سفر به آنتالیا و دبی با تورهای مسافرتی

به توضیح سایت سفر باتو ، البته در این شهر امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی در اختیار گردشگران قرار داد ه می شود و هتل ها و اقامتگاههای لوکس تمام شهر را در بر گرفته است . البته این پایان ماجرا نیست و در این شهر با مجموعه از تفریحات منحصر بفرد و مهیج روبرو خواهید شد . در ادامه خرید از بازار ها و مراکز خرید مدرن و متنوع لذت این سفر را دو چندان می کند . و همه این امتیازات سبب شده این شهر در میان ده قطب برتر گردشگری دنیا قرار بگیرد .

در ادامه باید افزود شهر آنتالیا و تور ارازن آنتالیا یکی از قطب های برتر گردشگری دنیا بوده و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان بوده که در میان آن ها تعداد مسافران ایرانی کم نیست .

حین ورود به این شهر ردیفی از درختان نخل و پالم را می بینید که تمامی بلوارها را زینت داده است . سپس آب های ژرف و آرام مدیترانه خود نمائی کرده و سواحل طلائی و درخشان شما را به سوی خود فرا می خواند . جمعیت ساکن این شهر بسیار اندک است و حدودا سه میلیون نفر برآورد شده است ٬ اما هر سال و با شروع فصل گرم میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا برای گذران تعطیلات به این شهر سفر می کنند و روزها به تفریح و خوشگذرانی مشغول خواهند بود . سواحل جذاب و پر بازدید این شهر عبارتند از : ساحل کمر ٬ ساحل بلک ٬ ساحل آلانیا ٬ ساحل کنیالتی و البته سواحل دیگر ٬  که در ادامه به شرح برخی از آن ها خواهیم پرداخت .

برج خلیفه

به جرات میتوان گفت برج خلیفه در تور دبی  یکی از باشکوه ترین و تماشایی ترین جاذبه های شهر دبی  است که مدتی پس از اتمام ساخت آن میزان سفرها به این شهر چندین برابر افزایش یافت . برج خلیفه هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد و برای درک بهتر باید گفت این ارتفاع حدود دو برابر ارتفاع برج میلاد است . برج خلیفه بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر است که بدون هیچ اتکایی سرپا ایستاده است . پس بدیهی است سالانه میلیون ها بازدید کننده مشتاق تماشای آن و تماشای مناظر شهر از فراز آن باشند . برج خلیفه دارای یکصد و شصت و سه طبقه است که بیشترین تعداد طبقات در یک برج را داراست . این سازه دارای کاربری های مختلفی است و در آن تعداد زیادی واحد مسکونی ، چندین هتل بسیار مدرن و چندین رستوران بسیار شیک وجود دارد . همچنین در این مجموعه ، بزرگترین مرکز خرید دنیا و بزرگترین آکواریوم دنیا نیز به چشم می خورد  .

محوطه بیرونی این سازه بسیار زیبا و تماشایی است و همانطور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم ، بزرگترین فواره آب دنیا در محوطه بیرونی این برج و در داخل دریاچه مصنوعی آن ساخته شده است .  بنابراین گشت و گذار در حوالی این سازه بسیار جالب خواهد بود و  نیاز به صرف سه الی چهار ساعت زمان دارد .

بیشتر بخوانید

آب‌نمای دبی

شهر دبی بزرگترین و زیباترین فواره آب دنیا را در خود جای داده که هر شب در اطراف آن جمعیت بسیاری به تماشا می نشینند . این آب نمای موزیکال در دریاچه‌ برج خلیفه ساخته شده ، و بویژه تماشای آن در شب بسیار جالب خواهد بود .  گفتنی است برای طراحی و ساخت آن هزینه های هنگفتی صرف شده تا بتوانند به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل گردد . نکته جالب اینکه طول این آب‌نما دویست و هفتاد و پنج متر بوده و آب را به اندازه‌ ساختمانی پنجاه طبقه به بالا پرتاب ‌کند . هر شب و همزمان با تاریک شده هوا ، هزاران نورافکن در اطراف این آب ‌نما نور پردازی نموده و رقص آب را همراه با موسیقی به بهترین شکل به نمایش می گذارد و منظره آن از کیلومتر ها دور تر قابل مشاهده خواهد بود .