مهمترین کتاب هایی که قبل از کنکور باید بخوانید

افراد از کتاب خواندن می­‌توانند دلایل و انگیزه‌­های مختلفی داشته باشند، یکی از این دلایل موقعیت فرد و تمایلات او می‌­باشد. شخصی که قصد ورود به یکی از دانشگاه­‌های دولتی در رشته دلخواه خود را دارد نیاز به یادگیری بیشتر و استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی مفید دارد از این‌­رو در فکر خرید کتاب کمک درسی می‌­افتد تا بتواند در کنکور سراسری قبول شود. از آنجا که کتاب دوست و هدایتگر افراد یک جامعه می‌­باشد و همیشه بین یک دوست خوب و بد تفاوت­‌های زیادی وجود دارد، بین کتاب پرمحتوی و کتاب کم محتوی نیز تفاوت ارزشی زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل به عنوان یک دانشجو باید در جستجوی کتبی باشید که محتوی قوی داشته باشد و توانایی شما را بالا ببرد. خرید کتاب کمک درسی هم برای یادگیری دروس دوره دبیرستان در زمان تحصیل و هم برای کنکور حائز اهمیت می­‌باشد زیرا موجب تقویت ذهن شده و شما را با سؤالات مختلفی که از آن بخش مربوطه می­‌آید آشنا می­‌کند. اما چه کتاب‌هایی را باید قبل از کنکور بخوانید تا شما را به نتیجه دلخواه برساند در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از این کتاب‌ها آشنا کنیم.

خرید کتاب کمک درسی به چه کسانی توصیه می­‌شود؟

داوطلبان کنکور در رشته­‌های مختلف با دو دسته کتاب روبرو هستند کتاب‌های عمومی که مربوط به همه رشته‌­هاست و کتاب‌های تخصصی که مربوط به یک رشته خاص است و همین‌­طور این کتاب‌ها از سوی ناشران مختلفی مانند خیلی سبز، قلم­‌ چی، مهر و ماه، منتشران، گاج، مبتکران و... منتشر می­‌گردد که همگی کتاب‌های مفیدی می­‌باشند. بنابراین در زمان خرید کتاب کمک درسی شما با انتخاب­‌های زیادی روبرو هستید که می­‌تواند سطح سواد شما را بالا ببرد و شما را با تست­‌زنی آشنا نماید. از جمله انتخاب­‌های دانش‌­آموزان و داوطلبان کنکور، خرید کتاب کمک درسی گاج که دروس مختلف کنکور تجربی، انسانی و ریاضی را شامل می­‌شود.

باید بگوییم کتاب‌هایی هستند که پاسخ سؤالات را ندارند و یا تنها به پاسخ نهایی اکتفا نموده­‌اند بدون این که توضیحی را ارائه داده باشند. این گونه کتاب‌ها معمولاً برای این طراحی شده‌­اند که نویسندگان آنها می­‌خواهند ذهن دانش‌­آموزان را به چالش بکشند، اما در مورد دروس تخصصی مانند ریاضی، شیمی، زیست، عربی، زبان و... دانش‌­آموز نیاز به توضیح و تحلیل موضوع دارد. از این­‌رو خواهان کتاب‌هایی می‌­باشد که بتواند بمانند یک دبیر توضیحاتی را پیرامون موضوع مربوطه بدهد و معمولاً دانش‌­آموزان مقطع دبیرستان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری در زمان خرید کتاب کمک درسی این موضوع را مدنظر قرار می­‌دهند.

تهیه‌ی کتاب از بانک کتاب

وجود کلاس‌های برنامه ریزی شده برای کنکور با حجم کتاب‌هایی که اساتید این حرفه از انتشارات مختلف معرفی می‌کنند باعث دردسرهایی برای دانش‌آموزان می‌شود. امروزه با کتاب‌های ارزشمند درسی و کمک درسی از ناشران مختلف رو به رو هستیم که عرضه‌ی آن‌ها برای همه‌ی کتاب‌فروشی‌های سطح شهر امکانپذیر نبوده، بنابراین وجود بانک کتاب که دارای همه‌ی کتاب‌های درسی و کمک درسی باشد بسیار مثمرثمرخواهد بود. از طرفی بانک‌‌های کتاب با ایجاد بستر فروش آنلاین کمک شایانی به دانش آموزان می‌کنند بدون اینکه نیاز به صرف وقت برای یافتن کتاب مدنظر در کتاب‌فروشی‌های سطح شهر داشته باشند. اینکه به کدامین بانک کتاب نیز مراجعه شود نیاز به بررسی دارد، اما در انتهای این مقاله شما را با بهترین بانک کتاب آشنا خواهیم کرد. در ادامه به معرفی برخی از کتبی که می‌توان در این بانک کتاب تهیه کرد خواهیم پرداخت. 

