها است.

پرفروش ترین ابزار های صنعتی در بازار

در واقع می توان گفت که تمامی ابزار های صنعتی اهمیت مخصوص به خود را دارند اما برخی از آن ها نسبت به سایر، دارای درجه اهمیت و همچنین محبوبیت بسیار بیشتری دارند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که با توجه به گستردگی این ابزار ها و تجهیزات صنعتی به معرفی تعداد اندکی از آن ها که عملکرد اکثر دستگاه ها و ماشین آلات به آن ها بستگی دارد، می پردازیم. پرفروش ترین ابزار های صنعتی که در بازار فروخته می شوند عبارتست از تسمه و بلبرینگ. این دو ابزار ریشه ی عمیقی در صنعت دارند و در میان تمامی ابزار های صنعتی جایگاه بسیار ویژه ای دارند.

تسمه چیست؟

تسمه نوعی نوار دایره شکلی است که عمل انتقال نیرو را از یک شفت، به شفت دیگر انجام می دهد. در واقع در بسیاری از ماشین آلات دیده ایم که نیرو، به وسیله ی چرخ دنده به سایر نقاط ماشین منتقل می شوند. اما به دلیل خرابی های بسیار زیاد و همچنین سر و صدای ناشی از حرکت چرخ دنده ها، تسمه جایگزین بسیار خوبی برای انتقال نیرو بود. در واقع تسمه ها عموما به واسطه ی انعطاف و همچنین طول عمر و دوام خود انتخاب می شوند و هنگامی که بر روی دستگاه نصب می شوند، صدای بسیار کمی را تولید می کنند.

معرفی انواع تسمه

تسمه ها در زمینه ها و همچنین رشته های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین ابزار های صنعتی می باشند که با داشتن انواع مختلف، توانسته اند در زمینه ها و همچنین رشته های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال امروزه در اکثر ماشین آلات صنعتی، خودرو ها، و سایر دستگاه های صنعتی از انواع تسمه استفاده می شود و کاربرد بسیار مطلوبی را نسبت به سایر ابزار های انتقال دهنده نیرو دارد. به طور کلی انواع تسمه بر اساس زمینه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد عبارتست از:

  • تسمه کولر آبی
  • تسمه خودرو
  • تسمه کشاورزی
  • تسمه صنعتی

البته باید اشاره کنیم که تسمه هایی که در صنعت و در زمینه هایی که در بالا اشاره کردیم، مورد استفاده قرار می گیرند، به زیر مجموعه های متعددی تقسیم می شوند و متناسب با زمینه های مورد استفاده شان، ساخته می شوند. علاوه بر این مواد و جنس تسمه ها می تواند متغیر باشد و از جنس های لاستیک، چرم، پارچه و لاستیک ساخته می شوند. همچنین به منظور دریافت قدرت کششی و دوام بالاتر، لایه ی داخلی انواع تسمه را از جنس هایی مانند سیم، پلی استر، نایلون و .... می سازند.

بلبرینگ چیست؟

اما یکی دیگر از ابزار های پر فروش صنعتی، بلبرینگ است. بلبرینگ ها تجهیزات صنعتی نسبتا ساده ای می باشند که ساختار آن ها از گوی های فلزی کروی شکل، دو مدل حلقه ی نگه دارنده و یک لایه بیرونی نگه دارنده، تشکیل می شود. یکی از نکات جالبی که در خصوص بلبرینگ ها وجود دارد این است که با عظمت ترین، بزرگ ترین، و غول پیکر ترین دستگاه ها را به حرکت در می آورد. در واقع گوی های کروی شکل موجود در ساختار بلبرینگ ها، امکان حرکت را برای ماشین آلات و ابزار ها ایجاد می کنند.

انواع بلبرینگ ها

بلبرینگ ها دارای انواع مختلفی می باشند و در واقع به واسطه اینکه زمینه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه در انواع مختلفی ساخته می شود. انواع بلبرینگ های صنعتی عبارتست از:

  • بلبرینگ کف گرد
  • بلبرینگ مینیاتوری
  • بلبرینگ سرامیکی
  • بلبرینگ شیار عمیق
  • بلبرینگ تماس زاویه ای
  • بلبرینگ خود تنظیم

در میان تمامی ابزار ها و تجهیزات صنعتی، بلبرینگ ها جزو پر فروش ترین و پر کاربرد ترین ها می باشند و در زمینه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.