علت آبریزی یا نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ

آبریزی یا نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ، یه اتفاق ناخوشایندی می باشد که ممکن است بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. برای رفع این مشکل و یا تعمیر دستگاه، اول از هر چیزی شما باید منشاء نشت آب را پیدا کنید تا بتوانید راه حل اصولی جهت رفع مشکل را به کار بگیرید و مشکل را بر طرف کنید. گاهی اوقات برخی از ایرادات را خودتان به راحتی بدون پرداخت هزینه ای می توانید رفع کنید، اما برخی از ایرادات، فنی و تخصصی می باشند و باید توسط تعمیرکار متخصص تعمیرات لباسشویی سامسونگ انجام شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلایل آبریزی از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم. در نتیجه اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما با مشکل آبریزی مواجه شده است، ما خواندن این مقاله را به شما عزیزان پیشنهاد می کینم.

 

بررسی دلایل آبریزی یا نشتی آب از زیر لباسشویی سامسونگ

  • پارگی یا گرفتگی شلنگ ها
  • معیوب بودن یا انسداد پمپ تخلیه
  • خرابی دریچه ورودی آب یا خرابی شیر برقی
  • خرابی لاستیک دور درب
  • پوسیدگی یا سوراخ بودن دیگ
  • خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی
  • خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی
  • آسیب دیدگی جا پودری
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی
  • خرابی سوئیچ سطح آب

پارگی یا گرفتگی شلنگ ها

ماشین لباسشویی دارای دو شلنگ وردی آب و خروجی آب می باشد. از ساده ترین و شایع ترین علل آبریزی ماشین لباسشویی سامسونگ می توان به پارگی شلنگ ها اشاره کرد. در نتیجه اولین جایی که باید بررسی کنید، شلنگ ورودی آب و شلنگ تخلیه آب و محل اتصال این شلنگ ها به دستگاه می باشد. همچنین علاوه بر شلنگ ورودی آب و شلنگ تخلیه، لازم است تا شلنگ داخلی نیز بررسی شود. همچنین لازم است تا شلنگ ها از نظر انسداد نیز بررسی شوند.

معیوب بودن یا انسداد پمپ تخلیه

پمپ تخلیه آب کثیف را از درون مخزن ماشین لباسشویی جمع می کند و آن را به شلنگ تخلیه منتقل می کند. در نتیجه این قطعه یکی از مهم ترین اجزای دستگاه و یکی از محتمل ترین موارد در صورت نشت آب می باشد. در نتیجه لازم است تا این قطعه به دقت بررسی شود و شلنگ های متصل به آن نیز بررسی شوند. در صورت خرابی پمپ تخلیه، باید تعمیرات لازم انجام شود و یا در صورت آسیب دیدگی بیش از حد باید پمپ تخلیه تعویض گردد.

خرابی دریچه ورودی آّب یا خرابی شیر برقی

دریچه ورودی آب، همانطور که از اسمش مشخص است، دریچه ای است که آب از طریق آن وارد دستگاه می شود. به این دریچه شیر برقی نیز گفته می شود. در واقع شیر برقی، ورود آب به دستگاه را کنترل می کند. شیر برقی در پشت دستگاه قرار دارد. در صورت آسیب دیدگی یا ترک خوردگی دریچه یا شیر برقی، آب به بیرون نشت می کند. در نتیجه باید دریچه از نظر ترک خوردگی بررسی شود.

خرابی لاستیک دور درب

لاستیک دور درب، یا نوار لاستیکی اطراف درب، یکی از قطعات مصرفی در ماشین لباسشویی می باشد که ممکن است بنا به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد و یا دفرمه شود و یا دچار پارگی شود. در صورت آسیب دیدگی لاستیک دور درب، آب به راحتی به بیرون یا به قسمت زیرین و سینی کف دستگاه نشت می کند. در صورت خرابی لاستیک دور درب باید این قطعه تعویض گردد.

