پرده مغناطیسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ (+ مشاوره رایگان 05132511020 )

پرده مغناطیسی درپلاست یا به نوعی درب مغناطیسی موضوعی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم. مانند هر سال فصل بهار از راه رسیده و هوای تازه آن هم مانند همیشه انسان را جذب خود می کند. امروز بعد از این که درب بالکن را باز کردم، بلافاصله هوای تازه و بوی باران به مشامم خورد؛ آن جا بود که بستن درب بالکن کاری عاقلانه به نظر نمی رسید و تصمیم گرفتم درب را باز بگذارم و از هوای تازه استفاده کنم؛ اما مانند هر ساله، با مزاحمت حشرات مختلف رو به رو شده بودم؛ حال راه حل چیست؟

در تاریخ بشر همیشه سعی بر این بوده است که با نوآوری های جدید، زندگی انسان ها به سهولت بخشیده شود؛ این مورد را در تمامی تاریخ بشر و در تمام زمینه شاهد بوده ایم به طور کلی پایه هر نوآوری، یک اختراع می باشد. تمامی اختراعات تاریخ بشر، از ادغام دو عنصر به وجود آمده اند. هیچ کس حتی فکر را هم نمی کرد که با ترکیب دو عنصر درب و پرده، بتوان نوآوری جدید را در تاریخ بشر شاهد بود.

پرده مغناطیسی توری یا آهن ربایی توری در پلاست

در این روز ها پرده های جدید با عنوان پرده مغناطیسی ایجاد شده اند و توانسته اند نیاز ها و حتی مشکلات متفاوتی را برطرف کنند؛ به طور مثال شخصا توانستم با خرید پرده توری مغناطیسی، هم از هوای تازه بهار استفاده کنم و هم از شر حشرات در امان باشم. پرده های مغناطیسی انواع مختلفی دارند که براساس محل و فصل های مختلف استقاده می شوند. پرده های توری یا درب های توری مناسب بهار و تابستان و پرده های پلاستیکی  یا درب های پلاستیکی مناسب زمستان و پاییز می باشند. یک نوع دیگر پرده های مغناطیسی پرده های صنعتی هستند که  در ادامه بیشتر به معرفی ویژگی های پرده توری مغناطیسی می پردازیم.

پرده توری مغناطیسی یا درب توری مغناطیسی چیست؟

به طور کلی به پرده توری مغناطیسی، درب توری مگنتیک هم گفته می شود؛ مگنتیک به این معنا است پرده قابلیت مغناطیسی یا به نوعی آهنربایی را در خود دارد. در پرده توری مغناطیسی و در دو طرف آن، دو تور مجزا قرار دارند؛ لبه های هر کدام از این تور ها، شامل آهنربا هایی می باشند که با استفاده از آن ها، دو طرف تور به یکدیگر متصل می شوند. کارکرد پرده مغناطیسی به این صورت است که اگر شما از پرده توری عبور کنید، پرده مانند یک درب باز می شود و سپس، به طور خودکار با استفاده از آهنربا های موجود، دوباره متصل خواهد شد.

در گذشته برای فصول بهار و تابستان، مردم تور هایی را خریداری می کردند و به درب و پنجره خود متصل می کردند؛ حتی در بعضی اوقات اقدام به خریداری درب توری می کردند؛ اما در حال حاضر با ایجاد پرده توری مغناطیسی دیگر نیازی به این امکانات نمی باشد. پرده مغناطیسی با استفاده از خاصیت توری بودنش، جلوی ورود هر گونه حشره ای را به محیط مدنظر می گیرد. از پرده توری مغناطیسی برای فصول تابستان و در فضا هایی نظیر بالکن و درب ورودی استفاده می شود.

پرده توری آهن ربایی یا مغناطیسی درپلاست چه ویژگی هایی دارد؟

در بخش قبلی دانستید که پرده مغناطیسی چیست و چه کارکرد هایی را دارد؛ همچنین دانستید که این نوع پرده از ورود حشرات ریز جلوگیری می کند؛ اما آیا تنها ویژگی پرده توری مغناطیسی همین مورد می باشد؟ جدا از این که پرده مغناطیسی دارای خاصیت آهنربایی می باشد، چندین ویژگی دیگر را هم شامل می شود. به طور کلی هر نوع درب یا پرده ای دارای چند ویژگی می باشد؛ این مورد درباره پرده مغناطیسی هم صدق می کند. در ادامه به ویژگی های پرده توری مغناطیسی می پردازیم.

  • پرده مغناطیسی درپلاست به آسانی نصب می شود

از اولین ویژگی پرده مغناطیسی درپلاست می توان به نصب آسان و سریع آن اشاره کرد. در طول زندگی، همواره نصب پرده های مختلف، بسیار سخت و دشوار بوده است؛ این مورد تا به الان درباره تمامی پرده های موجود در بازار صدق می کند؛ ولی به جرئت می توانیم بگوییم که نصب پرده مغناطیسی اصلا کار دشواری نیست. شما برای نصب پرده توری مغناطیسی نیاز به هیچ نیروی کمکی ندارید و در واقع، شخصا می توانید مراحل نصب را طی کنید.

