چگونه میلگرد مناسب برای پروژه‌تان را بخرید؟

خرید بسیاری از کالاها برای بار اول، سخت و چالش‌برانگیز است. مخصوصاً کالایی مثل میلگرد که با توجه به نوسانات قیمتی آن، باید هنگام خرید آن دقت زیادی به خرج داد.

اگر قصد خرید میلگرد دارید اما تجربه‌تان در این زمینه کم است، ابتدا می‌توانید سری به سایت آسرون (https://www.asroon.ir) بزنید و قیمت میلگرد را آنجا مشاهده کنید. سپس این مقاله را بخوانید تا با نکات مهم هنگام خرید میلگرد، آشنا شوید:

2

1.تعداد، سایز و نوع مناسب میلگرد را انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در خرید هر کالایی، این است که دقیقاً بدانید چه می‌خواهید. این نکته در مورد خرید میلگرد هم صدق می‌کند و در صورتی که بدانید چه نوع میلگرد و چه سایزی از آن را می‌خواهید، پروسه خرید شما کوتاه‌تر می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید میلگرد نیز همانند تمامی مقاطع فولادی دیگر، با جنس‌های متفاوتی در بازار موجود است. میلگرد فولادی انتخاب اکثریت خریداران این محصول است اما این امکان وجود دارد که به دلیل شرایط آب و هوایی محل قرارگیری پروژه‌تان، چاره‌ای جز خرید میلگرد ضدزنگ نداشته باشید. البته به دلیل وارداتی بودن میلگرد ضدزنگ و اختلاف قیمت قابل‌توجه آن با میلگرد فولادی معمولی، بهتر است در این زمینه با دقت تمام تحقیق کنید.

البته خود میلگردهای فولادی نیز بسته به نوع شمش مورد استفاده به عنوان ماده اولیه و تکنولوژی تولید، انواع مختلفی دارند که پیش از خرید باید منطبق بودن خصوصیات هر نوع گرید فولاد را با مقتضیات پروژه‌تان را بسنجید. همچنین محاسبه تعداد شاخه، سایز و وزن میلگرد موردنیازتان نیز در این مرحله اهمیت زیادی دارد. دانستن میزان دقیق حجم بتن‌ریزی و دادن اطلاعات مربوط به آن به یک تأمین‌کننده میلگرد، می‌تواند شما را در این زمینه زودتر به نتیجه برساند.

2.برای سنجش کیفیت میلگرد، زمان بگذارید

اگر قصد دارید سازه‌ای با دوام و با کیفیت بسازید، برای این مرحله زمان مناسب را در نظر بگیرید و میلگردی با کیفیت انتخاب کنید. برای سنجش کیفیت میلگرد، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید:

تولیدکننده میلگرد:

اولین عامل، شهرت و خوش‌نام بودن کارخانه سازنده میلگرد است. به عنوان مثال، بعید است شما میلگرد ذوب‌آهن اصل بخرید و از خرید آن پشیمان شوید. البته این موضوع به این معنی نیست که میلگرد کارخانه کمتر شناخته شده‌ای مثل کاوه تیکمه داش، کیفیت لازم را ندارد. قیمت میلگرد تیکمه داش در مقایسه با کیفیتی که دارد، کاملاً مقرون به‌صرفه است.

برای تشخیص اصالت میلگرد هر کارخانه، کافی است کمی جستجو کنید و علامت اختصاری مخصوص هر کارخانه را پیدا کنید. وجود این علامت اختصاری به صورت برجسته روی میلگرد، نشان دهنده اصالت آن است.

3

وزن میلگرد:

وزن میلگرد، یکی از پارامترهای تعیین کننده سطح کیفی میلگرد است. میلگردی که در بازه وزنی جدول اشتال قرار ندارد، استاندارد نیست و نباید از آن استفاده کرد.

استفاده از میلگرد سنگین‌وزن خیال شما را از بابت استحکام و کیفیت سازه‌ای که می‌سازید راحت می‌کند، اما این موضوع به این معنی نیست که میلگردی که وزن آن به بخش پایینی بازه وزنی جدول اشتال نزدیک‌تر است، کیفیت لازم را ندارد. در مقابل، با استفاده از این نوع میلگرد در بخش‌هایی از سازه که بار زیادی وجود ندارد، می‌توانید در هزینه‌های پروژه‌تان صرفه‌جویی زیادی کنید، چرا که قیمت هر شاخه میلگرد سبک‌بار احتمالاً برایتان کمتر تمام می‌شود.

