برای تعمیر فوری داکت اسپلیت و فن کویل به کجا مراجعه کنیم؟

تاسیسات ساختمانی نیاز به نگهداری مداوم دارند زیرا مانند هر وسیله الکترومکانیکی دیگری، ممکن است روزی دچار خرابی شوند. نکته قابل تامل در این مورد، آن است که نمی‌توان برای تعمیرات این وسایل به هر فرد یا مجموعه‌ای اعتماد کرد؛ در این مطلب علاوه بر معرفی مرکزی معتبر برای تعمیر فوری داکت اسپلیت و فن کویل به شما خواهیم گفت که تعمیر داکت اسپلیت چقدر هزینه خواهد داشت.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت نوعسی سیستم تهویه مطبوع است که با قرار گیری در مسیر خط تبرید در فصل تابستان و مسیر خط لوله آبگرم شوفاژ در فصل زمستان به تعدیل دمای ساختمان می‌پردازد.

به عبارت دیگر یک داکت اسپلیت سیستمی دو منظوره با هدف گرمایش و سرمایش ساختمان است. البته ممکن است در برخی موارد تنها از یکی از قابلیت‌های این سامانه تهویه متبوع استفاده شود.

نوع ساختار و کارایی داکت اسپلیت‌ها بیانگر آن است که هر تعمیرکار برای تعمیر داکت اسپلیت، باید دید مناسبی به نحوه عملکرد این سیستم در سامانه‌های گرمایش و یا سرمایش مرکزی داشته باشد تا بتواند به خوبی به رفع مشکل این دستگاه بپردازد.

تعمیرات داکت اسپلیت شامل چه مواردی است؟

هر اقدامی که با هدف بهبود عملکرد این دستگاه انجام شود را می‌توان در دسته خدمات مرتبط با تعمیر داکت اسپلیت جای داد. برخی از مرسوم ترین خدمات مرتبط با نگهداری داکت اسپلیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سرویس فصلی داکت اسپلیت
  • تمیزکاری داکت اسپلیت
  • شارژ گاز داکت اسپلیت
  • تعمیر موتور داکت اسپلیت
  • تنظیمات تغییر فصل داکت اسپلیت

منظور از سرویس دوره‌ای یا فصلی داکت اسپلیت چیست؟

نگهداری صحیح تجهیزات مکانیکی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از خرابی این دستگاه‌ها جلوگیری کند. در واقع هدف از سرویس دوره‌ای این تجهیزات نیز جلوگیری از آسیب به دستگاه است. یک تعمیرکار در فرایند سرویس دوره‌ای داکت اسپلیت، بخش‌های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار داده و به عیب یابی و رفع عیوب موجود خواهد پرداخت.

به عبارت دیگر می‌توان گفت اقدام برای سرویس دستگاه، شما را از نیاز به تعمیر داکت اسپلیت در آینده بی‌نیاز خواهد کرد. (چنانچه به این خدمات نیاز دارید، می‌توانید به صفحه سرویس داکت اسپلیت مراجعه کنید.)

تمیزکاری داکت اسپلیت

چنانچه این سیستم تهویه مطبوع، برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد، بهتر است تعمیرکار داکت اسپلیت، پیش از راه اندازی دستگاه بخش‌هی مختلف آن و مسیرهای انتقال هوا را با استفاده از تجهیزات مرتبط پاکسازی کرده و در صورت وجود گرد و غبار آن‌ها را حذف کند.

شارژ گاز داکت اسپلیت

مانند هر سیستم سرمایشی گازی دیگری، فعالیت صحیح داکت اسپلیت نیز در فصل تابستان مستلزم کارکرد صحیح تمامی بخش‌ها و در کنار آن وجود میزان کافی از گاز مبرد در سیکل تبرید است. چنانچه به هر دلیلی فشار گاز موجود در دستگاه، کمتر از میزان مورد نیاز باشد، لازم است برای رفع مشکل به شارژ گاز داکت اسپلیت، اقدام شود. در چنین وضعیتی تعمیرکار در زمان تعمیر داکت اسپلیت، با استفاده مدل مناسب گاز با توجه به دستگاه شما، سیستم را شارژ خواهد کرد.

تعمیر موتور داکت اسپلیت

چنانچه داکت اسپلیت به طور کلی روشن نشود، به احتمال زیاد یکی از بخش‌های اصلی یا موتور آن سوخته و یا مدار برق آن قطع است.

چنانچه پس از بررسی وجود برق در مدار دستگاه تایید شد باید بررسی شود که کدام بخش دچار آسی شده است. در صورت خرابی موتور دستگاه به تعمیر موتور داکت اسپلیت نیاز پیدا خواهید کرد.

تنظیمات تغییر فصل داکت اسپلیت

یکی دیگر از خدمات مرتبط با تعمیرات داکت اسپلیت که حتماً باید توسط سرویسکار ماهر انجام شود، تنظیمات تغییرات فصل داکت اسپلیت ها است.

این اقدامات با هدف تغییر کاربری دستگاه در زمان تغییر فصل و ورود از تابستان به پاییز و یا ورود به بهار از زمستان انجام می‌شود.

2

برای تعمیر داکت اسپلیت به کجا مراجعه کنیم؟

اگر قصد تعمیر داکت اسپلیت خود را داشته و نمی‌دانید برای این کار باید به کجا مراجعه کنید، توجه به چند نکته زیر می‌توان کار شما را تا حد بسیار زیادی ساده کند:

  1. کار را به شرکتی معتبر واگذار کنید.
  2. حتماً از شرکت مذکور درخواست گارانتی کنید.
  3. جهت اطمینان از عادلانه بودن قیمت، پیش از درخواست تعمیرکار داکت اسپلیت، حدود قیمتی را بررسی کنید.
  4. از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنید که سرعت عمل بالایی دارند.

