پوکه مقاوم سازی

پوکه ها یکی از مصالح و موادی است که علاوه بر وزن سبک می تواند بعنوان یک فاکتور مهم برای مقاوم سازی اکثر سازه ها مورد استفاده قرارگیرد. پوکه ها به دو دسته کلی، پوکه معدنی و صنعتی  تقسیم می شوند که بخاطر ساختار مقاوم شان می توانند از قابلیت بالایی برای مقاوم سازی انواع سازه برخوردار باشند. پوکه های معدنی به دلیل دمای بالایی که در زمان خروج از درون زمین داشته اند و پوکه های صنعتی به دلیل حرارت بالایی که در کوره های خشک به آن ها وارد شده‌ از درجه استحکام بالایی برخوردار هستند و به هر شکلی که در انواع سازه استفاده شوند از درجه مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

از الان به فکر مقاوم سازی و سبک سازی پی ساختمان ، اسکلت ساختمان ، دیواره های بتنی ، سقف های بتنی سبک باشیم . به جای استفاده از بتن شنی فوق العاده سنگین به فکر ماده طبیعی برای جایگزین آن باشیم که ضمن دارا بودن سبکی وزن ، خصوصیات استحکام شن و ماسه را داشته باشد . که پایه های ساختمان مان سبک باشد و مقاوم . طبق نظریه محققین امر تنها ماده طبیعی در طرح اختلاط بتن سبک جایگزین شن پوکه معدنی قروه میباشد ‌. متخلخل ، وزن مخصوص پایین ، قدرت جذب آب بالا و..

در چه نوع سازه هایی می توان از پوکه های برای مقاومت سازی استفاده کرد؟

30

-  در انواع سازه های ساختمانی مسکونی و غیر مسکونی می توان برای مقاوم سازی، سازه از انواع پوکه به تناسب کارایی استفاده کرد.

- در ساختمان و ساختار انواع پل ها و تونل های مختلف که برای سهولت در تردد ایجاد می شوند هم می توان برای استحکام و بالا رفتن عمر سازه از انواع پوکه استفاده کرد.

با استفاده از پوکه معدنی نهال انگور و نهال گل محمدی در پشت بام ساختمان بکاریم چطوری؟

نیاز به داشتن طبیعت‌های کوچک، چه عمودی، چه افقی، چه گیاه باشد چه چمن و چه یک جعبه گل باشد، در شهرهای آلوده این روزها که جایی برای تنفسی عمیق به ما نمی‌دهد، به شدت احساس می‌شود. ما خوب می‌دانیم برای سلامتی به سرسبزی درخت در فضای خشک شهری این روزها نیاز داریم پس می خواهیم این کار انجام بدیم ولی یک مشکلی هست اگه خاک رس منتقل کنیم به بالای پشت بام شاید باعث سنگینی پشت بام بشود پس ولی رفع این مشکل ما می توانیم از پوکه معدنی استفاده کنیم هم سبک است هم همیشه نهال ها و گیاهان را مرطوب نگه می دارد. پس شما با استفاده از پوکه معدنی صاحب یک باغ کوچک در بالای آپارتمان خود بشوید.

در انواع سازه های مسکونی و غیر مسکونی چطور از انواع پوکه برای مقاوم سازی استفاده می شود؟

31

امروزه به دلایل مختلف برای استحکام و مقاوم سازی انواع ساز ها  از تمام راه های ممکن و قابل وصول استفاده می شود. یکی از روش هایی که می تواند باعث استحکام و مقاوم سازی، سازه شود استفاده از مواد و مصالح سبک و مقاوم است که انواع پوکه های معدنی و صنعتی با داشتن این ویژگی ها می توانند گزینه ای مناسب برای مقاوم سازی انواع سازه باشند.  مثلا در کف سازی طبقات در سازه های ساختمانی اگر از خاک یا مواد دیگر استفاده شود می تواند باعث سنگین شدن سقف ها شده و آسیب پذیری سازه را بالا ببرد.  ولی اگر بجای مواد مختلف برای کف سازی طبقات از انواع پوکه استفاده شود علاوه بر سبک شدن ساختمان به دلیل ساختار محکم ومتخلخل پوکه و نارسایی آنها به نوعی حالت یک نوع عایق صورتی و حرارتی را پیدا می کند که علاوه بر مدیریت سرما و گرما مانع از خروج و ورود سرو صدا به داخل ساختمان می شود. همچنین در سازه های بتونی برای جلوگیری از سنگینی ستون ها و سقف ها بخصوص ستون های حمال که بار اصلی ساختمان بر روی آن ها سوار است می توان از پوکه های مناسب برای اینکار بجای درصدی از شن و ماسه بتن استفاده کرد و با ریختن و مخلوط کردن آن با بتن علاوه بر سبکی، استحکام بتن را هم افزایش داد و مقاومت آن ها در مقابل لرزش ها و تکان های ساختمان که ممکن است در اثر زلزله  و با جابجایی گسل های زیر زمینی باشد افزایش می دهد.

در سقف ها هم می توان بجای استفاده از یونولیت هایی که معمولا از صنایع پتروشیمی تهیه شده و مواد تشکیل دهنده آن ها از پلاستیک های مصنوعی و پولیمری بوده و در مقابل آتش سوزی بسیار آسیب پذیر هستند از بلوک های سقفی که از پوکه های سبک معدنی درست می شوند استفاده کرد تا علاوه بر استحکام ساختمان مانع از افزایش بار مرده ساختمان می شود. همچنین با استفاده از بلوک های دیواری ساخته شده از انواع پوکه می توان علاوه بر استحکام دیوارها به دلیل سبکی و جنس مقاوم پوکه بنوعی فاصله بین اتاق ها و واحد ها را در مقابل صدا و گرما سرما ایمن می کند.

چگونگی افزایش مقاومت سازهای بتونی پل ها و تونل ها با استفاده از پوکه

​تونل سلام شهر جدید پردیس به بهره برداری رسید - ایرنا​

در سازه های بتونی پل ها و تونل ها هم می توان با استفاده از انواع پوکه های صنعتی و معدنی به مقاوم سازی ، سازه کمک کرد. در تونل ها به دو روش اضافه کردن پوکه در بتن ‌ویا استفاده از پوکه برای ایجاد حائل بین بتن و خاک یا استفاده از پوکه برای بار روی تونل به جای مواد دیگر مثل سنگ و خاک به مقاوم سازی، سازه های تونل کمک نمود و باعث افزایش دوام و استحکام آنها شد. در پل های بزرگ و کوچک هم به تناسب بزرگی و کوچکی و شرایط زمین و استقرار پل ها بنابر وضعیت موجود از پوکه در بتن پایه ها و یا قسمت عرض پل به درجات و درصد های مختلف استفاده می شود.

برای تهیه و خرید این محصول پوکه معدنی قروه در تهران ، در کرمان ، بوشهر ، اصفهان ، شمال و اهواز,کردستان و  تمام نقاط کشورمان شبانه روزی با شماره های, 09185314481 تماس بگیرید.