یکی از تولیدکنندگان میلگرد سنگین و با کیفیت، کارخانه فولاد میانه است. کارخانه فولاد میانه اغلب سایزهای بزرگ میلگرد را تولید کرده و وزن میلگردهایش به وزن «کارخانه ذوب‌آهن» نزدیک است. قیمت میلگرد میانه را می‌توانید از لینک زیر ببینید:

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/میانه-تبریز/26/view/

تأمین‌کننده میلگرد:

انتخاب تأمین‌کننده مناسب نیز در کیفیت میلگردی که می‌خرید تأثیر زیادی دارد. اگر به صورت آنلاین قصد خرید میلگرد را دارید، دیدن تصاویر انبار یا میلگرد موردنظرتان می‌تواند خیالتان را راحت کند.

در خرید حضوری نیز می‌توانید میلگرد را به صورت کامل از نظر عدم وجود زنگ‌زدگی، پوسته‌پوسته شدن و ناخالصی بررسی کنید و اطمینان لازم را نسبت به فروشنده به دست آورید. در مورد نحوه انتخاب تأمین‌کننده مناسب برای میلگرد، در بخش بعدی بیشتر توضیح می‌دهیم.

3.یک تأمین‌کننده میلگرد قابل‌اعتماد پیدا کنید

امروزه تعداد تأمین‌کنندگان میلگرد اصلاً کم نیست. این موضوع نه‌تنها در مورد فروشندگان بازار آهن که می‌توانید از آن‌ها به صورت حضوری خرید کنید صادق است، بلکه در مورد فروشندگان اینترنتی میلگرد نیز صحت دارد. با یک جستجو در مورد قیمت میلگرد در گوگل، می‌توانید تعداد بالای این تأمین‌کنندگان اینترنتی را ببینید.

اگر دوست ندارید تا سختی‌های خرید حضوری مثل تحمل سرما و گرما و به دنبال باربری گشتن را به جان بخرید، باید بتوانید تأمین‌کننده میلگرد آنلاینی را انتخاب کنید که قابل‌اعتماد باشد.

اولین موضوعی که باید در انتخاب تأمین‌کننده میلگرد به آن توجه کنید، اعتبار است. معتبر بودن یک فروشنده میلگرد را می‌توانید از لیست مشتریان سابق و پروژه‌هایی که در آن‌ها مشارکت داشته، بفهمید. دومین موضوع، توانایی فروشنده میلگرد در تأمین تناژ و انواع میلگرد موردنظرتان مطابق برنامه زمان‌بندی شما و تضمین جبران ضرر و زیان ناشی از تأخیر در رسیدن بار است. سومین موضوع، توانایی تأمین‌کننده میلگرد در ارائه مشاوره تخصصی و کارآمد است، به نحوی که خروجی آن، به نفع شما و پروژه‌تان باشد.

چهارمین موضوع، ارائه قیمت مناسب و منصفانه است. درج قیمت پایین‌تر یا بالاتر از قیمت معمول بازار، نمی‌تواند تضمین‌کننده معتبر بودن یک تأمین‌کننده میلگرد باشد. یک تأمین‌کننده منصف، میلگرد را با قیمت درب کارخانه به شما می‌فروشد اما با تولیدکننده روابطی دارد که حاشیه سودش را تضمین می‌کند.

آسرون استارت آپی برای فروش آنلاین آهن و فولاد است که به راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید، چرا که تمامی فاکتورهای بالا در مورد آن صدق می‌کند. می‌توانید با خیالی آسوده از آسرون میلگرد بخرید و در اسرع وقت بارتان را تحویل بگیرید.

در خرید میلگرد برای بار اول، توجه به تمامی این نکات ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما مطمئن باشید که در صورت اختصاص دادن زمان لازم، از این کار پشیمان نخواهید شد و جلوی بسیاری از ضرر و زیان‌های احتمالی را می‌گیرید.