خدمات کامپیوتری غیر حضوری

امروزه شیوع و گسترش بیماری کرونا سبب شده است که بسیاری از فعالیت ها به صورت دورکاری و در منزل انجام شود علاوه بر این آموزش مدارس و دانشگاه ها به صورت غیرحضوری بوده و این امر استفاده از کالاهای دیجیتالی مانند رایانه و لپ تاپ ها را افزایش داده است، از آن جایی که خرابی و مشکلات مربوطه به سیستم های کامپیوتری امری اجتناب ناپذیر است در این مواقع افراد نیاز دارند تا در سریع ترین زمان ممکن مشکلات سیستم های کامپیوتری خود را برطرف سازند گاهی احتمال دارد مشکلات، مربوط به حوزه ی سخت افزاری و گاهی اوقات نرم افزاری باشد، قطعا برطرف ساختن این مشکلات در سریع ترین زمان ممکن برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

علاوه بر این به دلیل محدودیت های رفت و آمدی در شرایط کرونایی و همچنین عدم تمایل بسیاری از افراد برای خارج شدن از منزل رفع مشکلات کامپیوتری اگر به صورت غیر حضوری انجام شود بسیار مفید و سودمند می باشد و در این صورت می توان علاوه بر رفع مشکل، با عدم حضور در اجتماع مانع از گسترش این بیماری شد، امروزه شرکت ها و مجموعه های فراوانی با همین اهداف مشغول به فعالیت هستند و می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق تلفنی یا در بستر اینترنت حل مشکلات کامپیوتری را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند در ادامه با روش های مختلف رفع مشکلات کامپیوتری به صورت آنلاین و اینترنتی خواهیم پرداخت.

رفع مشکلات کامپیوتری به صورت غیر حضوری

همان طور که پیش تر اشاره شد در این شرایط سخت کرونایی که نیاز به سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ در منازل به دلیل انجام کارها به شکل دورکاری و تحصیل به صورت غیرحضوری افزایش یافته است بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها با رفع مشکلات کامپیوتری به صورت غیر حضوری در کنار افراد خواهند بود، شرکت رایانه کمک نیز یکی از مجموعه هایی است که توانسته با حل مشکلات و عیوب سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ به صورت غیر حضوری رضایت بسیاری از افراد را در این زمینه به دست آورد.

اما نکته ی مهم در خصوص رفع این مشکلات و عیوب به شکل غیر حضوری این است که شخص باید با استفاده از نرم افزارهای مختلفی اجازه ی ورود فرد متخصص در این زمینه را به سیستم خود بدهد در ادامه با نحوه ی انجام این کار آشنا خواهیم شد.

معرفی نرم افزارهای کنترل و اتصال به کامپیوتر از راه دور

نرم افزارهای متعددی هستند که امکان و اجازه ی دسترسی به سیستم دیگری را از راه دور برای شما فراهم می کنند، با کمک این برنامه ها قادر خواهید بود کنترل کیبورد و ماوس سیستم دیگری را در دست بگیرید، استفاده از این نرم افزارها برای کارهای مختلفی صورت می گیرد و فواید بسیاری نیز دارد اما همان طور که می دانید از جمله مهم ترین کاربردهای این برنامه می توان به رفع مشکل سیستم از راه دور اشاره کرد.

با وجود این که نرم افزارهای متعددی برای این کار وجود دارند اما اساس کار همه ی آن ها به یک شکل خواهد بود به طوری که با نصب نرم افزار مربوطه بر روی سیستم میزبان یا  host و نصب بخش client برنامه بر روی سیستم دیگر می توان این ارتباط را برقرار کرد، در ادامه ی این مقاله به معرفی بهترین و معروف ترین نرم افزارهای ارتباط از راه دور خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه AnyDesk

نرم افزار انی دسک از جمله رایج ترین برنامه ها برای اتصال به سیستم دیگری از راه دور می باشد، از جمله مزایای این برنامه می توان به کم حجم بودن، امکان استفاده بر روی ویندوز، لینوکس، اندروید، مک و استفاده از برنامه به صورت پرتابل بدون نیاز به نصب اشاره کرد، برای استفاده از نرم افزار انی دسک می توانید آن را از طریق سایت دانلود رایانه کمک دانلود کرده و بعد باید آن را بر روی هر دو سیستم میزبان و میهمان نصب نمایید.

1

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه  TeamViewer

یکی دیگر از نرم افزارهای محبوبی که برای ارتباط به سیستم از راه دور می توان از آن استفاده کرد برنامه ی TeamViewer (تیم ویور) می باشد، با کمک این برنامه علاوه بر اجازه ی انتقال فایل ها بین دو سیستم می توان به رفع مشکلات کامپیوتری به صورت غیر حضوری نیز پرداخت.

از  نرم افزار TeamViewer می توان به غیر از ویندوز در پلتفرم های مک، لینوکس و اندروید استفاده کرد، همچنین در صورتی که تمایلی به نصب این برنامه بر روی سیستم خود نداشته باشید می توانید از نسخه ی Portabe استفاده نمایید.

برای استفاده از این برنامه کافی است Your ID و Password که بعد از نصب برنامه برای شما نمایش داده می شود را در اختیار شخصی که قصد ورود به سیستم شما را دارد قرار دهید، این شخص می تواند به سیستم شما وارد شده و مشکل مربوطه را به راحتی برطرف سازد.

2

 

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه Windows Remote Desktop

یکی دیگر از روش های اتصال به سیستم استفاده از برنامه ی Remote Desktop در سیستم عامل ویندوز می باشد که از این طریق می توانید بدون نیاز به دانلود برنامه ای دیگر، از راه دور به رایانه ی شخص دیگری متصل شوید.

3

به طور کلی برنامه های مختلفی وجود دارند که امکان برقراری ارتباط از راه دور را برای شما فراهم می کنند که همان طور که پیش تر گفته شد اساس کار تمامی آن ها شبیه به هم می باشد اسامی برخی دیگر از برنامه های مفید که به شما در خصوص ارتباط از راه دور به دیگر سیستم ها کمک می کند در ذیل آورده شده است.

  • Desktop Now

  • Remote Utilities

  • Chrome Remote Desktop

  • Beam Your Screen

  • Remote Pc

سخن آخر:

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی ساده ترین روش برای رفع مشکلات کامپیوتری بپردازیم رفع مشکلات سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ به صورت غیر حضوری اقدامی است که می تواند به شما در این شرایط کرونایی کمک کند، علاوه بر این موجب صرفه جویی در زمان و هزینه نیز خواهد شد.

ویندوز

تعمیرات کامپیوتر

Alt:

 خدمات و تعمیرات غیر حضوری سیستم های کامپیوتری |  رایانه کمک

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه AnyDesk | حل مشکل رایانه

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه  TeamViewer | تعمیر کامپیوتر تلفنی

نحوه اتصال دو سیستم با برنامه Windows Remote Desktop | خدمات کامپیوتری آنلاین

Dis:

خدمات و تعمیرات غیر حضوری سیستم های کامپیوتری،رفع مشکلات کامپیوتری با استفاده از نرم افزارهای ارتباط از راه دور