از بندر قدیمی تا دروازه هادریان در تور آنتالیا

یکی دیگر از شهر‌های بی‌نظیر ترکیه که می‌تواند به‌عنوان مقصدی رویایی برای تفریح و گشت‌وگذار به‌حساب بیاید، آنتالیا است. آنتالیا شهری ساحلی است که هم‌جواری آن با دریای مدیترانه و وجود منظره‌های بی‌نظیر، مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. تور آنتالیا هم طرفداران زیادی در جهان دارد که هر‌ساله با امکانات و خدمات متنوع، از کشور‌های مختلف مسافران زیادی را برای گردش یا کار به این‌ شهر می‌رسانند. با توجه به امکانات و خدمات، قیمت تور آنتالیا هم می‌تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد؛ البته کیفیت سفر به آنتالیا ارزش آن را خواهد داشت. در ادامه این مطلب تعدادی از جا‌های دیدنی و جاذبه‌های آنتالیا را نام خواهیم برد تا بتوانید در سفر خود اطلاعاتی را درباره دیدنی‌های آنتالیا داشته باشید و تور‌ها را هم آسان‌تر بررسی کنید.

بندر قدیمی آنتالیا

اگر با تور آنتالیا به این‌شهر زیبا سفر می‌کنید، می‌توانید برای بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌ها برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید. یکی از مکان‌هایی که توصیه می‌شود حتما برای بازدید آن اقدام کنید، بندر قدیمی آنتالیا است. این‌بندر که با نام Old Harbor شناخته می‌شود، در منطقه کالیچی آنتالیا قرار گرفته است. اگر قصد بازدید از آن را دارید، باید یکی از تور‌های با قایق آنتالیا را رزرو کنید. این ‌بندر که در دل فرو‌رفتگی یک صخره قرار گرفته، یکی از مناطق توریستی و محبوبی است که مسافران زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. این‌بندر، زمانی رونق بسیار شگفتی داشت و در اقتصاد و تجارت آنتالیا تأثیر زیادی گذاشت. در‌حال‌حاضر هم مسافران می‌توانند از کافه‌ها، بوتیک‌ها و بازار آن بازدید و با قایق تفریحی اوقات خوشی را در آن‌جا تجربه کنند. تماشای غروب آفتاب و قدم‌زدن کنار بندر می‌تواند شما را از گذر عادی زمان خارج کند.

آمفی‌تئاتر آسپندوس

اگر خاطره‌ای کوتاه از تماشای فیلم‌های روم باستان داشته باشید، دیدن و تماشای آمفی‌تئاتر آسپندوس می‌تواند یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی برای ادامه زندگی شما باشد. اگر با تور آنتالیا به این‌شهر زیبای تاریخی سفر می‌کنید، حتما درباره بازدید از آسپندوس از لیدر تور خود سوال کنید. آمفی‌تئاتر معروف آنتالیا باز‌سازی شده و از آن در جشنواره‌‌های مختلف نمایشی و موسیقی استفاده می‌شود. این ‌بنا که میزبان بسیاری از همایش‌‌های هنری مهم است، ظرفیتی 15 تا 20‌هزار نفری برای حضور تماشا‌چیان دارد. در زمان ساخت بنا، جایگاه ویژه‌ای برای امپراتور و اطرافیان او طراحی شده و ردیف‌های جلو هم مخصوص افراد سر‌شناس شهر، قاضی‌ها و سناتور‌ها بوده است.

موزه آنتالیا

ممکن است برخی از تور‌‌ها خدماتی مانند بازدید از بسیاری مناطق دیدنی و موزه‌ها را روی پکیج تور به شما ارائه دهند. این‌ موضوع می‌تواند در لیست قیمت تور آنتالیا که شما می‌خواهید رزرو کنید، تاثیر داشته باشد. یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی که نباید آن را از دست داد، موزه آنتالیا است. شما می‌توانید با بازدید از این ‌موزه تا حد زیادی با تاریخ ترکیه آشنا شوید و بسیاری از آثاری را که در سواحل آن یافت شده، مشاهده کنید. موزه بخش‌های مختلفی دارد که برای بازدید از همه آن‌ها باید زمان مناسبی در برنامه خود گنجانده باشید. اگر هم به بخش خاصی علاقه دارید، می‌توانید مستقیما به آن قسمت بروید و بیشتر زمان خود را در آن‌ سپری کنید.

دروازه هادریان آنتالیا

آنتالیا ‌کنار امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده، بنا‌ها و آثار تاریخی بسیاری هم در دل خود جای‌ داده که علاقه‌مندان می‌‌توانند برای بازدید به آن‌ها مراجعه کنند. یکی از مهم‌ترین و زیبا‌ترین بنا‌های تاریخی شهر آنتالیا، دروازه هاریان است. این‌دروازه در‌واقع قسمتی از دیواری باستانی است که دورتادور شهر قدیمی کشیده شده بود. دروازه به ‌افتخار سفر هادریانوس، امپراتور وقت روم که به سال 130 بعد‌از‌میلاد باز‌می‌گردد، ساخته شد. اگر با تور ترکیه آنتالیا به این‌ شهر سفر می‌کنید، حتما می‌توانید از برنامه تور اطلاع پیدا کرده و برای بازدید از این بنای دیدنی زمان خاصی را اختصاص دهید. برای بازدید شخصی از دروازه هادریان، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید؛ زیرا با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مدرن و پیشرفته ترکیه استفاده کنید. بازدید از اماکن دیدنی خاص می‌تواند یکی از موارد موثر در قیمت تور آنتالیا باشد که باید به آن توجه کرد.

در سفر با تور ترکیه آنتالیا می‌توانید از بسیاری دیدنی‌های این ‌شهر دیدن کنید. در این مطلب فقط تعدادی از این موارد نام برده شد؛ ولی بهتر است قبل از سفر درباره دیگر جاذبه‌های شهر هم مطالعه کنید. تعدادی از این‌ جاذبه‌ها و دیدنی‌های آنتالیا عبارت‌ هستند از:

  • دهکده قدیمی (Kaleici)
  • پرگا
  • مسجد یولی مناره
  • چشمه کارستی
  • قلعه رومی
  • پارک کارالیوگلو
  • المپیوس و کیمرا
  • ترمسوس
  • غار کارائین

کلام آخر

تور آنتالیا می‌تواند یکی از بهترین تورهای خارجی برای ایرانیان باشد؛ زیرا می‌توان لذت تماشای آثار و دیدنی‌های تاریخی را در شهری با آب‌و‌هوای بی‌نظیر همراه امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوب تجربه کرد. همه این‌ موارد باعث شده‌اند تا آنتالیا ‌کنار استانبول یکی از شهر‌های محبوب برای مسافران ایرانی باشد و تور ترکیه آنتالیا با آفر‌ها و امکانات متنوعی، در ایام مختلف سال میهمانان زیادی را برای بازدید و گشت‌و‌گذار به این‌شهر زیبا راهنمایی کند. با بررسی لیست قیمت تور استانبول علی بابا بهترین تور را رزرو کنید و سفری اقتصادی را پشت‌سر بگذارید.