تعریف ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین

با گسترش تکنولوژی در دنیای امروز هر روز شاهد افزایش کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال هستیم . بسیاری از افراد امروزه بر روی این ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند. اما رمز ارز و یا ارز دیجیتال چیست؟ ارزهای دیجیتال یا به عبارت دیگر کریپتوکارنسی نوعی از پول های دیجیتالی است که در بستری از یک شبکه تبادل پیدا می‌کنند. با استفاده از این سیستم به سادگی می توانید در زمانی کوتاه تراکنش های ارزی داشته و مبالغ مختلفی را بدون محدودیت در سراسر دنیا جابجا نمایید. اما این شبکه به چه صورت کار می کند در ادامه با ما همراه باشید تا با روش کار این شبکه بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال

شبکه غیرمتمرکز بلاک چین چیست؟

شبکه بلاک چین در حقیقت یک شبکه غیر متمرکز است که بسیاری از این انواع ارز دیجیتال در بستر آن تبادل می‍شوند. غیر متمرکز بودن  این شبکه به آن معناست که این سیستم به وسیله هیچ نهاد و یا سازمانی اداره نخواهد شد. به بیانی دیگر در این نوع سیستم نیازی به هیچ واسطه ای نیست و توسط کاربران فعال در این شبکه اداره می‌شوند. با این وجود در این سیستم به هیچ افتتاح حساب و یا بانکی نیاز نیست. این شبکه از بسیاری از برترین و پرطرفدارترین ارزها مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر و دوج کوین پشتیبانی می کند.

 

پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

  • بیت کوین

بیت کوین یا  به عبارتی دیگر ( bitcoin) یکی از انواع ارز دیجیتال و پرطرفدارترین  رمزارز در بازار جهانی است. این پول دیجیتالی برای اولین بار در سال 2008 توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو  به وجود آمد. بیت کوین همانطور که گفتیم به صورت غیر متمرکز و در بستری از شبکه بلاک چین فعالیت می کند. این ارز به دلیل شباهت زیاد به پول های کاغذی از بابت کارایی بسیار محبوب شده است.

بیت کوین

 اتریوم

اتریوم یا به عبارتی دیگر (ethereum) یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که پس از بیت کوین طرفداران زیادی در میان کاربران پیدا کرده است.  این ارز همچنین  در پلتفرمی آزاد بر اساس شبکه بلاک چین است تبادل می شود.   این ارز دیجیتال  از انواع قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و با استفاده از آن می توان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز را توسعه دهید.  برای آشنایی بیشتر با انواع ارزهای دیجیتالی می توانید از وب سایت آرن کریپتو استفاده نمایید. در ذیل در ارتباط با این وب سایت توضیحاتی بیشتر خواهیم داد.

 

 

  • لایت کوین

لایت کوین یکی دیگر از انواع پول های دیجیتالی است که از سال 2011 فعالیت خود را آغاز نمود. جالب است بدانید  که سرعت تراکنش های مالی در این ارز نسبت به بیت کوین و سایر رمز ارزها بسیار بیشتر است. و همین عاملی جهت محبوبیت بیشتر  این ارز دیجیتال شد. امروزه بسیاری از بازرگانان و سرمایه گذاران از این پول دیجیتال برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

 

وب سایت آرن کریپتو، منبع تخصصی اخبار ارزهای دیجیتال

وب سایت آرن کریپتو در حقیقت یک مرجع مناسب جهت بررسی و آشنایی با انواع ارزهای دیجیتالی است. این وب سایت آخرین اطلاعات را در ارتباط با رمز ارزها و همچنین تحلیل بازارهای جهانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین در این وب سایت با خیالی آسوده می توانید خرید و فروش نمایید. آشنایی با انواع کیف پول‌های ارز و معتبرترین صرافی‌های ایرانی و خارجی از مزایای ورود به این سایت است. همچنین نحوه راه اندازی انواع کیف پول‌های سخت افزاری و یا نرم افزاری ارز دیجیتال را در این وب سایت می توانید مشاهده نمایید.