زلزله کرونا در شهرهای شمالی

به گزارش اخبار کرونا شهر خبر، عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز اصلا نتوانست برای مقابله با بیماری اثرگذار باشد و فقط به نوعی باعث پخش شدن بیماران تهران به شهر های شمالی کشور شد.

دومین خبر پربازدید با عنوان ادامه تاخت و تاز ویروس کرونا در البرز، منتشر شده است. محمد فتحی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در البرز  اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴۷ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۵۲ هزار و ۳۳۸ نفر است. فتحی با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۱۰۸۴ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد، ابتلای ۴۹۴  نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

به گزارش ثریا،یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه واگنینگن هلند نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی در انتقال سندرم حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس نقش دارند. این خبر نیز با بازدید زیادی روبرو شد. دکتر «خوزه گونزالس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: گربه های خانگی مستعد ابتلاء به عفونت کروناویروس هستند و با توجه به اینکه از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، ارزیابی خطر بالقوه گربه‌ها برای انتقال این ویروس مهم است.

دیگر خبر پربازدید  در خصوص جلوگیری واکسن کرونا از ابتلا به فرم شدید کرونا بود. رئیس گروه بیماری‌های واگیردار بهداشت آذربایجان شرقی گفت: تمامی واکسن‌های تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، از ابتلا به فرم شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از دلتا کرونا محافظت می‌کنند.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار کرونا به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به آن سر می‌زنند.