چگونه عکس پروفایل خوب بگیریم؟ نکات مهمی که کسی به شما نمیگوید

این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که در فضای مجازی حضور نداشته باشد. معمولا افراد با حضور در شبکه‌های اجتماعی و انتخاب یک تصویر پروفایل خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. به همین دلیل اکثر کسانی که در این فضا حضور دارند با دقت خاصی عکس پروفایلشان را انتخاب می‌کنند. اما برای داشتن بهترین تصویر پروفایل، رعایت یک سری نکات لازم است.

اگر سوال چگونه عکس پروفایل خوب بگیریم برای شما هم دغدغه است، در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهمی را برای ثبت یک عکس پروفایل خوب با هم بررسی کنیم. شما می‌توانید با کادرو بهترین تصویر پروفایل را از خودتان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

۱- نورپردازی مناسب؛ راز زیبایی عکس‌های شما

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام عکاسی پروفایل باید به آن دقت کنید نورپردازی است. نور طبیعی همیشه بهترین انتخاب برای عکاسی و داشتن تصاویر جذاب است. فراموش نکنید که نور مستقیم خورشید برای عکاسی مناسب نیست. سعی کنید فضاهایی را در خارج از منزل پیدا کنید که دارای سایه هستند و نور خورشید مستقیم به آنجا نمی‌تابد.

داشتن نور کافی برای یک تصویر پروفایل جذاب و باکیفیت در اولویت قرار دارد. عبور نور از لابه ‌لای موهای شما می‌تواند جلوه‌ی خاصی به تصویر شما بدهد. ایستادن در کنار پنجره در حالی که نور به سمت شما می‌تابد نیز سو‌ژه‌ی جذابی برای عکس‌های سلفی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت کادرو و دیدن پروفایل عکاسی چهره، زمان مناسبی را برای عکاسی از خودتان رزرو کنید.

81

۲- لباس مناسب؛ مهم‌ترین نکته در جذابیت تصویر پروفایل

وقتی از عکاسان سوال می‌شود که چگونه عکس پروفایل خوب بگیریم؟ معمولاً همه به انتخاب لباس مناسب اشاره می‌کنند. سعی کنید برای عکاسی پروفایل لباس مورد علاقه‌ی خود را بپوشید. پوشیدن لباسی که در آن راحت هستید می‌تواند به زیباتر شدن عکس شما کمک بسیاری بکند.

بهتر است به مطابقت رنگ پس‌زمینه و لباس خود دقت بکنید. اگر موقعیت شغلی ویژه‌ای دارید می‌توانید با لباس رسمی تصویر مناسبی از خود به نمایش بگذارید. برای پروفایل‌های شخصی تصاویر شاد و استفاده از لباس‌های رنگی می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری باشد. در هر صورت فراموش نکنید که آراستگی در پوشش و ظاهر، تاثیر بسیاری در جذابیت عکس پروفایل شما دارد.

این روزها صنعت پوشاک نیز بهره‌ی زیادی از عکاسی می‌برد. به همان اندازه که لباس افراد در عکاسی و کیفیت تصاویر اهمیت دارد، عکاسی از لباس و پوشاک نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. به همین دلیل امروزه عکاسی پوشاک در فضای مجازی رونق بسیاری گرفته است. اگر شما هم در این صنعت مشغول به کار هستید می‌توانید از تیم حرفه‌ای کادرو برای بالا بردن سطح و کیفیت تصاویر کسب و کار خود استفاده کنید.

۳- انتخاب پس‌زمینه مناسب؛ تکنیکی برای جذاب‌تر شدن عکس‌های پروفایل

داشتن یک پس‌زمینه‌ی زیبا می‌تواند به جذاب‌تر شدن عکس پروفایل شما کمک بسیاری بکند. یک بک‌گراند زیبا و رنگی بهترین انتخاب برای عکاسی است. مثلا ایستادن کنار یک دیوار خوشرنگ یا یک درِ زیبای قدیمی می‌تواند  زیبایی تصویر شما را دوچندان بکند.

امروزه با رونق گرفتن بازار تبلیغات در فضای مجازی عکاسی تبلیغاتی نیز رونق گرفته است. اما نکته‌ای که جالب است بدانید این است که در عکاسی تبلیغاتی برخلاف عکاسی پروفایل باید از عکس‌برداری با پس زمینه‌های طرح‌دار اجتناب کنید تا حواس مخاطب از هدف عکاسی دور نشود. تیم کادرو با داشتن بهترین عکاسان می‌تواند شما را در داشتن تصاویر باکیفیت از محصولاتتان یاری کند.

