سوژه‌های داغ کرونا

به گزارش اخبار کرونا شهر خبر، یک متخصص طب ایرانی با اشاره اینکه برای مدت محدود از مراجعه به مکان‌های زیارتی و مقدس و محل‌های پر رفت و آمد مانند بازار باید خودداری کرد، گفت: همچنین برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود تا افراد هفته‌ای یک یا دو بار ماهی کباب شده را در سبد غذایی قرار دهند.

دومین خبر پربازدید در خصوص واکسن کرونا بود. کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت: «هیچ‌کدام از واکسن‌های کرونا تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو قیمت‌گذاری نشده است. قیمت‌گذاری واکسن کرونا براساس هزینه تمام‌شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن‌های مشابه خارجی و البته با رویکرد حمایت از تولید ملی در کمیسیون قیمت‌گذاری انجام خواهد شد».

محققان دانشگاه ماینز آلمان و دانشگاه کمبریج آمریکا دریافتند که ترکیب موسوم به سینامالدئید در دارچین یک داروی خوب همراه با دگزامتازون برای درمان کووید ۱۹ است. این مطلب نیز با بازدید زیادی روبرو شد. بر اساس این گزارش، دگزامتازون می‌تواند با مهار فعال شدن عوامل رونویسی پیش التهابی، التهاب را در بیماران کرونایی محدود کند، اما مشخص شده است که دگزامتازون با دوز بالا عوارض جانبی نامطلوبی دارد. تیم تحقیق نشان داد که دارچین و ترکیب اصلی آن سینامالدئید می‌توانند سیگنال دهی التهابی را کاهش دهند.

موضوع نابودی ویروس کرونا در ۳۰ ثانیه با آب استخرها، دیگر مطلب پربازدید بود. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که آب استخرهای شنا تنها در ۳۰ ثانیه کرونا را از فعالیت می‌اندازد. این مطالعه که توسط محققان «کالج سلطنتی لندن» انجام شده است، نشان می دهد که خطر انتقال ویروس کووید-۱۹ در آب استخرهای شنا به اندازه زیادی کم است.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار کرونا به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به آن سر می‌زنند.