ساندویچ پانل نسوز چیست؟

ساندویچ پانل نسوز یکی از انواع ساندویچ پانل است که اشتعال زا نبوده و تنها در اثر تماس مستقیم با آتش دچار آسیب می‌شود. ساندویچ پانل‌های نسوز که با نام ساندویچ پانل ضد حریق نیز شناخته می‌شوند به هنگام وقوع حریق هیچگونه سمی از خود آزاد نمی‌کنند. از این پانل‌ها با توجه به مقاومت بالایی که در برابر آتش سوزی دارند، اغلب در مکان‌هایی استفاده می‌شود که احتمال وقوع آتش سوزی در آنجا بالا باشد. برای مثال از این پانل‌های نسوز می‌توان در صنایع نظامی و پالایشگاهی، ساخت کانکس‌ها، پوشش دیواره‌ و سقف کانتینرها و... استفاده کرد.

ساندویچ پانل نسوز از عایق پلی یورتان سخت یا عایق‌های دیرسوز پلی ایزوساینوریت ساخته می‎شود. ساندویچ پانل‌های نسوز از دو ورق آلوزینک یا گالوانیزه تولید می‌شوند. البته می‌توان برای کاهش قیمت ساندویچ پانل نسوز، تنها در یک طرف آن از ورق فلزی استفاده کرد. چگالی فوم پلی یورتانی که برای این ساندویچ پانل‌ها به کار می‌رود 40 کیلوگرم بر متر مکعب است. برای کاهش هزینه این پانل‌های ساندویچی می‌توان دانسیته این پانل‌ها را از 40 به 30 کاهش داد.

پانل نسوز پس از فروکش کردن شعله‌های آتش به خودی خود خاموش می‌شود. از همین‌‎رو خطر شعله ور شدن مجدد آتش را کاهش می‌دهند. قیمت ساندویچ پانل نسوز بسته به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. برای استعلام قیمت روز انواع ساندویچ پانل می‌توانید به وب سایت کارخانه آریا بارون مراجعه کرده و از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان فروش کارخانه تماس بگیرید.

ساندویچ پانل ضد حریق چیست؟ به ساندویچ پانل‌هایی که ضریب هدایتی پایین‌تری نسبت به دیگر انواع پانل‌های ساندویچی دارند، پانل ضد حریق گفته می‌شود. انواع ساندویچ پانل ضد حریق براساس مواد عایق به کار گرفته شده در ساخت آن‌ها و میزان مقاومتی که در برابر شعله‌های آتش دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مشخصات فنی ساندویچ پانل نسوز آریا بارون

مشخصات فنی ساندویچ پانل‌های نسوز بسته به سقفی یا دیواری بودن آن‌ها و همچنین کاربری که دارند با یکدیگر متفاوت است. عایق ساندویچ پانل‌های کندسوز یا دیرسوز از پلی یورتان و ساندویچ پانل‌های نسوز از پشم سنگ است. پشم سنگ یک عایق حرارتی کاملا نسوز است که تنها در دماهای بالای 1300 درجه سانتی گراد ورق‌های آن تغییر شکل می‌دهند. عایق پشم سنگ ضریب انتقال حرارتی پایینی دارد به همین خاطر می‌تواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

از ساندویچ پانل نسوز آریا بارون در مکان‌هایی که دمای بالایی دارند برای پوشش دهی و عایق کاری استفاده می‌شود. به عنوان مثال یکی از کاربردهای ساندویچ پانل نسوز پوشاندن جدار کوره‌ها و عایق کردن محیط‌هایی است که در معرض آتش قرار می‌گیرند. از ساندویچ پانل‌های نسوز می‌توان برای عایق کردن گلخانه‌ها، ساخت کانکس‌های ضد گلوله و همچنین عایق کردن تاسیسات فنی پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها استفاده کرد. 

قیمت ساندویچ پانل نسوز

قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ در مقایسه با سایر ساندویچ پانل‌ها کمی بالاتر است. علت گران‌تر بودن ساندویچ پانل نسوز را می‌توان کاربردهای بیشتر و مقاومت بالاتر آن در برابر حریق دانست. کارخانه آریا بارون ساندویچ پانل‌های نسوز خود را با روش‌های فوق تخصصی تولید و به بازار عرضه می‌کند. برای استعلام قیمت ساندویچ پانل نسوز با کارخانه آریا بارون تماس بگیرید.