چند کنکور خیلی سبز، منبعی ارزشمند برای یادگیری بیشتر

قبولی در کنکور معمولاً یکی از دغدغه‌­های فکری والدین و داوطلبان کنکور می­‌باشد که ممکن است سلامت روانی آنها را به خطر بیاندازد. خرید کتاب کمک درسی به شرط مطالعه مستمر تا اندازه زیادی از میزان استرس و فشار روحی افراد می­‌کاهد، زیرا علاوه بر آشنایی با نحوه سؤالات، قدرت تحلیل و تفکر آنها را بالا برده و موجب می­‌شود که بر مهارت‌های خود، اعتماد بنفس بیشتری داشته باشند. خرید کتاب کمک درسی ممکن است به صلاح دید دبیران، توسط برخی مدارس صورت گرفته و در اختیار دانش‌­آموزان قرار گیرد و یا توسط خود دانش‌­آموزان با انتخاب و نتیجه‌­ای که خودشان بدست آورده‌­اند انجام گیرد. اما یکی از کتاب‌های بسیار مفید، کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز می­‌باشد. هدف از انتشار این دسته از کتاب‌ها آشنایی و مسلط کردن داوطلبان با مفاهیم عمیق­‌تر دروس و سرعت تست­‌زنی آنها است که دارای پاسخنامه هم می­‌باشند.

ویژگی‌­های مجموعه کتاب‌های کنکوریوم مهر و ماه

از دیگر کتب ارزشمند دیگری که می­‌تواند در لیست خرید کتاب کمک درسی در جهت ارتقای درسی شما قرار گیرد مجموعه کتاب‌های کنکوریوم مهر و ماه است. این کتاب‌ها که توسط اساتید برجسته کشور طراحی شده، برای کسانی مناسب است که  قصد رقابت در کنکور سراسری را دارند. این کتاب‌ها در بردارنده سؤالات باکیفیت و دقیق‌­ترین پاسخ‌­ها به همراه نکات، تحلیل و راه­ حل­‌های مختلف می‌­باشند و کتاب را به سوالات کنکوری که دارای دفترچه اختصاصی و دفترچه عمومی است، شبیه‌­سازی کرده­‌اند. انگیزه داوطلبان کنکور از خرید کتاب کمک درسی علاوه بر بالا بردن سطح دانش، قرار گرفتن در فضایی شبیه به کنکور بوده تا سطح یادگیری خود را قبل از ورود به صحنه واقعی کنکور امتحان کنند. به همین دلیل کتاب‌های کنکوریوم مهر و ماه با ظاهری شبیه به دفترچه‌­های کنکور سراسری انتخاب بسیار مناسبی می‌­باشند.

مجموعه کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت گاج

نکته‌­ای که باید یادآوری کنیم این است که با خرید کتاب کمک درسی قرار نیست که چیزی را خارج از محتوی کتاب درسی خود یاد بگیرید، بلکه سطح دید و یادگیری خود را تقویت کرده و با کمک نمونه سوالات گوناگون و تمرین و تکرار، کیفیت آموزش خود را بالا ببرید. یکی دیگر از کتاب‌های هدفمند که تأثیر زیادی بر خلاقیت و یادگیری عمیق مطالب در شما ایجاد می­‌کند مجموعه کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت گاج می‌­باشد. این کتاب‌ها مجوعه‌­ای از سؤالات آزمون سال‌های گذشته را به همراه پاسخنامه تشریحی در اختیار متقاضیان قرار می­‌دهد تا به داوطلبان کنکور کمک کند تا شناختی جامع نسبت به سؤالات پیدا کنند. خصوصاً زمانی که نزدیک به ماه‌­های آخر کنکور می‌شوید و می­‌خواهید یک جمع­‌بندی کلی از مطالب آموخته شده خود داشته باشید مجموعه کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت گاج که برای تمام رشته­‌های تحصیلی به چاپ رسیده است به شما توصیه می‌­گردد، زیرا بازدهی خوبی دارد.

برای خرید کتاب کمک درسی انتشارات مختلف به کجا مراجعه کنیم؟

ناشران برای کمک به سطح ارتقای علمی دانش‌­آموزان و دانشجویان که در آینده باید عهده‌­دار مسئولیت­‌های مختلفی در جامعه شوند کتب مختلف متنوع و پرمحتویی را منتشر کرده‌­اند. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی معتبری که می­‌توانید برای خرید کتاب کمک درسی به آن مراجعه کنید، کتاب‌فروشی آنلاین "های بوک" می­‌باشد. این کتاب‌فروشی با بیش از ده سال تجربه یکی از قدیمی‌­ترین و بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌­ها در زمینه فروش کتاب‌های کمک درسی از دوره دبستان تا کنکور و کتاب‌­های جذاب برای کودکان و نوجوانان می‌­باشد. برای آشنایی با طیف وسیعی از مجموعه کتاب‌­های موجود در سایت می­‌توانید به سایت اینترنتی hibook.co مراجعه کنید و برای خرید کتاب کمک درسی به هر صورت دلخواه تلفنی، اینترنتی و یا حضوری اقدام کنید. یکی از امتیازات خرید از این فروشگاه ارسال رایگان سفارش برای خریدهای بالای 200 هزار تومان می‌­باشد.