بلیط اتوبوس را آنلاین و با قیمت ارزان بخرید

اتوبوس پرطرفدارترین وسیله نقلیه در سطح کشور و بهترین گزینه برای سفری اقتصادی است. سفر با اتوبوس به هر مقصدی امکان‌پذیر است و دردسر خاصی ندارد. حال اگر بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی هم خریداری شود که دیگر نور علی نور است و علاوه بر راحتی بیشتر، قیمتی مناسب‌تر نیز به همراه دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین بلیط را تهیه کرده و سفری به یادماندنی داشته باشید.

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

سفر با هر وسیله نقلیه مزایا و معایب خودش را دارد؛ درنتیجه ابتدا معیار خود برای انتخاب وسیله نقلیه را در نظر بگیرید و سپس با مقایسه مزایا و معایب هرکدام، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این ‌مقاله به بررسی مزایا و معایب سفر با اتوبوس و بلیط اتوبوس که پرطرفدارترین وسیله نقلیه سطح کشور است، می‌پردازیم:

ارزان بودن قیمت سفر با اتوبوس

اتوبوس، ارزان‌ترین وسیله نقلیه در ایران است که با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمتش هم مقرون‌به‌صرفه است. البته قیمت بلیط اتوبوس در برخی مواقع مانند قیمت بلیط اتوبوس vip نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد، گران‌تر است. برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس می‌توانید به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید و ارزان‌ترین بلیط برای سفرتان راتهیه کنید

ثبات قیمت بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط قطار و بلیط هواپیما از ثبات بیشتری برخوردار است و ثابت ترین قیمت را دارد. البته ممکن است که سالانه آن هم تحت نظر سازمان اتوبوسرانی، منصفانه افزایش یابد. این قانون کلی درباره انواع بلیط اتوبوس، یعنی قیمت بلیط اتوبوس vip و معمولی است.

فراوانی شرکت های اتوبوسرانی

سفر با اتوبوس سفری ارزان است و بسیاری از شهرهای ایران به قطار و یا هواپیما دسترسی ندارند. پس همین دو دلیل کافی است تا در هرشهر تعداد زیادی آژانس مسافربری داشته باشیم.

ساعت های حرکت متنوع

اتوبوس یک وسیله نقلیه همیشه در دسترس است و روزانه به مقصد کلان‌شهرها سفرهای زیادی دارد که برخی از آن‌ها هر نیم‌ساعت حرکت دارند. می‌توانید از سایت ره بال آسمان تاریخ حرکت اتوبوس‌هارا ببینید و برای تاریخ مدنظرتان بلیط اتوبوس رزرو کنید.

طولانی بودن سفر با اتوبوس

درست است که سفر با اتوبوس ارزان و اقتصادی است؛ اما طولانی‌بودن سفر یکی از معایب آن است. در سفر با اتوبوس، زمان رسیدن به مقصد با زمانی که با ماشین‌ شخصی سفر می‌کنید، برابر است؛ پس اگر محدودیت زمانی دارید، اتوبوس مناسب شما نیست.

امکانات رفاهی اتوبوس

امکانات رفاهی سفر با اتوبوس از قطار و هواپیما کمتر است؛ اما این به معنی سخت‌بودن سفر نیست؛ اتوبوس با توقف‌های برنامه‌ریزی شده بین‌راهی می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. البته اگر اتوبوس‌های vip را انتخاب کنید، از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوید.

بزرگ ترین پایانه های مسافربری کشور

پایانه مسافربری مکانی است که خدمات مختلفی مثل تهیه بلیط، سالن انتظار، سرویس‌بهداشتی، بوفه‌ و رستوران ارائه می‌دهند تا مسافران با خیالی آسوده سفرکنند. همچنین در پایانه مسافربری سکوهایی وجود دارند که جایگاه هر اتوبوس از هر شرکت مسافربری را مشخص می‌کنند. مهم‌ترین پایانه‌ها در ایران را در زیر نام می‌بریم:

ترمینال امام رضا مشهد

پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد یا ترمینال مشهد بزرگترین پایانه مسافربری کشور است که در بزرگراه شهید کلانتری مشهد قرارگرفته است. پایانه دیگر مشهد، معراج است که به مسافران شهرهای نزدیک خدمات می‌دهد.