82

۴- لبخند زیبا؛ جلوه‌گر تصاویر پروفایل شما

لبخند شما زیبایی تصاویر شما را دوچندان می‌کند و حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. سعی کنید هنگام عکس گرفتن لبخند را فراموش نکنید. با نگاهی زاویه‌دار و یا سه‌رخ لبخند بزنید. لبخند شما سرزندگی را در تصاویرتان جاری می‌کند. در کنار لبخندی که به لب دارید زاویه دادن به سر و یا بدن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. سعی کنید مستقیم به دوربین نگاه نکنید و از ایستادن رو به دوربین بدون هیچ حالتی پرهیز کنید. فیگور شما تاثیر زیادی در جذابیت عکس پروفایلتان دارد.

۵- فاصله گرفتن از دوربین؛ راهکاری ساده برای داشتن عکس زیبا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای عکس گرفتن به یاد داشته باشید این است که از دوربین فاصله بگیرید. نزدیکی زیاد به دوربین باعث انحرافاتی در ثبت عکس می‌شود که از زیبایی آن کم می‌کند. بنابراین بهتر است برای عکاسی یا از دیگران کمک بخواهید و یا از مونوپاد استفاده کنید. با گذاشتن مونوپاد بر روی پایه و تنظیم تایمر می‌توانید در فاصله‌ی دلخواه خود بایستید و تصاویرتان را ثبت کنید.

۶- بهترین زاویه صورت شما برای عکاسی پروفایل کدام است؟

سعی کنید قبل از فشردن شاتر دوربین زاویه‌ی مناسب خود را پیدا کنید. سرتان را در زاویه‌های مختلف بگیرید و ببینید کدام‌یک برای ثبت عکس مناسب‌تر است؟ با بالا یا پایین آوردن چانه‌ی خود بهترین موقعیت را برای صورت خود پیدا کنید. بهتر است بعد از پیدا کردن زاویه‌ی مناسب به نقطه‌ی دیگری غیر از لنز دوربین نگاه کنید. این ترفندهای ساده در پیدا کردن پوزیشن مناسب عکس به شما در داشتن تصاویر جذاب و زیبا کمک بسیاری می‌کند.

۷- فلش دوربین؛ دشمن عکس‌های سلفی و پروفایل

فلش دوربین هنگام گرفتن تصاویر نزدیک و یا سلفی باید خاموش باشد. اگر فراموش کنید و با فلش روشن عکاسی کنید قسمتی از صورت شما محو می‌شود و نور شدیدی بر آن می‌تابد. اگر عکاسی پرتره و صورت برای شما جذابیت دارد می‌توانید با مرجعه به آتلیه‌های حرفه‌ای و با نورپردازی‌های زیبا و جذاب پرتره‌های جذابی را از خود داشته باشید کادرو با داشتن یک تیم حرفه‌ای از بهترین عکاسان پیشنهاد ما به شما است.

۸- تنظیم دوربین؛ مهم‌ترین مرحله‌ برای داشتن یک عکس خوب

فراموش نکنید که تنظیم دوربین مهم‌ترین مرحله‌ی عکاسی است. اگر شما تمام موارد گفته شده را رعایت کنید ولی دوربین شما تنظیم نباشد نتیجه‌ی خوبی از عکاسی نخواهید گرفت. اگر با تنظیمات دوربین آشنایی ندارید به شما توصیه می‌کنیم که با قرار دادن دوربین بر حالت اتومات عکاسی کنید.

عکس پروفایل خوب؛ معرف شما در شبکه‌های اجتماعی

حالا شما می‌دانید که چگونه عکس پروفایل خوب بگیریم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی تصاویر پروفایل خود اهمیت خاصی می‌دهند می‌توانید با رعایت نکاتی که گفته شد عکس‌های جذابی را برای شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید. تنها کافی است که به این نکات ریز و کاربردی توجه کنید تا نتیجه‌ی دلخواه را از عکاسی بگیرید.

کادرو با داشتن تیم حرفه‌ای از بهترین عکاسان پیشنهاد ما به شما است. کادرو این امکان را برای شما فراهم کرده است که تا ۷ روز بعد از دریافت عکس‌ها درصورت عدم‌رضایت کل مبلغ را پس بگیرید. شما می‌توانید عکس‌هایتان را در محل تحویل گرفته و تمام عکس‌ها را از دوربین عکاس پاک کنید. فایل اصلی عکس‌ها با کیفیت اصلی نیز به شما داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا وارد کادرو شوید.