مزایا و معایب ساندویچ پانل‌های نسوز

  • عایق حرارت، سرما و صوت
  • ضد حریق
  • دوام و استحکام بالا
  • دارای طول عمر زیاد
  • دارای تنوع رنگ
  • مقاوم در برابر نفوذ مواد شیمیایی و حشرات
  • قابلیت بازیافت
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • دارای وزنی کم و جابه‌جایی آسان

این پانل‌های ساندویچی در کنار تمام مزایایی که دارند، معایبی نیز دارند که دانستن آن‌ها می‌تواند در انتخاب صحیح‌تر کمک کننده باشد. برای مثال به عنوان یکی از بزرگ‌تریت عیب‌های ساندویچ پانل‌های نسوز با عایق پشم سنگ می‌توان به ساختار فیبری و متخلخل آن‌ها اشاره کرد. این ساختار موجب کاهش پیوند بین مولکولی این عایق شده و در نتیجه منجر به راحت‌تر جدا شدن لایه عایق از ورق‌های آن می‌شود. ساندویچ پانل نسوز یک ایراد دیگر نیز دارد و آن طول عمر کمتر آن‌ها نسبت به فوم‌های عایق چون پلی یورتان است.

کاربرد ساندویچ پانل نسوز

از ساندویچ پانل‌های نسوز با عایق پشم سنگ به دلیل ضد گلوله بودن این عایق در صنایع نظامی استفاده‌های زیادی می‌شود. بطور مثال از این پانل ساندویچی می‌توان برای ساخت انواع کانکس و سازه‌های ضد گلوله کمک گرفت. ساندویچ پانل‌های نسوز همچنین در صنایع دریایی نیز برای پوشش دهی و عایق کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که این پانل‌ها علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی قوی نیز به شمار می‌روند می‌توان از آن‌ها برای پوشش سقف آکوستیک استفاده کرد.

ساندویچ پانل‌های نسوز کارخانه آریا بارون توس به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کنترل صدا و لرزش را داشته باشند. از این پانل‌ها می‌توان در محیط‌هایی چون فرودگاه‌ها یا استودیوهای ضبط صدا استفاده کرد. ایستگاه‌های مترو، مجتمع‌های پتروشیمی، صنایع سنگین و پالایشگاه‌های نفت و گاز از دیگر جاهایی هستند که می‌توان برای عایق کاری آن‌ها از ساندویچ پانل نسوز استفاده کرد.

عملکرد ساندویچ پانل‌های نسوز آریا بارون در برابر آتش

همان‌طور که کمی پیش نیز گفته شد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پانل‌های ساندویچی مقاومت بالای آن‌ها در برابر آتش است. سازه‌های فلزی به هنگام آتش سوزی داغ شده و فرو می‌ریزند. از همین‌رو می‌توان از ساندویچ پانل‌های نسوز با عایق پشم سنگ برای پوشش سازه‌های فلزی استفاده کرد. 

ضخامت کم ساندویچ پانل نسوز آریا بارون توس فضای مفید را افزایش خواهد داد. این پانل‌ها به دلیل وزن سبکی که دارند، به راحتی جابه‌جا می‌شوند. همچنین ساده بودن فرایند نصب ساندویچ پانل‌های نسوز از دیگر برتری‌های این پانل‌ها محسوب می‌شود. در هسته ساندویچ پانل‌های نسوز از مواد خاصی استفاده می‌شود که از رشد هرگونه قارچ یا نفوذ حشرات موذی به درون پانل‌ها جلوگیری می‌کند. 

خرید ساندویچ پانل نسوز از آریا بارون

کارخانه آریا بارون توس یکی از تولید کننده‌های برتر کشوری در زمینه انواع ساندویچ پانل‌ های سقفی و دیواری، انواع کانکس‌ها، خانه پیش ساخته و درب سردخانه‌ای است. ساندویچ پانل نسوز یکی از تولیدات باکیفیت این کارخانه است که با بروزترین تجهیزات و با به کارگیری دانش و تخصص مهندسین باتجربه ساخته می‌شوند. 

علاوه بر تولیدات باکیفیت انواع ساندویچ پانل‌ها، امکان سفارشی سازی، تحویل سریع و نصب ساندویچ پانل از دیگر ویژگی‌های کارخانه آریا بارون توس به شمار می‌رود. اگر برای خرید ساندویچ پانل نسوز نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از کارخانه آریا بارون مشاوره بگیرید. این کارخانه برای کاهش قیمت ساندویچ پانل‌ها پلن‌های متفاوتی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای مثال می‌توانید به جای خرید ساندویچ پانل نسوز دو رو ورق، اقدام به سفارش ساندویچ پانل یک رو ورق کنید.