معرفی بهترین رمان‌های جهان

رمان نویسی یکی از هنرهای لذت بخش و محبوب جهان می‌باشد. به طوری که امروزه هزاران رمان نویس در سرتاسر جهان به نوشتن داستان‌های طولانی جذاب برای خوانندگان خود می‌پردازند. همچنین بسیاری از افراد در رنج‌های سنی مختلف به خواندن رمان و داستان‌های مختلف علاقه دارند. در ادامه چند مورد از بهترین رمان‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

رمان برای اولین بار در سال 1605 توسط فردی به نام دن کیشوت (Don Quixote) خلق شد. در واقع رمان داستانی نسبتا طولانی است که با استفاده از تخیلات فردی، قواعد و اصول نویسندگی، خلق می‌گردد. توصیفاتی که توسط نویسنده در رمان نگاشته می‌شود، خواننده آن را وادار به تصور و تصویر سازی داستان در ذهن خود می‌کند. این سبک از داستان سرایی به سبب آن که روح و ذهن مخاطب را با خود همراه می‌سازد، امروزه از محبوب‌ترین سبک‌ها بوده و میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان دارد.

کتاب های رمان

برخی از بهترین رمان‌های جهان

نویسندگی، هنری است که هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و نیازمند قوه تخیل قوی و ویژگی‌های خاص دیگر می‌باشد. اما در صورت بالا بودن قدرت نویسندگی، می‌توان انعکاس آن را در استقبال مردم دید. امروزه مردم به دنبال رمان و داستانی جذاب برای خواندن هستند، و از دید تازه‌ای که شخصیت‌های رمان به آن‌ها می‌بخشند استقبال نیز می‌کنند.

برخی از بهترین کتاب های رمان‌  که توانسته‌اند خود را در لیست بهترین رمان‌های جهان جای دهند، عبار است از:

  • ناطور دشت (The Catcher In The Rye)

جروم دیوید سالینجر (Jerome David Salinger) در سال 1951 با انتشار رمانی به نام ناطور دشت، قدرت نویسندگی و قوه تخیل خود را به مردم ثابت کرد. به طوری که ناطور دشت در همان ابتدا به محبوب‌ترین کتاب دوران خود تبدیل شد. این کتاب نخست مختص بزرگسالان عرضه شده بود؛ اما به خاطر داستان نوجوان پسند آن، مورد توجه بسیاری از نوجوانان سرتاسر جهان قرار گرفت.

داستان ناطور دشت از این قرار است؛ هولدن کالفیلد پسر 17 ساله‌ای می‌باشد که در بخش درمانی بیمارستان بستری شده و سعی در شرح اتفاقات برای کسی دارد. او می‌خواهد داستان 16 سالگی خود را که در یکی از مدارس شبانه روزی به نام پنسی تحصیل می‌کند، که اتفاقا وضعیت تحصیلی خوبی نیز ندارد، و در آستانه کریسمس به دلیل وضعیت افتضاح نمرات خود، از مدرسه اخراج شده و باید به خانه خود در نیویورک بازگردد را شرح دهد.

  • هری پاتر (Harry Potter)

یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های تاریخ، مجموعه رمان‌های هری پاتر است. این مجموعه دارای 9 رمان می‌باشد که توسط جی کی رولینگ (J. K. Rowling) خلق و عرضه شده است. اولین قسمت این مجموعه در سال 1997 منتشر شد و سریعا به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال لقب گرفت. امروزه جی کی رولینگ به اولین نویسنده میلیاردر تاریخ تبدیل شده که فیلم 8 کتاب از مجموعه هری پاتر او ساخته شده است.

هری پاتر، پسر یک زوج جادوگر بریتانیایی است. هری پاتر در یک سالگی خود، والدین خود را به دلیل کشته شدن توسط ولدومورت از دست داد؛ اما او به دلیل فداکاری مادرش، در مقابل ولدمورت زنده ماند. با این اتفاق، زخم و نشانی شبیه به یک صاعقه روی پیشانی وی افتاد و یادآور آن روز دشوار و خونین برای هری شد. حالا او در سن نوجوانی، با نشانه‌ها و اتفاقات مختلف دوباره به دنیای جادوگری بازگشته و به دنبال کشف جواب سوالات خود می‌رود.

