تمام آنچه که باید در مورد دوچرخه جاینت بدانید

در هنگام خرید دوچرخه جاینت شما نیاز به دانستن برخی موارد مهم دارید تا بتوانید به راحتی و با دقت کامل اقدام به انتخاب و خرید دوچرخه جاینت قیمت مناسب نمایید . در این میان برخی سوالات اساسی وجود دارند که باید به آنها واقف باشید ، این سولات که بیشتر دوچرخه سواران در مورد آن تحقیق میکنند عباتند از : دوچرخه جاینت ساخت کجاست ، دوچرخه جاینت بانوان چیست ، بهترین مدل دوچرخه جاینت کدام است ، وزن دوچرخه جاینت چقدر است . ما سعی داریم موارد گفته شده را به صورت واضح و دقیق برای شما بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل در مورد دوچرخه جاینت اقدام به انتخاب و خرید نمایید . 

دوچرخه جاینت ساخت کجاست

در دنیای دوچرخه و دوچرخه سواری کمتر کسی است که اسم برند دوچرخه جاینت را نشنیده باشد . برند دوچرخه جاینت به عنوان بزرگترین تولید کننده دوچرخه با کیفیت در دنیا شناخته میشود و دفتر اصلی برند دوچرخه جاینت در کشور تایوان واقع شده است . برای بهترین بودن برند دوچرخه جاینت همواره به دنبال نوآوری و ابداع تکنولوژیهای جدید در ساخت انواع دوچرخه است تا تجربه لذت بخش دوچرخه سواری را برای همگان به ارمغان بیاورد .  دوچرخه جاینت در دو دسته دوچرخه جاینت بانوان و دوچرخه آقایان تقسیم میشود و در سبکهای مختلفی از جمله دوچرخه کوهستان ، دوچرخه کورسی ، دوچرخه شهری و دوچرخه توریستی تولید میشود. 

دوچرخه جاینت بانوان و دوچرخه آقایان جاینت

به جهت تفاوت در ساختار و آناتومی بدنی بانوان ، جاینت اقدام به تولید دوچرخه بانوان متناسب با فیزیولوژی خانمها نموده است . دوچرخه جاینت بانوان تحت ساب برند LIV طراحی و تولید میشوند که از لحاظ طول و زوایای ساخت فریم دوچرخه با دوچرخه های آقایان تفاوت دارد . این تفاوت را حتی در رنگبندی و استیکرهای فریم نیز میتوان به وضوح دید و جاینت حتی اقدام به تولید لوازم جانبی دوچرخه مخصوص بانوان نیز مینماید و به طور جدی عقیده دارد که دوچرخه بانوان شاخه ای کاملا مستقل است و به صورت وسیعی با تحقیق و توسعه سعی در رشد این رشته دارد . البته برخی قطعات همچون فرمان ، کرپی فرمان ، قامه نیز در دوچرخه بانوان جاینت متفاوت است و با توجه به راحتی خانمها برای آنها تولید میشود . پس به عبارت دقیقتر میتوان گفت که اولا دوچرخه جاینت بانوان با اسم LIV به بازار عرضه میشود و ثانیا دوچرخه های بانوان جاینت تفاوت اساسی در طراحی با دوچرخه آقایان دارند.

بهترین مدل دوچرخه جاینت 

برای پاسخ به این سوال باید باید گفت که منظور از بهترین مدل دوچرخه جاینت در چه کلاسی است ؟ سبکهای مختلفی از دوچرخه توسط برند جاینت طراحی و تولید میشوند که عبارتند از : دوچرخه کوهستان ، دوچرخه کورسی ، دوچرخه شهری و دوچرخه توریستی . حال هر کدام از این سبکها خود شامل چندین مدل هستند که هر کدام از آنها با توجه به نیاز دوچرخه سواران طراحی و تولید شده است . در ادامه به بررسی سبکهای مختلف میپردازیم و بهترین مدل دوچرخه جاینت در هر سبک را معرفی میکنیم .

  1. بهترین مدل دوچرخه جاینت کوهستان

    در سبک دوچرخه کوهستان جاینت مدلهای بسیاری را تولید میکند ، دوچرخه های کوهستان شامل دوچرخه های تک کمک و دوچرخه های دوکمک هستند . بهترین مدل دوچرخه جاینت سبک کوهستان تک کمک میتوان به GIANT TALON , GIANT XTC  اشاره کرد که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند . در شاخه دوچرخه های دوکمک نیز بهترین مدل دوچرخه جاینت عبارتند از : Giant Anthem , Giant Trance که در کلاس کراس کانتری و کلاس تریل هستند و در بیشتر مسابقات معتبر جهانی مورد استفاده قرار میگیرند.