همان طور که می دانید برای نصب پرده های درون منزل، نیاز به یک سری وسایل جانبی دارید؛ این مورد درباره پرده توری مغناطیسی صدق نمی کند و با داشتن لوازم پیش پا افتاده، می توانید مراحل نصب را طی کنید.

پرده مغناطیسی درپلاست

  • هوای محیط را تسویه می کند

دیگر ویژگی مهم پرده توری مغناطیسی درپلاست تسویه هوای محیط می باشد. به طور کلی از پرده مغناطیسی برای محیطی استفاده می شود که قصد تسویه هوا را در آن دارند؛ پرده مغناطیسی گزینه خوبی برای این دسته از محیط ها می باشد؛ زیرا همان طور که گفتیم، پرده های توری مگنتیک با استفاده از تور هایی به وجود آمده اند. توری بودن این نوع پرده باعث می شود تا هوا بدون هیچ گونه مشکلی، راحت از آن عبور کند.

با استفاده از امکانات دیگر هم می شود از هوای تازه استفاده کرد و به تسویه هوا پرداخت؛ اما با استفاده از پرده توری مغناطیسی نه تنها هوا تسویه می شود، بلکه از ورود هر گونه حشره ای هم جلوگیری می شود. حتی پرده مغناطیسی از ورود خاک و آلودگی های سخت هم جلوگیری می کند.

  • پرده مغناطیسی دارای زیبایی می باشد

به طور کلی همان طور که می دانید پرده و حتی درب، تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی و نقش و نگار منزل شما خواهند دشت؛ مشتری های درپلاست در زمان خرید هر نوع پرده ای، حساسیت زیادی را به خرج می دهند؛ این مورد درباره پرده مغناطیسی هم صدق می کند. پرده توری مغناطیسی که توسط در پلاست به وجود می آید، در نقش و نگار های مختلفی به مشتری ها ارائه داده می شود؛ لذا نیازی نیست نگاری را بابت زیبایی این نوع پرده داشته باشید.

  • حشرات از پرده توری مغناطیسی عبور نمی کنند

یکی از ویژگی های دیگر پرده مغناطیسی درپلاست که بار ها هم از آن در این مقالع یاد کردیم، جلوگیری از عبور حشرات مختلف می باشد. همان طور که می دانید در فصولی مانند بهار و تابستان، همیشه شاهد حشرات ریز و درشت زیادی هستیم. بعضی از منازل بسیار از این موضوع رنج می برند؛ زیرا بسیاری از این حشرات از طریق راه های نفوذی نظیر پنجره ها، درب ورود و بالکن وارد منزل می شوند.

نیازی نیست دیگر نگرانی این موضوع را داشته باشید؛ چرا که جنس و کارکرد پرده مغناطیسی درپلاست به گونه ای می باشد که از آن هیچ گونه حشره ای رد نخواهد شد. به جرئت می توان گفت اصلی ترین دلیل خرید پرده توری مغناطیسی در این روز ها توسط مردم، همین ویژگی می باشد. جلوگیری از ورود حشرات به محیط، تاثیری بر روی قیمت پرده مغناطیسی ندارد؛ چرا که این ویژگی، جزو نکات اصلی پرده توری مغناطیسی درپلاست محسوب می شود.

درب مغناطیسی درپلاست

  • مقاومت بالا پرده مغناطیسی در برابر عوامل محیطی

همان طور که بار ها در مقاله ذکر کردیم، پرده توری مغناطیسی برای بالکن ها و درب های ورودی و هر نوع جای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد؛ همین موضوع دلیلی می شود که پرده مغناطیسی همیشه در معرض آسیب های بیرونی باشد؛ آسیب های بیرونی نظیر وزش باد و بارش می باشند. بهتر است بدانید که پرده مغناطیسی در برابر هر نوع اتفاق بیرونی آسیب پذیر است.

سخن نهایی درباره پرده مغناطیسی

اگر شما هم می خواهید در فصول بهار و حتی تابستان در حین جلوگیری از ورود حشرات، از هوای تازه هم بهره کامل را ببرید، پرده توری مغناطیسی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این مقاله توسط شرکت تولیدی پرده های مغناطیسی و برودتی درپلاست تهیه و تنظیم  شده است، چنانچه در مورد پرده های مغناطیسی اعم از پرده های توری مغناطیسی، پرده پلاستیکی مغناطیسی یا پرده های صنعتی سوالی دارید با شماره های تلفن  05132511020 – 09152448817 می توانید مشاوره رایگان بگیرید.