پوسیدگی یا سوراخ بودن دیگ

دیگ ماشین لباسشویی، محفظه ای می باشد که آب در آن جمع می شود و خرابی این قطعه یکی از اصلی ترین دلایل نشت آب به بیرون می باشد. در واقع دیگ، ممکن است که با گذشت زمان دچار پوسیدگی شود و یا در اثر ضربه حین تعمیرات، آسیب ببیند و سوراخ شود، که در نتیجه باعث می شود که دستگاه دچار آبریزی ریزی شود. مشکل سوراخ بودن دیگ را با آب بندی می شود حل کرد، اما اگر دیگ پوسیده شده باشد، باید دیگ به طور کامل تعویض شود.

خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی

کاسه نمد یکی از قطعات ضروری در ماشین لباسشویی می باشد که بر روی شفت و در کنار بلبرینگ قرار گرفته است. این قطعه برای آب بندی و جلوگیری از نشت آب به بیرون طراحی شده است. در صورتی که کاسه نمد آسیب دیده باشد، آب وارد بلبرینگ می شود و به این قطعه آسیب وارد می کند. در صورت خرابی کاسه نمد، آب از مخزن به بیرون نشت می کند و دستگاه دچار آبریزی می شود. بنابراین اگر کاسه نمد خراب باشد، باید این قطعه را به طور کامل تعویض کنید.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی  

بلبرینگ قطعه ای در پشت مخزن ماشین لباسشویی می باشد که باعث چرخیدن آبکش دستگاه می شود. خرابی بلبرینگ می تواند باعث نشت آب به بیرون دستگاه شود. برای خارج کردن بلبرینگ، باید دیگ کاملا خارج شود. این کار بسیار سخت است و نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. برای بررسی بلبرینگ باید کل دستگاه باز شود و سپس از اول همه ی قطعات جمع و جور شوند. در صورت نیاز به بررسی بلبرینگ و یا تعویض آن، این کار باید حتما توسط تکنسین متخصص انجام گیرد.

آسیب دیدگی جا پودری

جا پودری نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که در صورت نشت آب باید این قطعه بررسی شود. در طول چرخه شستشو، آب وارد جا پودری می شود تا مواد شوینده را بردارد و وارد مخزن کند، در نتیجه اگر جا پودری آسیب دیده باشد، آب می تواند به بیرون نشت کند. بنابراین باید جاپودری یا محفظه ی مواد شوینده از نظر شکستگی بررسی شود. همچنین در صورتی که شلنگ ورودی آب به جاپودری رسوب زدایی نشوند، آب بیش از حد وارد جا پودری می شود که این عامل می تواند باعث نشت آب به بیرون شود.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث آبریزی دستگاه شما شود، تراز نبودن دستگاه می باشد. تراز نبودن دستگاه باعث می شود که دستگاه حین روشن بودن دارای لرزش و تکان های شدید شود و قطعات داخلی دستگاه مثل بلبرینگ و کاسه نمد آسیب ببینند و در نتیجه منجربه نشت آب شود. بنابراین حتما توجه داشته باشید که دستگاه شما روی یک سطح صاف باشد.

خرابی سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب یا هیدروستات، سطح آب در دستگاه را به وسیله ی شیر برقی کنترل می کند. در صورتی که این سوئیچ خراب باشد، یا آب اصلا وارد دستگاه نمی شود و یا آب بیش از حد وارد دستگاه می شود و در نتیجه منجربه سر ریز شدن آب می شود. بنابراین یکی دیگر از مواردی که نیاز به بررسی دارد، سویچ سطح آب می باشد.

جمع بندی بحث

با خواندن این مقاله شما متوجه خواهید شد که چرا ماشین لباسشویی شما آبریزی دارد و با بررسی عللی که گفته شد، می توانید پی به مشکل دستگاهتان ببرید و سعی کنید تا مشکل را بر طرف کنید. همچنین این مقاله تنها جهت بالابردن اطلاعات عمومی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه ی آموزشی ندارد. همچنین در صورتی که شما از تخصص و مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ برخوردارید نیستید، پیشنهاد می کنیم که هرگز اقدام به بررسی یا تعمیر دستگاه نکنید و این کار را به عهده ی تعمیرکار حرفه ای ماشین لباسشویی سامسونگ از تعمیرگاه های مجاز و معتبر و نمایندگی تعمیرات سامسونگ مانند نمایندگی دیبا پشتیبان ایرانیان www.samsungposhtiban.com بسپارید تا از بروز مشکلات جدی تر در دستگاه جلوگیری شود.