  2. بهترین مدل دوچرخه کورسی جاینت 

    همانند دوچرخه های کوهستان در سبک کورسی نیز چند کلاس وجود دارد که شامل دوچرخه کفی رو و دوچرخه سربالایی رو است . بهترین مدل دوچرخه کورسی جاینت سربالایی رو با نام GIANT TCR است که در مسابقات تور دو فرانس بسیار استفاده میشود و بهترین مدل دوچرخه کورسی جاینت کفی رو دوچرخه GIANT PROPEL  است که از آیرودینامیک مثالردنی برخوردار است و در اتاق باد طراحی میشود.

  3. بهترین مدل دوچرخه شهری توریستی 

    از جمله مدل دوچرخه ای که اخیرا بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است دوچرخه توریستی جاینت است که برای مسافتهای طولانی بین شهری و حتی بین کشوری مورد استفاده است . این دوچرخه ها بسیار شبیه به دوچرخه های شهری هستند و از بهترین مدل دوچرخه توریستی و شهری جاینت میتوان به : GIANT THOUGHROAD , GIANT ROAM , GIANT ESCPE  اشاره کرد که سواری بسیار لذتبخش دارند .

وزن دوچرخه جاینت 

در مورد وزن دوچرخه جاینت اگر بخواهیم به صورت دقیق و اصولی صحبت کنیم این نکته قابل ذکر است که وزن هر دوچرخه بسته به لوازم و قطعات و حتی متریالی که در ساخت فریم دوچرخه بکار میرود متفاوت و متغیر است . به عنوان مثال وزن دوچرخه GIANT TALON 0 متفاوت از وزن دوچرخه GIANT TALON 3 است . با اینکه هر دو دوچرخه مدل جاینت تالون هستند و از فریم و متریال ساخت یکسانی برخوردار هستند اما به سبب تفاوت در قطعات مورد استفاده وزن آنها متفاوت است . از سمت دیگر نیز وزن دوچرخه جاینت تالون با دوچرخه GIANT TCR ADVANCED نیز بسیار متفاوت است و این به سبب اولا فریم و متریال مورد استفاده در تنه این دو دوچرخه است و در ثانی باز هم تفاوت در لوازم مورد استفاده در این دو مدل دوچرخه جاینت . پس باید گفت که وزن دوچرخه جاینت در هر مدل نسبت به مدل دیگر متفاوت است و این تفاوت به چند پارامتر بستگی دارد که عبارتند از : 1. فریم 2. متریال مورد استفاده در فریم 3. قطعات مورد استفاده در ساخت دوچرخه . اما ذکر این نکته مهم و حائز اهمیت است که جاینت همواره بیان میکند که این شرکت کمترین وزن دوچرخه را به نسبت استحکام و سبک فریم دوچرخه تولید و عرضه میکند.

نتیجه :

از طرح اولیه روی کاغذ تا تکمیل بافت های کربن و لوله های آلومینیوم؛ از مواد اولیه تا محصول نهایی؛ همه ی محصولات جاینت یک ویژگی منحصر به فرد را به همراه دارند: ساخته شدن توسط تنها و بزرگترین برند دوچرخه که تمام مراحل خلق یک دوچرخه را تحت کنترل دارد. دوچرخه های جاینت طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شوند ، از دوچرخه جاینت قیمت مناسب تا دوچرخه های بسیار گران قیمت تخصصی که برای بهترین دوچرخه سواران دنیا طراحی و تولید می شوند . هدف جاینت ایجاد بهترین تجربه سواری برای شما خواهد بود و این برای دوچرخه سواران حرفه ای، روزمره و یا ماجراجو تفاوتی نخواهد کرد. جاینت اولین تولیدکننده انبوه تنه آلومینیومی و اولین تولیدکننده تنه کربن برای استفاده همگان بوده است. 

با توجه به آنچه در بیان شد برای جواب دقیق در مورد هر کدام از موارد میبایتس به صورت دقیق و اصولی هر محصول از برند دوچرخه جاینت را به دقت بررسی و پارامترهای مهم را مد نظر داشت تا بتوان به پاسخ درستی ذر مورد اصول مهم و اساسی راجع به مباحث فوق دست پیدا کرد. فروشگاه دوچرخه آریا چرخ  به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه آنلاین نمایندگی دوچرخه جاینت آماده ارائه هر گونه مشاوره در مورد دوچرخه جاینت جهت انتخاب و خرید است ، شما میتوانید با کارشناسان آریا چرخ در تماس باشید تا به صورت رایگان مشاوره فنی دریافت نموده و دوچرخه جاینت را با مناسبترین قیمت خریداری نمایید.