راهنمای جامع خرید کاغذ دیواری 1400

کاغذ دیواری در انواع متفاوتی از جنس و رنگ و طرح در فروشگاه دکوراسیون داخلی ساختمان ‎‌ها موجود بوده و افراد با انتخابی درست می‌توانند جلوه و زیبایی خاصی را برای منزل یا محیط کار خود به ارمغان آورند. از همین رو می‌توان این کاغذهای دیواری را از تزیینات تأثیر گذار در ایجاد فضای دلخواه و نزدیک سازی دکور منزل به طرح‎‌ های ایده ‎‌آل فرد برشمرد. با توجه به این موضوع افرادی که به دنبال تغییر اساسی در منزل خود هستند و یا این که سعی در ایجاد ارتباط بین وسایل و نزدیک سازی آن‎‌ ها با یک دیگر از لحاظ رنگ و طرح و یا حتی سبک را دارند، می‌توانند با به کارگیری کاغذ دیواری مناسب فضای مدنظر خود، تغییرات مثبتی را در این زمینه ایجاد نمایند.

کاغذ های دیواری از دیر باز در منازل و محیط‎‌ های مختلف اداری و کاری مورد استفاده قرار می گرفتند اما سال‎‌ها از رونق افتادند به طوری که اثری کمتری از آن‎‌ ها در منازل و دیگر محیط ‎‌ها دیده می شد. ولی با گذشت زمان افراد دوباره به سمت این روکش‎‌ ها روی آوردند به گونه ‎‌ای که در سال‌‎ های اخیر دوباره شاهد اوج گرفتن رونق کاغذ دیواری در صنعت تزیینات داخلی ساختمان‎‌ ها، با تنوع بالاتر بودیم. شاید بتوان گفت تنوع جنس، رنگ و طرح این روکش ‎‌ها از جمله دلایل مؤثر وعمده رونق دوباره آن‌ ‎ها بوده چرا که با وجود تنوع، افراد مختلفی با سلایق متفاوت متناسب با مبلمان، پارکت‎ ‌ها و دیگر اجزای محیط خود اقدام به انتخاب بهترین کاغذ دیواری می ‎‌نمایند و دیگر با محدودیتی بابت انتخاب طرح مد نظرشان  رو به رو نخواهند شد.

انواع کاغذهای دیواری

خوشبختانه امروزه علاوه بر ازدیاد طرح و رنگ، شاهد انواع کاغذ دیواری در اجناس متفاوت نیز هستیم به طوری که گاه مشتریان در هنگام انتخاب این اجناس دچار سردرگرمی شده و به مشکل بر می خورند. این در حالیست که با شناخت بیشتر این اجناس با خیال آسوده‌‎تری اقدام به تصمیم ‎‌گیری و خرید این محصولات خواهند پرداخت.

