خرید ساعت رولکس از فروشگاه ساعت گالری انزو

اگر به دنبال خرید ساعت رولکس  rolex هستید بد نیست اطلاعاتی از تاریخچه و افتخارات این برند بدونید.رولکس را می‌توان معیار سنجش لاکچری بودن افراد به شمار آورد ، برندی که صنعت ، دقت ، هنر و زیبایی را باهم ادقام کرد و بنیان فلسفه لاکچری را از نو نوشت.

 

تاریخچه برند رولکس  rolex

.رولکس در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس شوهر خواهر هانس تاسیس شد.ویلسدورف فردی آلمانی بود و شرکت خود را در انگلستان تاسیس کرد.نام اولیه شرکت “ویلسدورف و دیویس” بود و بعدها به رولکس تغییر کرد.بنیان گذار برند رولکس جناب هانس ویسلدورف مردی بلند پرواز که در سن 24 سالگی تصمیمات بزرگی گرفت و یک شرکت تخصصی توزیع انواع ساعت را در انگلستان ایجاد کرد ، در آن دوران مردم ساعت های جیبی و مچی را قابل اطمینان نمی دانستند ، هانس ویسلدورف هدفش از ایجاد شرکت این بود که ساعت های مچی علاوه بر زیبایی باید بسیار دقیق و قابل اطمینان باشند ، از این رو با یک شرکت سوئیسی ساخت موتورهای ساعت واقع در شهر بِین سوئیس وارد معامله شد.

پیدایش نام ساعت رولکس 

ذهن خلاق هانس ویسلدورف در پی خلق نامی بود که کوتاه ، ساده که بیانگر محصول باشد و در عین حال به راحتی به ذهن سپرده شود بود.

جملات نقل شده از هاانس ویسلدورف :

 او گفت، "من سعی کردم حروف الفبا را به هر شکل ممکن ترکیب کنم. این کار صدتا اسم را به من داد، ولی هیچ کدامشان درست به نظر نمی آمد. یک روز صبح، وقتی‌ که در چیپساید لندن در طبقه بالای یک گاری اسبی سوار بودم، غول چراغ نام "رولکس" را در گوشم طنین انداز کرد.

ساعت رولکس

 

 

اولین ساعت ضد آب دنیا

در سال 1926 خبری منتشر شد که آن زمان باورش بسیار سخت بود ، اختراع اولین ساعت ضد آب و ضد غبار دنیا توسط رولکس قدمی محکم و روبه جلو در تاریخ این صنعت به حساب می آید ، این ساعت که Oyster نامیده شده دارای قابی مهرو موم شده بود که به هیچ وجه اجازه نفوذ آب و گرد و غبار را نمیداد.

.در سال 1927 هنوز مردم مقوله ساعت مچی ضد آب را باور نداشتند تا اینکه چالشی عجیب برگزار شد، عبور از کانال مانش ، شناگری به نام مرسدس گلایتز ساعت مچی Oyster رولکس را به دست کرده و از کانال مانش عبور کرد و در پایان این شنای 10 ساعته ساعت بدون هیچ مشکلی و به خوبی کار می‌کرد.

 

موتور پرپچوال 

در سال 1931 اتفاقی جالب رخ داد ، اختراع اثری هنری به نام موتور خودکوک  ، این اولین بار در تاریخ بود  و تمامی ساعت های مدرن خودکوک دنیا وجود موتور خود را مدیون رولکس هستند.

 

اختراع اولین ساعت رولکس دیتجاست Datejust دنیا

در سال 1945 رولکس تاریخ نگار را به صفحات ساعت افزود و حال مردم اعتمادی عمیق تر به این برند لوکس پیدا کرده بودند.این ساعت بندی بسیار زیبا به نام   Jubilee  داشت که به نوعی مشخصه این ساعت زیبا شد، در ابتدا فقط برای مردان طراحی شد و چند سال بعد برای بانوان نیز طراحی شد.

