شایع ترین علت صدا پکیج

شایع ترین علت صدا پکیج 

۱- رسوب گرفتن مبدل اصلی علت سوت کشیدن پکیج 

یکی از شایع ترین دلایل سوت کشیدن پکیج بوتان و رادیاتور به ایجاد رسوب در مبدل اصلی دستگاه مربوط می شود.

ساختار مبدل دستگاه از لوله هایی به شکل مارپیچی تشکیل شده است. جریان آب با وارد شدن به این لوله ها گرم شده و مورد استفاده کاربر قرار می گیرد. بر همین اساس، برای تامین آبگرم فوری و مورد نیاز، آب همواره در داخل لوله های مبدل پکیج در جریان می باشد. وجود املاح و ناخالصی های موجود در آب، به تدریج موجب ایجاد و جمع شدن رسوبات در داخل لوله های مبدل می شود. در نتیجه این امر در هنگام کارکرد پکیج، سروصداهای غیر معمول و نامتعارفی تولید می گردد.که اکتر متقضیان تعمیر پکیج هنگام تماس با نمایندگی بوتان در کرج این مشگلات را بازگو می نمایند. که جهت رفع ان باید این مراحل را رعایت کنید.

بهترین راهکار در جهت رفع این مشکل، تمیز کردن و رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج و سرویس به موقع پکیج می باشد. با اندازه گیری فشار خروجی و ورودی آب، می توان از رسوب گرفتگی و بروز مشکل در مبدل پکیج اطمینان حاصل نمود. رسوب زدایی مبدل پکیج دیواری به وسیله تعمیرکاران باتجربه و معتبر و به وسیله دستگاهی مخصوص با عنوان پاور فلو (power flow) صورت می گیرد.

۲- خرابی پمپ علت صدا ضربه یا چکش پکیج

در برخی مواقع علت صدا ضربه یا چکش مانند در پکیج می تواند ناشی از خرابی و معیوب شدن پمپ سیرکولاتور یا گردش آب دستگاه باشد. به گردش درآوردن جریان آب در ساختار داخلی پکیج دیواری، به وسیله پمپ سیرکولاتور انجام می گیرد.

بروز مشکل در این قطعه ضمن ایجاد اختلال در فرآیند گردش آب، موجب تولید سروصدای زیاد و آزاردهنده می شود. همچنین، وارد شدن اجسام ریز یا هوا به پمپ پکیج، از دیگر دلایل خرابی و معیوب شدن این قطعه محسوب می شود.

در صورت اطمینان حاصل کردن از خرابی و عدم کارکرد پمپ سیرکولاتور، تعویض این قطعه بهترین راهکار برای رفع مشکل ایجاد شده تلقی می گردد.

۳- وجود هوا در لوله های علت صدا بوق زدن پکیج

یکی از رایج ترین دلایل صدای بوق زدن در پکیج های بوتان و ایران رادیاتور را باید در وجود هوا در مدار پکیج شوفاژ دیواری جستجو کرد. گذشت زمان و کارکرد مداوم سیستم، به تدریج موجب نفوذ هوا در ساختار داخلی پکیج می گردد. به طور معمول، در صورت وجود مقداری هوا در لوله های دستگاه، صدایی مانند صدای قل قل کردن به گوش می رسد.

از بهترین اقدامات در جهت رفع این مشکل، هواگیری پکیج می‌باشد. در قسمت زیر پکیج ها، قطعه ای با عنوان شیر هواگیری تعبیه شده است. با قرار دادن یک سطل زیر شیر و باز کردن پیچ هواگیری، می توان نسبت به تخلیه هوای موجود در لوله های پکیج اقدام نمود.

۴- سرد بودن بیش از اندازه جریان آب ورودی

عواملی مانند سرد بودن بیش از حد جریان آب ورودی، می تواند در بروز این مشکل تاثیرگذار و مؤثر باشد. در فصول سرد سال و به علت کاهش دمای هوا، جریان آب با شدت سرمای بسیار زیاد وارد لوله های داخلی پکیج می شود. در این مواقع، سروصدای زیاد به علت نوسانات دمایی و گرم بودن ساختار داخلی سیستم، ایجاد می گردد.

با متعادل نگه داشتن دمای آب ورودی به داخل لوله های پکیج، می توان درصدد رفع این مشکل برآمد.

۵- خرابی فن داخلی پکیج 

خرابی و معیوب شدن فن داخلی پکیج، از دیگر دلایل صدا پکیج دیواری تلقی می گردد. هدایت گازهای تولید شده ناشی از احتراق و سوختن و هوای گرم به سمت دودکش، از مهم ترین وظایف فن پکیج دیواری قلمداد می گردد. جمع شدن گردوغبار یا فرسوده شدن و شکستگی، موجب مختل شدن کارکرد فن دستگاه و به تبع آن، ایجاد سروصدای زیاد می شود.