  • کاغذهای دیواری جنس کاغذی؛ همان طور که از نام این محصول مشخص است دارای جنس کاغذی با کیفیت نسبتاً پایینی بوده و یک نوع کاغذ دیواری ارزان محسوب می شود. این نوع کاغذهای دیواری برای مناطق شرجی به هیچ عنوان مناسب نمی‌‎ باشد چرا که رابطه ‎‌ی خوبی با رطوبت و شست و شو نداشته و بر اثر آن ممکن است خیلی زود دوام خود را از دست بدهد. ولی با این حال این روکش برای افراد مختلفی چون مستأجران که تمایل به پرداخت هزینه‎‌ی بالا جهت نصب کاغذ دیواری را ندارند مناسب خواهد بود.
  • کاغذهای دیواری وینیل؛ کاغذ های دیواری جنس وینیل یا (pvc) با توجه به برخورداری از روکش وینیلی مناسب گزینه‎‌ ی خوبی برای مکان‎‌ های مرطوبی چون سرویس بهداشتی و یا مکان‌ ‎هایی که در معرض چربی هستند می باشند چرا که این روکش وینیل (خصوصاً وینیل جامد) از قابلیت شست و شوی بالایی برخوردار بوده و از کاغذ های دیواری بسیار مقاوم و پرطرفدار محسوب می شود.
  • کاغذهای دیواری پارچه‌ ‎ای؛ کاغذ های دیواری پارچه ‎‌ای از لایه‌‎ ای کاغذ که روی آن روکشی از جنس پارچه قرار دارد تشکیل شده و مقاومت بالایی را در بین کاغذ های دیواری موجود به خود اختصاص داده‌ ‎اند. البته کاغذ های دیواری پارچه‌‎ ای می توانند به حالت سه بعدی و یا مخمل نیز استفاده شوند که در این حالت به سبب جنس پارچه‌ ی مخمل دیگر قابل شست و شو نخواهد بود. افرادی که علاقه‌‎ ی وافری به طرح‌‎ های زیبا و برجسته‌ ‎ی این نوع کاغذ دیواری دارند می توانند از آن‌ ‎ها در مکان ‎‌های کم رفت و آمدی چون اتاق خواب و پذیرایی استفاده نمایند.
  • کاغذ‎‌های دیواری فلزی؛ کاغذهای دیواری فلزی دارای یک لایه‎‌ی فلزی آلومینیوم براق و یک لایه‎‌ی کاغذی می ‎‌باشند که این روکش فلزی زیر لایه ‎‌ی نازک کاغذی قرار می گیرد. با توجه به هزینه ‎‌بر بودن این نوع روکش ‎‌ها معمولاً استقبال چندانی از آن نمی شود.
  • کاغذهای دیواری از جنس الیاف طبیعی؛ این کاغذهای دیواری از جنس سلولز گیاهی و یا الیاف بافته نشده می‌ ‎باشد. به همین خاطر به آن کاغذ‌‎های دیواری قابل تنفس نیز گفته می شود. در صورت استفاده از روکش وینیل در این نوع کاغذ دیواری شاهد بالا رفتن استحکام در آن و ایجاد قابلیت شست و شو خواهیم بود. به دلیل دوام بالای این نوع کاغذهای دیواری نوظهور و قابلیت نصب آسان در آن، متقاضیان می بایست بهای بیشتری را برای خرید بپردازند.
  • کاغذ دیواری پلی استر؛ این کاغذهای دیواری با برخورداری از قابلیت شست و شو و جداسازی از دیوار جهت تمیز کاری برای مکان‌‎ های مرطوبی چون سرویس بهداشتی مناسب می‌‎ باشند. کاغذهای دیواری پلی استر از دولایه‎ ‌ی روکش کاغذی و پلی استر تشکیل شده که لایه‎‌ی پلی استر بر روی روکش کاغذی قرار می گیرد و به همین دلیل براق می‌ باشند.
  • کاغذ‌‎های دیواری نانو؛ حضور فناوری نانو در تولید این محصولات سبب ایجاد کاغذهای دیواری مرغوب با قابلیت شست و شو و انعطاف پذیری بالا شده است. عدم جذب گرد و غبار و ضد خش بودن از ویژگی‎‌ های مثبت این نوع کاغذها محسوب می شود.

نکاتی در خصوص خرید کاغذ‎‌های دیواری

انتخاب اصولی و دریافت نتیجه‌ ‎ای رضایت بخش از خرید کاغذ دیواری نیازمند آشنایی با نکاتی خاص در این رابطه می‌‎ باشد. از جمله نکات مؤثر در خرید  کاغذ‎‌های دیواری در نظر گرفتن بودجه ‎‌ای مشخص جهت انجام این کار می‌ ‎باشد زیرا همان طور که می دانید، قیمت کاغذ دیواری در انواع مختلف آن یکسان نبوده و علاوه بر تنوع جنس این روکش‌ ها، با تنوع قیمت نیز رو به رو خواهیم بود. بنابراین بهتر است فرد با میزان بودجه‌‎ ای که در نظر دارد، بهترین کیفیت کاغذهای دیواری را برای هر مکان مخصوصی انتخاب نماید.

نکته‌‎ی دیگری که در رابطه با خرید کاغذهای دیواری باید عرض کنیم توجه به همخوانی طرح و رنگ کاغذ دیواری با دیگر وسایل می ‎‌باشد چرا که این طرح و رنگ کمک می کند تا تمامی اجزای فضا به شکل مرتبط‌‎‎‌‌‎ ‌‎تری کنار هم دیده شوند. در هنگام انتخاب طرح و رنگ علاوه بر ست بودن آن با دیگر وسایل سعی کنید به ارتباط آن با فضای مورد استفاده هم دقت نمایید مثلاً برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است به جای رنگ‎‌ های تند و هیجان آور از رنگ ‎‌های آرامش بخش استفاده نمایید تا آرامش از دست رفته در طول روز را با استراحت در اتاقی آرام بازیابید.

برای تهیه کاغذ دیواری مورد علاقه خود و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت دکورچوب که ارائه دهنده ‎‌ی انواع برندهای معتبر جهانی، وارد کننده کاغذ دیواری و پارکت لمینت و تولید پوستر است مراجعه نمایید. با مراجعه به این سایت با برندهای معتبر ایرانی آشنا شده و توسط معماران و طراحان آن به بازسازی و تغییر دکور منزل خود بپردازید. جهت ارتباط با سایت دکور چوب از آدرس decorchoob.com استفاده نمایید.