ترمینال جنوب تهران

پایانه مسافربری جنوب تهران اولین ترمینال تهران است که از سال 1359 شروع به کار کرده و به ترمینال خزانه معروف بوده است. این پایانه بیشترین خدمات را به مسافرانی ارائه می‌دهد که به شهرهای جنوبی و مرکز ایران سفر می‌کنند؛ اما به مقصد بیشتر استان‌ها اتوبوس دارد.

ترمینال غرب تهران

پایانه مسافربری غرب تهران یا ترمینال آزادی، در ضلع غربی میدان آزادی و در ابتدا بزرگراه تهران کرج قرارگرفته است و به مسافرانی که به مقصد شهرهای شمال، غرب، و شمال‌غربی سفر می‌کنند، بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد؛ اما به مقصد بیشتر استان‌ها اتوبوس دارد.

ترمینال شرق تهران

ترمینال شرق تهران که بعد از ترمینال خزانه ساخته شده، در محدوده تهران پارس و در منطقه 13 تهران قرارگرفته است. این پایانه به مسافرانی با مقصد شهرهای شرق و شمال‌شرق بیشترین خدمات را ارئه می‌دهد. این پایانه قرار است به بزرگترین پایانه خاورمیانه تبدیل شود تا مسافران بیشتری را پوشش دهد.

ترمینال بیهقی تهران

پایانه مسافربری بیهقی یا ترمینال آرژانتین، در ضلع شرقی میدان آرژانتین قرار گرفته است. این پایانه به مقصد همه شهرهای ایران اتوبوس دارد.

ترمینال کاوه اصفهان

ترمینال کاوه یکی از ترمینال‌های اصفهان است که با فضا مدرن، خدمات رفاهی قابل توجهی را به مسافران ارائه می‌دهد و به مقصد همه شهرهای ایران اتوبوس دارد.

معروف‌ترین اتوبوس های مسافربری

 

خرید بلیط معروفترین و بهترین اتوبوس های مسافربری

برای یک سفر آرام و با خیال آسوده با اتوبوس، باید از نوع اتوبوس و مدل آن اطلاع کافی داشته باشید. برای همین هنگام خرید بلیط اتوبوس باید به نوع اتوبوس هم توجه کنید. معروف‌ترین اتوبوس‌های ایران ولوو و اسکانیا هستند:

انوع اتوبوس

 

اتوبوس‌ها به‌طورکلی به سه دسته اتوبوس درجه 1، اتوبوس vip کلاسیک و اتوبوس vip تخت خواب شو تقسیم می‌شوند:

  • اتوبوس های درجه1، ارزان‌ترین بلیط و خدمات کمی دارند؛ اما برای سفرهای کوتاه‌مدت بهترین گزینه‌اند،
  • اتوبوس‌های vip کلاسیک، قیمت بالاتر و خدمات بیشتری دارند و بهترین گزینه برای سفرهای طولانی هستند؛
  • در آخر، اتوبوس‌های vip تخت‌خواب‌شو را داریم که بلیط گران‌تری دارند و معمولاً 25 نفره هستند.

روش های خرید بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانید از سه روش زیراقدام کنید:

خرید حضوری

خرید بلیط اتوبوس از ترمینال و آژانس‌های مسافربری صورت می‌گیرد. این روش باعث اتلاف در وقت و هزینه شما می‌شود؛ همچنین اگر تعداد مسافران برای مقصد شما زیاد باشد، ممکن است نتوانید بلیط مدنظرتان را تهیه کنید. همچنین این کار در شهرهای بزرگ نیز باعث اتلاف در وقت و هزینه شما می‌شود.

رزرو تلفنی

برای تهیه بلیط با رزرو تلفنی، که یک روش غیرحضوری است، باید با آژانس معتبر تماس بگیرید که امکان رزرو بلیط اتوبوس داشته باشد.

برای رزرو تلفنی بلیط اتوبوس می‌توانید با شماره پشتیبانی 24 ساعته ره بال آسمان استفاده کنید.

