شرکت توزیع ابزار آروا؛ یک کارآفرینی یک رویا

شرکت توزیع ابزار آروا، روایت یکی از کارآفرینان کشور است که از یک رؤیا، واقعیتی برای پیشرفت و آبادانی کشور ساخت.

بیکاری و نبود شغل برای افراد جامعه معضلی است که از آن می‌توان با عنوان ام المفاسد یاد کرد و بسیاری از کشورهای جهان با این چالش مواجه هستند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، بیکاری به‌عنوان یک مشکل اقتصادی که جنبه‌های بسیاری از زندگی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هزینه‌های بسیاری به کشور و مدیریت اجرایی کشور تحمیل می‌کند، بسیاری از معضلات امنیتی و مشکلات فرهنگی و چالش‌های اجتماعی ریشه در بیکاری نیروی انسانی دارد. و این معضل، عواقب بسیار بد اقتصادی و اجتماعی برای کشور به همراه خواهد داشت. با همه این‌ها پرسش‌های پیش روی نیروی انسانی کشور قرار می‌گیرد، تا کی باید بیکار ماند؟ چرا برابری در فرصت‌های اشتغال کشور وجود ندارد؟ چه راهی برای فرار از بیکاری پیش روی ماست؟ آیا می‌توان علاوه بر درآمدزایی برای خود، کارآفرینی نیز برای دیگران کرد؟ این‌ها ابهاماتی  بود که ذهن کنجکاو محمد امین مصلی پور یزدی را به خود مشغول می کرد. و همین ها جرقه ای برای تاسیس شرکت توزیع ابزار آروا شد.

شرکت توزیع ابزار آروا بیش از یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده. در آغاز فعالیت، تولیدات این شرکت تنها محدود به چند قلم کالای خاص بود. این کالاها شامل اینورتر جوشکاری، اتو لوله، انبر جوش و اتصال، دستکش‌های ایمنی لاتکس و چند مدل  ابزار دستی می‌شد. اما به‌تدریج این شرکت نوپا، گام‌های توسعه را بلندتر برداشت و شرکت با عزم و اراده والای برادران مصلایی به مدار موفقیت نزدیک شد. تولیدات شرکت افزایش پیدا کرد و شرکت راه خود را از میان مشکلات و دست‌اندازهای به‌سوی قله کامیابی باز کرد. امروزه این شرکت یکی از شرکت‌های بزرگ در عرصه ابزارآلات صنعتی در کشور است. آقای امین مصلایی مدیرعامل شرکت توزیع ابزار آروا در مورد سیر حرکت و توسعه این شرکت بیان داشت : «از همان زمان قدیم که در کنار پدرم مشغول به کار بودم به این فکر می کردم که چرا ما نمی‌توانیم خودمان برای خودمان ابزار تولید کنیم، چرا باید به جای اینکه خودمان تولید کننده باشیم، فقط یک مصرف‌کننده صرف باشیم و این حجم از پول مملکت از کشور خارج شود تا ما کالایی را وارد کنیم. همین امر باعث شد تا با خود تصمیم بگیرم که نه به‌عنوان یک واردکننده بزرگ بلکه به‌عنوان یک تولید کننده بزرگ ابزارآلات در کشور باشم و بتوانم نقش خودم را هر چند کوچک در این کشور ایفا کنم.»

Untitled

روایت زندگی برادران حمید و محمد امین مصلایی پور یزدی، بنیان‌گذاران شرکت توزیع ابزارآلات صنعتی آروا، روایتی بسیار آموزنده و الهام بخش است. پدر برادران مصلایی یکی از فعالین حوزه ابزارآلات در کشور بود و این دو برادر در جوار ایشان با صنعت تولید ابزارآلات صنعتی آشنا شدند.

محمد امین مصلایی پور یزدی، در ابتدای خود به‌عنوان یک واردکننده کاردان ابزارآلات صنعتی به صورت مستقل مشغول به کار شد و در زمینه واردات ابزارآلات مدرن و با کیفیت فعالیت کرد. در همین دوره بود که جرقه ای ذهن محمد امین مصلایی را به خود مشغول کرد و آن فکر و جرقه ذهنی این بود که چرا به جای واردات ابزارآلات صنعتی به دنبال تولید همین محصولات در کشور نباشیم و چرا فعل خواستن را تولید این محصولات در داخل کشور صرف نکنیم. در سال 1393 بود که باور به توانستن با تأسیس خط تولید ابزار آروا به ثمر نشست. شروع فعالیت تولید شرکت، با تولید ابزارهای جوش و برش کار بود. این گامی کوچک برای گام‌های بزرگ بعدی بود، قله‌های بزرگ‌تری که باید فتح  می‌شد.

بعد از گذر از پستی‌وبلندی‌های فراوان در حال حاضر آقای محمد امین مصلایی، یکی از موفق ترین کارآفرینان کشور است. او مانند همه افراد موفق در این عرصه به دنبال رویای خود تمامی سختی ها را پشت سر گذاشت و شرکت توزیع ابزار آروا را به عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه ابزارآلات صنعتی در کشور به فعالین این عرصه معرفی کرد.

در حال حاضر شرکت تولید آروا، نزدیک به 1070 نوع ابزارآلات صنعتی را در دست تولید دارد. این شرکت به فعالیت خود در جهت دستیابی به موفقیت های بیشتر ادامه می دهد. و در ادامه این کامیابی‌ها موفق به دریافت تندیس رضایت مشتریان نیز شده است. کادر مدیریتی این شرکت این باور را دارند که مصرف‌کنندگان به دنبال تولید با کیفیت هستند از همین روی تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات با کیفیت برای عرضه به مشتریان خود به کار می بندند.

گروه صنعتی آروا با در اختیار داشتن کادر فنی کارآزموده، فناوری روز دنیا، تجهیزات با کیفیت و مدرن، تنوع بالای محصولات و قیمت های به صرفه آن ها، خدمات پس از فروش با کیفیت و مدیریتی کاردان و متعهد، توانسته بخش زیادی از نیاز کشور را به ابزارآلات صنعتی مرتغع کند. در ضمن برای ارتباط سازنده‌تر با مصرف‌کنندگان، سامانه‌ی 61672 راه‌اندازی کرده است تا مشتریان تولیدات این مجموعه تولید-صنعتی، تمام پیشنهاد‌ها و  انتقادات خود را با مدیریت و کارکنان این شرکت به اشتراک بگذارند.