  • کشتن مرغ مقلد (To Kill A Mocking Bird)

یکی از تاثیر گذارترین رمان‌های تاریخ، رمان کشتن مرغ مقلد است. این رمان توسط هارپر لی (Harper Lee) در سال 1960 چاپ شد و یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای ادبیات کلاسیک لقب گرفت. هارپر لی تا به حال 1 رمان منتشر کرده که همان یک عدد به عقیده کارشناسان مختلف در جهان، می‌تواند نامزد بهترین رمان‌های تاریخ باشد. هارپر لی به خاطر این رمان، برنده یکی از معتبرترین جوایز نویسندگی آن دوران شد.

رمان کشتن مرغ مقلد، شرح حال دختر نوجوانی به نام اسکات فینچ است که در یکی از شهرهای کوچک ایالت آلابامای آمریکا زندگی می‌کند. در عین حال، پدر اسکات وکیل پرونده‌های جنایی بوده و جدیدا پرونده‌ای مربوط به تجاوز یک مرد سیاه‌پوست به یک دختر سفیدپوست را قبول کرده است. این رمان توصیف کننده معصومیتی از دست رفته می‌باشد که توانسته به خوبی احساسات خوانندگان خود را تحریک کند.

  • به رنگ ارغوان (The Color Purple)

رمان به رنگ ارغوان که توسط آلیس واکر (Alice Walker) خلق شده، یکی دیگر از بهترین رمان‌های تاریخ است. آلیس که جوایز بسیار زیادی از جانب دولت آمریکا به دلیل خلق و انتشار این شاهکار دریافت کرده، توانسته رضایت اکثریت خوانندگان رمان را به خود جلب کند. به طوری که آلیس واکر امروزه می‌تواند در لیست برجسته‌ترین نویسندگان تاریخ جای بگیرد.

سلی جکسن، دختر سیاه پوستی است که در 14 سالگی مورد تجاوز پدر خود قرار می‌گیرد و 2 بچه به دنیا می‌آورد. پدر او هر دو بچه را به یک خانواده ثروتمند فروخته و خود سلی را به یک مرد بیوه سیاه پوست به عنوان همسر می‌دهد. این مرد سیاه‌ پوست که در مواقعی به کتک زدن سلی می‌پرداخت، قبلا عاشق خواننده‌ای جذاب به نام شاگ بوده که از هم جدا شده بودند. بعدها که شاگ و سلی رابطه‌ای دوستانه برقرار کرده‌اند، اتفاقاتی عجیب را پشت سر می‌گذارند.

  • گرگ و میش (Twilight)

نهایتا از رمان‌های بی‌نظیر تاریخ به رمان گرگ و میش نیز می‌توان اشاره کرد. استفانی مایر (Stephenie Meyer) نخستین کتاب مربوط به گرگ و میش را در سال 2005 انتشار داد که با استقبال بی نظیر علاقه‌مندان رمان رو به رو شد. استفانی میر ادعا کرده ایده و داستان این رمان در خواب به او الهام شده است. امروزه از مجموعه رمان گرگ و میش می‌توان به عنوان یکی از پر افتخارترین رمان‌های تاریخ نام برد.

امروزه مجموعه فیلم‌های گرگ و میش بسیار شهرت دارد. داستان این مجموعه از این قرار است که دختری به نام ایزابلا سوآن با پدر خود به شهر فورکس رفته و در آن جا مستقر شدند. در اولین روز مدرسه در شهر فورکس، ایزابلا تحت تاثیر پسری به نام ادوارد قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد این حس متقابل است. پس از پیش آمدن اتفاقاتی عجیب، ایزابلا متوجه راز مخوفی در مورد ادوارد می‌شود که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

نشر ماهی، فروشگاه آنلاین آثار ارزنده نویسندگان

ما با نام تجاری نشر ماهی، از سال 1380 در انتشار و ترجمه آثار ارزنده تمام نویسندگان مطرح جهان فعالیت داریم. در همین راستا با همکاری مترجمان متخصص این حوزه، بهترین کتاب‌های جهان در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخ و ادبیات را ترجمه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین رمان‌های جهان با نثری جذاب، روان و البته درست هستید با نشرماهی همراه باشید.

موضوعات کتاب ها

ترجمه آثار مختلف توسط مترجمان ما با نهایت وسواس و کیفیت انجام شده و در قالبی تمیز و با کیفیت در اختیار افراد گذاشته می‌شود. همچنین مطالب کتاب‌ها به صورت ساده و خوشخوان ترجمه شده و کاملا قابل مطالعه می‌باشند. شما می‌توانید با بررسی و سرچ کتاب مورد علاقه خود در فروشگاه آنلاین نشر ماهی، از محصولات ما بهره‌مند شوید.

انتشارات