تست شخصیت شناسی ایران تلنت

پیدا کردن شغل مناسب تیپ شخصیتی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای داشتن رضایت شغلی باید انجام دهید. برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید، می‌توانید سراغ تست‌های شخصیت شناسی معتبر و شناخته شده بروید و تیپ شخصیتی خود و همچنین مشاغلی که برای شما مناسب هستند را، پیدا کنید.

یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین این تست‌های شخصیت شناسی، تست شخصیت شناسی بریگز است که توسط ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز، در سال ۱۹۶۰ معرفی شد. این تست یک تست پرسش و پاسخ است که افراد با پاسخ دادن به سؤالات آن می‌توانند در نهایت به نوع شخصیت، نقاط قوت و ضعف و همچنین اولویت‌های شخصی خود پی ببرند.

این تست توسط این مادر و دختر و بر اساس نظریه‌های شخصیت شناسی روان‌پزشک سوئیسی، دکتر کارل یونگ و به دست‌ آمده است و تا به امروز به عنوان پر استفاده‌ترین تست‌های شخصیت شناسی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

تست شخصیت شناسی ایران تلنت در میان معتبرترین‌ها به شمار می‌آید که با شرکت در آن، اطلاعات و سرنخ‌های جالبی از خود و نحوه رفتارتان با محیط به دست خواهید آورد و می‌توانید مناسب با نوع رفتار خود سراغ پیدا کردن شغل مناسب با شخصیت خود بروید.

نگاهی کلی به تست MBTI

در نظریه یونگ، هشت الگوی رفتاری انسان وجود دارد که این الگوها هستند که نوع تیپ شخصیتی افراد را مشخص می‌کنند. در تست MBTI این الگوها برای مشخص شده مفهوم و توصیف انواع شخصیت‌ها در تست قرار گرفته‌اند.

به اندازه‌ای دقت این تست بالا است که گفته می‌شود سالانه، بیش از دو میلیون نفر این تست را در سراسر جهان انجام می‌دهند و از آن برای شخصیت شناسی استفاده می‌کنند. حتی این تست در منابع انسانی شرکت‌ها نیز استفاده بسیار دارد و از آن برای بهبود روابط در شرکت‌ها و همچنین مشخص کردن ویژگی افراد استفاده می‌شود.

در این تست با توجه به چهار معیار اصلی، افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند که این معیارها برون گرا یا درون گرا بودن، شهودی یا حسی بودن، ادراکی یا قضاوتی بودن و در نهایت احساسی یا منطقی بودن هستند. این تست از 93 سوال تشکیل شده است و پاسخ دادن به آنها معمولا 10 دقیقه زمان می‌برد.

در نظریه یونگ عنوان شده است که چهار الگوی رفتاری انسان‌ها در نهایت باعث به وجود آمدن 16 تیپ شخصیتی متفاوت می‌شود و ما این الگو را در تست MBTI نیز داریم و افراد بعد از انجام این تست به ۱۶ تیپ شخصیتی تقسیم می‌شوند. تئوری پشت تست بریگز و مایرز مبتنی بر این واقعیت است که جمعیت جهان از این ۱۶ تیپ شخصیتی هستند و البته باید عنوان کنیم که در این تست افراد با تیپ‌های شخصیتی متفاوت هیچ برتری نسبت به هم ندارند و انواع تیپ های شخصیت شناسی در تست  MBTI تنها نشان دهنده نوع شخصیت افراد است.

هر یک از حروف ذکر شده در پایین (EI ، IS ، TF ، JP) نشان دهنده یک معیار برای بررسی نوع شخصیت افراد هستند.

  • برون گرایی (E) یا درون گرایی (I)
  • حسی (S) یا شهودی (N)
  • منطقی (T) یا احساسی (F)
  • قضاوت‌گر (J) یا ادراکی (P)

اعتبار تست MBTI ایران تلنت

2

تست شخصیت شناسی ایران تلنت یک مدل روانشناسی از شما ایجاد می‌کند و و بر اساس این مدل روانشناسی به شما مرتبط‌ترین مشاغل را معرفی می‌کند. همچنین نتایجی که از این آزمون به دست می‌آید، منطبق بر آخرین تحقیقات و پیشرفت‌ها در حوزه علم روانشناسی می‌باشد و مؤسسات روان‌شناختی معتبر نیز صحت آن را تأیید کرده‌اند.

آزمون شخصیت شناسی ایران تلنت کاملا برای فضای کاری ایران طراحی شده است و به طبع نتایجی که از آن به دست می‌آید نیز بسیار دقیق‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است. به همین خاطر هم افراد می‌توانند از آن برای پیدا کردن شغل مناسب استفاده کنند و هم شرکت‌ها می‌توانند با کمک آن ویژگی‌های کارمندان خود را به دست آورند.

چرا تست MBTI را انجام دهیم؟

با شرکت در آزمون شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت، می‌توانید اطلاعات دقیق و باورنکردنی از خود و نحوه رفتارتان با محیط اطراف بدست آورید و رزومه خود را برای مشاغل مناسب با تیپ شخصیتی خود ارسال کنید.

با انجام تست MBTI در ایران تلنت، می‌توانید به شناخت خوبی از نقاط ضعف و قوت خود برسید و آن کاری را انتخاب کنید، که برای آن ساخته شدید. شرکت‌ها می‌توانند با کمک این تست، افراد را در تیم‌های مناسب قرار دهند و همچنین در تقسیم وظایف نیز، بهترین افراد را برای کارهای متفاوت انتخاب کنند.

هدف تست MBTI

این تست یک تست روانشناسی نیست و قرار نیست مشکلات شخصیتی را تشخیص و درمان کند. همچنین قرار نیست که با کمک تست MBTI افراد را در دسته بندی‌های خوب و بد قرار دهیم و آنها را طبقه بندی کنیم.

هدف اصلی تست MBTI این است که افراد با نوع شخصیت خود بیشتر آشنا شوند و درباره علایق و نقاط قوت خود بیشتر بدانند.