شماره تماس: 05137170

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس یکی از جدیدترین روش‌های تهیه بلیط است که طی چند سال گذشته رواج بسیاری داشته است. خرید آنلاین بلیط اتوبوس مناسب کسانی است که برنامه سفرشان از قبل مشخص است. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مزایای زیادی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

اتوبوس شب رو چیست؟

اتوبوس‌های شب رو، همانطور که از نام آنها پیداست، در طول شب از مبدا به سوی مقصد حرکت می‌کنند و نسبت به اتوبوس‌های دیگر، تعداد توقف کمتری دارند. شما در طول سفر با این اتوبوس‌ها، می‌توانید به راحتی روی صندلی خود استراحت کرده و در صورت نیاز به سرویس بهداشتی نیز از سرویس بهداشتی موجود درون اتوبوس استفاده کنید.

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس یک خرید غیرحضوری است که در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. برای خرید اینترنتی بلیط کافی است وارد یک سایت معتبر مانند ره بال آسمان شوید و خرید خود را با کارت شتاب انجام دهید. ‌درخرید آنلاین می‌توانید شماره صندلی خود و نوع اتوبوس را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

قوانین مرتبط با خرید بلیط اتوبوس:

  • پس از صدور بلیط، شما نمی‌توانید تاریخ، مبدأ، مقصد و نوع اتوبوس را تغییر دهید؛ در صورت بروز هرگونه اشتباه از طرف خودتان، بلیط باید استرداد شود.
  • اطلاع‌رسانی برای کنسلی بلیط اتوبوس از طریق ارسال پیامک یا ایمیل انجام می‌شود؛ پس شماره تلفنی را هنگام خرید بلیط ارائه دهید که در حال حاضر در دسترس و قابل استفاده است؛
  • توجه داشته باشید تنها سند شما مبنی بر رزرو بلیط، شماره بلیطی است که برایتان پیامک شده است؛ بنابراین تا لحظه حرکت در نگهداری این شماره دقت کنید؛
  • برای سفر با اتوبوس به بلیط کاغذی نیاز دارید. در صورت خریدآنلاین بلیط، برای تهیه بلیط کاغذی نیم‌ساعت قبل از ساعت حرکت به دفتر فروش بلیط مربوطه مراجعه کنید؛ اگر نیاز است بلیط اتوبوس خود را برای سفر داخلی یا خارجی به سازمان مشخصی ارائه دهید حتماً بلیط کاغذی خود را از پایانه مبدأ تهیه کنید؛ در صورت خرید بلیط آنلاین شما می‌توانید تا قبل از چاپ بلیط در پایه مبدأ، آن را به‌صورت اینترنتی کنسل و هزینه آن را استرداد کنید؛ اما اگر بلیط در پایانه چاپ شود، شما برای کنسلی بلیط خود باید به‌صورت حضوری به پایانه مسافربری مراجعه کنید؛
  • قوانین استرداد هزینه بلیط داخلی برای اتوبوس‌های گوناگون بر اساس ساعت و حرکت اتوبوس متفاوت است؛ اما در ره بال آسمان، بعد از کنسلی بلیط، هزینه آن در کمتر از 24 ساعت برایتان واریز می‌شود.

ره بال آسمان، بهترین آژانس مسافرتی برای خرید بلیط اتوبوس

شما می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین بلیط خود را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما خرید اینترنتی است، می‌توانید از سایت ره بال آسمان اقدام به تهیه بلیط کنید. ره بال که یک آژانس مسافرتی معتبر در سطح کشور است، سال‌هاست به صورت حرفه‌ای خدمات گردشگری ارائه می‌دهد. با خرید از سایت ره بال آسمان می‌توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته تا لحظه حرکت اتوبوس بهره ببرید.

نحوه خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

 

بهترین روش خرید بلیط اتوبوس ارزان قیمت

برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر آژانس مسافرتی ره بال و ارائه تاریخ زمان حرکتتان، بلیط خود را رزرو کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت آژانس مسافرتی ره بال آسمان، با کلیک روی تب اتوبوس، مبدا، مقصد و تاریخ حرکتتان را انتخاب کرده و دکمه جست‌وجو را بزنید. در لیست سفرهای پیش‌رویتان بهترین گزینه را انتخاب و خرید خود را نهایی کنید. شما می‌توانید هرگونه پرسش هنگام خرید از سایت را نیز در چت آنلاین (روی آیکون گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید) مطرح کنید.

 

منبع: rahbal