انواع اسپرسو ساز دلونگی موجود در ایران

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به قهوه دارند و روز خود را با نوشیدن قهوه و عطر و طعم بی نظیر آن آغاز می کنند و یا پس از پایان یک روز کاری طاقت فرسا تنها با نوشیدن یک فنجان قهوه خستگی از تن به در می کنید ، بنابراین خرید قهوه ساز و دستگاه اسپرسوساز خانگی برای شما ضروری خواهد بود. اما همان طور که می دانید انواع مختلف دستگاه قهوه ساز در بازار ایران موجود می باشد که ممکن است با کاربردهای هر یک از آن ها را ندانید. بدین منظور در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با نحوه عملکرد انواع قهوه ساز و اسپرسوساز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. . اگر می خواهید بهترین دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز را در اختیار داشته باشید ، ما می توانیم دستگاه قهوه ساز دلونگی و اسپرسوساز دلونگی را پیشنهاد دهیم.

قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی

به وسیله ای که برای دم نمودن قهوه از آن استفاده می شود ، قهوه ساز می گویند. این وسیله در انواع مختلف توسط برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می گردد. لازم به ذکر است که اصطلاح قهوه ساز برقی به طور معمول برای تهیه قهوه های فیلتری مورد استفاده قرار می گیرد. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که قهوه ساز فیلتری چه عملکردی دارد؟

روش کار با قهوه ساز فیلتری به این گونه است که در مرحله اول پودر قهوه در داخل فیلتر فلزی و یا کاغذی ریخته می شود. سپس فیلتر مورد نظر درون قیف دستگاه قرار گرفته ، سپس آب سرد را در مخزن دستگاه بریزید. با لمس یک دکمه و روشن نمودن دستگاه اسپرسو ساز دلونگی ، آب به نقطه جوش رسیده و به درون قیف هدایت می شود.

قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی

طراحی قهوه ساز 

در صورتی که طراحی دستگاه قهوه ساز را مشاهده کرده باشید ، خواهید دید که در قسمت خروجی آن یک قوری شیشه ای و یا سرامیکی قرار دارد که با ریختن آب جوش بر روی دانه قهوه آسیاب شده ، قهوه شما آماده شده و درون آن ریخته می شود. با تمام شدن کار دستگاه قهوه ساز می توانید قهوه را به اندازه مورد نیاز درون فنجان بریزید و میل نمایید.

انواع دستگاه اسپرسو ساز دلونگی

همان طور که ذکر شد دستگاه قهوه ساز در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت :

 کمکس (chemex) :

قهوه ساز کمکس بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا یک قهوه ساز ، زیبایی قهوه ساز کمکس به گونه ای است که برای دکوراسیون کافی شاپ و یا خانه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع قهوه ساز در اواسط سال 2000 در بین مردم بسیار محبوب واقع شد به گونه ای که در بسیاری از کافی شاپ ها می توانید یک نمونه از این نوع قهوه ساز را ببینید. لازم به ذکر است که اگر برای دم نمودن قهوه از این نوع قهوه ساز استفاده می کنید بهتر است بدانید که قهوه تهیه شده از نسل سومی خواهد بود.

آئروپرس :

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز نمی توانید از فنجان قهوه خود بگذرید و در عین حال کیفیت ، عطر و طعم قهوه برای شما مهم است آئروپرس گزینه بسیار ایده ال و مقرون به صرفه ای برای شما خواهد بود. در این نوع دستگاه علاوه بر سیستم دستگاه قهوه ساز ، یک نگهدارنده و فیلتر تعبیه شده است. آئروپرس مشابه سایر قهوه سازها بوده و به منظور عبور آب از قهوه در این قهوه ساز از یک پیستون استفاده می شود. این حالت برای افرادی که از فرنچ پرس استفاده می کنند بسیار آشنا است.

فرنچ پرس :

فرنچ پرس نسبت به سایر دستگاه های قهوه ساز کمی منحصر به فرد است و انواع مختلف آن به بازار عرضه شده است. این قهوه ساز می تواند تمامی سلایق را راضی نگه دارد. فرنچ پرس به طور معمول با استفاده از شیشه و یا استیل ضد زنگ ساخته می شود. با توجه به تفاوت هایی که در بین انواع فرنچ پرس وجود دارد قهوه ای که با استفاده از این نوع قهوه ساز دم می شود تقریبا عطر و طعم یکسانی دارد. لازم به ذکر است که طعم قهوه ای اماده شده در فرنچ پرس با توجه به میزان آب ریخته شده درون آن متفاوت خواهد بود. بنابراین در صورتی که از عطر و طعم قهوه ای که دم نموده اید ، راضی نیستید به جای این که از تهیه قهوه در خانه مایوس و ناامید شوید ، عیب کارتان را پیدا کنید.

قهوه ساز و اسپرسوساز دلونگی

جمع بندی قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی

دلونگی De'Longhi تولید کننده قرن ایتالیایی مجموعه فوق العاده وسیعی از دستگاه های اسپرسو  ساز و قهوه ساز را ارائه می دهد. متقاضیان می توانند دستگاه های اسپرسوساز دلونگی و قهوه ساز دلونگی را با قیمت مناسب از وب سایت www.delonghi.co انتخاب و خریداری کنند. ترکیبی از صنعت‌گری و تنوع جایی است که برند دلونگی در آن می درخشد. دلونگی از برندهای شناخته شده در صنعت قهوه سازها محسوب شده و کیفیت آن برتری زیادی نسبت به سایر تولیدات این گروه کالایی دارد. محصولات DeLonghi نه تنها بهترین و با دوام ترین دستگاه ها را تولید می کنند بلکه طعم قهوه ای برتر را نیز ارائه می دهند.