چرا تعمیر داکت اسپلیت را به یک شرکت معتبر واگذار کرد؟

استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که بزرگترین آن‌ها شامل کیفیت بالای فنی و مسئولیت پذیری شرکت است.

این به آن معنا است که شما از کیفیت بالای خدمات تعمیر داکت اسپلیت اطمینان داشته و در صورت وجود هر گونه مشکل، شرکت پاسخگوی اعتراضات شما خواهد بود.

این در حالی است که اگر کار را به یک تعمیرکار داکت اسپلیت سیار بسپارید، به احتمال زیاد در صورت بروز مشکلات، پاسخ مناسبی دریافت نخواهید کرد زیرا با یک شخصیت حقیقی روبرو هستید، نه یک شخصیت حقوقی.

چرا باید خدمات تعمیرات داکت اسپلیت را با گارانتی درخواست کرد؟

گرچه ممکن است خدمات دارای گارانتی قدری از خدمات بدون گارانتی گرانتر باشد، با این وجود بهتر است در صورت اقدام برای تعمیر داکت اسپلیت، از شرکت مذکور بخواهید که وسیله را برای شما گارانتی کند.

علت اصلی این امر آن است که حتی بهترین تعمیرکاران نیز ممکن است روزی دچا خطا شوند. علاوه بر آن ممکن است قطعه جایگزین از خط تولید دارای خرابی بوده باشد، به همین دلیل بهتر است که از تعمیرکار داکت اسپلیت خود درخواست گارانتی کنید.

قیمت اتحادیه تعمیرات داکت اسپلیت را بررسی کنید

پیش از اقدام نهایی برای درخواست تعمیرکار هزینه و قیمت تعمیر داکت اسپلیت را بررسی کنید. به استناد وب سایت مجموعه تهویه گستر راگا (tahviegostarraga.com) هزینه این دسته از خدمات تقریباً مشخص و به شرح جدول زیر خواهد بود:

 

نام خدمات تعمیر داکت اسپلیت

کمترین قیمت برحسب تومان

بیشترین قیمت بر حسب تومان

تعویض ترموستات یا برد کنترل

500.000

750.000

وکیوم کامل خط تبرید

150.000

200.000

اجرت تعویض کمپرسور داکت اسپلیت با جوشکاری، ازت شویی و وکیوم

650.000

750.000

بررسی سیم فرمان و تعویض کنتاکتور داکت اسپلیت

300.000

350.000

هزینه نشت یابی/ وکیوم کامل با 3 ماه ضمانت

350.000

400.000

هزینه فیلتر خشک کن

250.000

300.000

تعویض ترموستات داکت اسپلیت همراه با ضمانت

400.000

500.000

ازت شویی و مدارشویی کامل

250.000

350.000

سرویس کامل داکت اسپلیت

250.000

350.000

دستمزد رفع نشتی آب در یونیت داخلی

200.000

250.000

دستمزد کانال کشی به ازای هر متر

150.000

 

اجرت لوله کشی به ازای هر متر

80.000

 

هزینه کارشناسی تعمیر، بررسی و عیب یابیو ارائه پیش فاکتور

90.000

100.000

شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت 32 تا 36 هزار

400.000

450.000

شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت 42 تا 48 هزار

500.000

550.000

شارژ گاز (410) 32 تا 36 هزار

650.000

830.000

هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار داکت اسپلیت

70.000

 

 

برای کسب اطلاعات می‌توانید از صفحه قیمت تعمیر داکت اسپلیت دیدن کنید.

3

سرعت عمل در اعزام تعمیرکار داکت اسپلیت، یک گزینه بسیار مهم دیگر

توصیه می‌شود اگر می‌خواهید از خدماتی با کیفیت و لذت بخش بهره‌مند شوید، به دنبال یک شرکت تعمیر داکت اسپلیت باشید که خود را ملزم به ارسال سریع تعمیرکار به محل شما می‌داند.

اعزام فوری تعمیرکار داکت اسپلیت می‌تواند خیال شما را از مطلوب بودن دمای ساختمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آسوده سازد.

تهویه گستر راگا خدمات تعمیر فوری داکت اسپلیت در تهران را ارائه می‌دهد

اگر به دنبال مرکزی با تمام ویژگی‌های ذکر شده برای رفع مشکل خود به صورت اساسی هستید، می‌توانید کار را به شرکت تهویه گستر راگا بسپارید.

شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری تاسیسات سرمایشی و گرمایشی مکانیکی در شهر تهران است. این مجموعه خدمات تعمیر فوری داکت اسپلیت در تهران را با اعزام تعمیرکار به محل شما در کمتر از 2 ساعت به انجام خواهد رساند.

سایر خدمات تهویه گستر راگا

تعمیر فوری داکت اسپلیت، تنها خدمت ارائه شده توسط تهویه گستر راگا نیست. این شرکت تمامی سایر خدمات مرتبط با نگهداری تاسیسات مکانیکی را نیز ارائه می‌دهد. برای مثال برخی از خدمات این مجموعه شامل موارد زیر هستند:

  • تعمیرات فن کویل
  • تعمیر پمپ آب
  • تعمیر نگهداری موتورخانه
  • تعمیر چیلر
  • تعمیر کولر گازی
  • تعمیر پکیج

و هر نوع خدمات دیگری که با سیستم‌های سرمایش و گرمایش و یا تاسیسات زیر ساختی منازل در ارتباط باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا درخواست اعزام تعمیرکار به منظور تعمیر فوری داکت اسپلیت و یا دریافت سایر خدمات می‌توانید نام تهویه گستر راگا را جستجو کنید و یا با شماره 02155957723 تماس حاصل فرمایید.