تمیز کردن و زدودن آلودگی های جمع شده و تعمیر یا تعویض فن، از روش های کاربردی برای رفع این مشکل می باشد.

 

۶- نامناسب بودن لوله کشی علت صدا تق تق پکیج 

در برخی مواقع تولید سروصدا، ناشی از خرابی و بروز مشکل در قطعات فنی پکیج دیواری نمی باشد. بلکه لوله کشی نامناسب و غیر اصولی لوله های پکیج، علت اصلی سروصدای زیاد دستگاه می باشد. نصب و استفاده از لوله های بی‌کیفیت و غیر استاندارد یا لوله های پر پیچ و باریک، موجب تولید صداهایی مانند تق تق در هنگام کارکرد پکیج می شود.

استفاده از لوله های استاندارد، مرغوب و باکیفیت و استفاده از ضربه گیر و عایق، از راهکارهای مفید برای به حداقل رساندن صدای پکیج دیواری محسوب می شود.

انتخاب لوله مناسب تاثیر زیادی بر عملکرد مناسب پکیج و افزایش عمر مفید آن دارد..

۷- خرابی و فرسودگی سوپاپ ها

خرابی و معیوب شدن سوپاپ ها را می توان از دیگر دلایل سر و صدا زیاد پکیج دیواری برشمرد. کارکرد مداوم و پیوسته پکیج شوفاژ دیواری، به تدریج موجب استهلاک و فرسودگی قطعاتی مانند سوپاپ های دستگاه می‌شود. خرابی و فرسوده شدن سوپاپ ها، ایجاد سروصداهای زیادی و غیر عادی را در هنگام کارکرد پکیج دیواری به دنبال دارد. عیب یابی و تعمیر سوپاپ ها زیر نظر متخصصان حرفه ای، بهترین روش برای رفع این مشکل می‌باشد.جهت تعویض سوپاپ ویا تعمیر پکیج درکرج با تاسیسات بابامرادی بعنوان مرکز فروش قطعات پکیج تماس حاصل نمایید.

۸- ناصاف و نامتوازن بودن محل نصب

نصب پکیج دیواری بر روی سطح ناصاف و نامتعادل، از دیگر دلایل تولید سروصداهای اضافی در هنگام کار دستگاه می باشد. علاوه بر این، خم شدن قاب و پنل دستگاه موجب چسبیده شدن آن به بدنه پکیج می شود. در نتیجه این امر، در هنگام کارکرد پکیج، سروصدای بسیار زیادی تولید می گردد.

برای برطرف ساختن این مشکل، می‌بایست از صاف و متوازن بودن محل نصب پکیج اطمینان حاصل کرد.

دلایل نشتی یا آبریزی پکیج از زیر آن

  • شیر تخلیه فشار

شیر تخلیه فشار برای این منظور بر روی پکیج نصب شده است تا در مواقعی که پکیج بالاتر از میزان فشار تنظیم شده در حال کار باشد، آب اضافی را آزاد کند.

میزان فشار مناسب برای پکیج بین 1.5 تا 2 می باشد. حال اگر فشار پکیج بیش از میزان تنظیم شده قرار بگیرد، شیر تخلیه فشار میزان آب اضافی را برای جلوگیری از انفجار از دستگاه خارج می کند.

به بیان ساده تر بالاتر بودن میزان فشار در پکیج سبب خروج آب از شیر تخلیه فشار می شود.

پس در صورت مشاهده آبریزی از پکیج ابتدا فشار دستگاه را چک کنید که بالاتر از 2 نباشد.

  • نشتی در پمپ پکیج

رایج ترین دلیل برای نشتی پمپ، خرابی لوله های آن است. که بیشتر به دلیل فرسوده بودن پمپ و لوله های آن رخ می دهد.

در هر حال اگر اخیرا فشار زیادی بر روی لوله ها بوده باشد، این فشار می تواند سبب شکستگی آن شود.

  • شیر اطمینان دستگاه

شیر اطمینان دستگاه یکی دیگر از قطعات مربوط به امنیت پکیج در مواقع بالا بودن فشار پکیج می باشد. زمانی که فشار دستگاه خیلی بالا است، فشار مضاعف به سمت شیر اطمینان دستگاه هدایت می شود.

این شیر شبیه دریچه فشار عمل می کند، به شکل که وقتی فشار مضاعف را در پکیج احساس می کند، باعث آزاد شدن فشار می شود ولی مشکل این جاست که این شیر اطمینان می تواند به دلایل زیادی از جمله ضربه سوراخ شده و علاوه بر فشار، آب را هم خارج کند.

در این صورت تنها می توانید شیر را تعویض و یا در صورت امکان تعمییر نمایید.

احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه شیر را تا انتها نبسته اید و در نتیجه آب از این قسمت نشت می کند.

چناچه کلیه مراحل فوق را انجام دادید و مشکل شما برطرف نگردید با نمایندگی ایران رادیاتور در کرج تماس حاصل نمایید.