 

ساعت فاتحان

در سال 1953 ساعت های شاخصی توسط رولکس معرفی شد مانند Oyster Perpetual Explorer  ( به مناسبت اکتشافات و روح جستجوگر بشر و سعود موفق اولین ساعت رولکس به این اسم  نامگذاری شد) و ساعت   SUBMARINER  که اولین ساعت دنیا بود که تا عمق 100  متری زیر آب کاملا ضد آب بود و دور قاب قابل چرخش آن به غواصان امکان میداد مدت  زمان غواصی خود را محاسبه کنند.

 

ساعت رولکس جی ام تی مستر  GMT-Master (1955)

ساعت GMT-Master برای پاسخگویی به نیازهای خاص خلبانان خطوط هوایی تولید شد. این مدل، ساعت رسمی‌ چندین شرکت هواپیمایی شد، از جمله شرکت معروف Pan American World Airways که بیشتر به نام Pan Am شناخته می شود. بارزترین مشخصه ظاهری آن دور قاب دورنگش بود که ساعات روز و شب را از هم متمایز می‌‌کرد.

 

جواهری به نام دی دیت DAY-DATE (1956)

این ساعت که از طلای 18 عیار یا پلاتین ( بنا به سفارش شما) ساخته شده بود  اولین ساعتی بود که روز شما هفتگی (تاریخ هفته) را در کنار تاریخنگار (تاریخ ماه) به شما نشان می‌داد ، این ساعت را در دستان شخصیت های تاثیر گذار تاریخ میتوانید ببینید.

 

ساعت رولکس میلگاس پرپچوال OYSTER PERPETUAL MILGAUSS

ساعت Milgauss که در سال ۱۹۵۶ عرضه شد، برای رفع نیازهای جامعه علمی طراحی گردید و قادر به مقاومت در برابر میدان‌های مغناطیسی تا ۱۰۰۰ گاوس بود. نوآوری اصلی در قلب مقاومت Milgauss در برابر تداخلات مغناطیسی، سپری است که از موتور حفاظت میکند.

این ساعت که از آلیاژهای فِرومغناطیسی انتخاب شده توسط رولکس ساخته شده است، شامل دو جزء است، که یکی به موتور و دیگری به قاب اویستر پیچ شده‌اند. بعد از انجام آزمون‌های سخت توسط مهندسان CERN، این ساعت اعتبار یک سپر مغناطیسی عالی را از آن خود کرد.

 

ساعتی برای مسابقات 24 ساعته لمانز   CORNOGRAPH DAYTONA

 

رولکس دیتونا کرنوگراف نسل جدید کرنوگراف که در سال ۱۹۶۳ عرضه شد، به سرعت نامی را به خود گرفت که تبدیل به نشان تجاری یک مدل شد: Daytona Cosmograph Daytona که به شکل اَبزاری اساسی‌ برای رانندگان مسابقه مقاومت طراحی‌ شده بود، محکم، ضدّ آب و دارای یک شاخص سرعت‌سنج روی دور قاب خود، برای محاسبه میانگین سرعت بود.

 

ایمن تا عمق 610 متر SEA-DWELLER 

سال ۱۹۶۷ شاهد تولد Oyster Perpetual Sea-Dweller، ساعتی ضدّ آب تا عمق ۶۱۰ متری بود. برای جوابگویی به نیاز‌های غواصان حرفه ای در آبهای عمیق، بدنه ساعت به یک دریچه خروج هلیوم مجهز شد، تا در بازه‌های طولانی افت فشار در فضاهای بسیار پرفشار، هلیوم موجود در مخلوط گازها بتواند بدون خطر آسیب رساندن به ساعت، خارج شود.

 

ساعت رولکس گالری انزو

خرید ساعت رولکس از گالری انزو

اگر دنبال خرید ساعت رولکس و قیمت ساعت های رولکس کپی و اصل هستید می توانید به فروشگاه ساعت مچی گالری انزو ، وارد کننده انواع ساعت مچی های روز و برند به آدرس اینترنتی https://enzogallery.com   مراجعه کنید و با خیال راحت خریدی آسون داشته باشید .