تکنیک ها و ترفندهای محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه

زمانی که تصمیم به محوطه سازی ویلا می گیرید، باید یک برنامه ریزی درستی برای بودجه در اختیار خود و المان هایی که می خواهید در محوطه ویلا قرار بگیرند، داشته باشید. شما احتمالا مایل به اضافه کردن مواردی چون لمکده، باربکیو، طراحی آبنما، ایجاد زمین بازی و ... در محوطه ویلایی خود هستید، اما باید دید این تجهیزات چطور با کمترین هزینه قابل اجرا خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه بیشتر بدانیم.

محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه چطور انجام می شود؟

برای آن که محوطه سازی ویلا را با هزینه ای محدودتر انجام دهید، در هر مرحله این توصیه ها، کارآمدی خود را خواهند داشت.

طراحی لمکده با کمترین هزینه

برای طراحی لمکده با کمترین هزینه، به سراغ طرح های ساده ای بروید که به بودجه کمتری نیاز داشته باشند. این باعث خواهد شد تا ضمن آن که همچنان لمکده ای در محوطه حیاط ویلا دارید، مبلغ کمتری برای خرید تجهیزات و تعبیه آن ها، صرف کنید. برای این خصوص باید جستجوی هوشمندانه ای در بازار داشته و محصولات لازم برای شکل دهی به لمکده را از مدل های ارزان قیمت تر، تهیه کنید.

طراحی باربکیو

به هر ترتیب هزینه های خود را به شکلی مدیریت کنید که بودجه کافی برای طراحی و تعبیه باربکیو وجود داشته باشد. وجود باربکیو در محوطه حیاط ویلا، باعث خواهد شد تا بتوانید اوقات خوشی را برای صرف انواع کباب در محوطه ویلا گذرانده و دورهمی های دوستانه و خانوادگی جذابی داشته باشید.

5

طراحی آبنما

به طور کلی اضافه کردن آبنما هزینه بردار خواهد بود، اما اگر می خواهید نرخ کمتری در این حوزه پرداخت کنید، مدل هایی که سایز کوچک تری دارند را انتخاب کرده و آبنما را در جایی قرار دهید که جلوه بیشتری داشته باشد. به طور مثال با قرار دادن آبنما در یک فضای بلندتر، باعث خواهید شد تا نمای بیشتری داشته و بهتر به چشم آید.

6

طراحی زمین بازی

برای طراحی زمین بازی، به سراغ وسایلی بروید که هزینه کمتری دارند. به طور مثال شما می توانید از سرسره های ارزان قیمت استفاده کرده و در صورتی که می خواهید فضای زمین بازی را شلوغ تر کرده و مساحت محوطه این اجازه را به شما می دهد، به سراغ لوازم بازی ساده تری بروید که با هزینه کمتری نیز همراه هستند.

سایر نکات محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه

اما به جز این موارد، نکات دیگری نیز در محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه وجود دارند که باید آن ها را نیز لحاظ کرده و در نهایت هزینه کمتری بپردازید. از جمله این موارد به شرح زیر هستند:

  1. استفاده از گل و گیاهان و بذر و نهال هایی با قیمت کمتر
  2. نورپردازی ساده
  3. چمن کاری بیشتر
  4. مسیرسازی با کف پوش های قیمت معقول
  5. و ...

هر یک از این موارد می تواند در نتیجه گرفتن زیباسازی محوطه ویلا و همین طور کاهش هزینه های مرتبط با آن موثر باشد.

7

استفاده از گیاهان رونده برای پوشش دیوارها

در محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه می توانید به شکلی سازنده از گیاهان رونده برای پوشش دیوارها استفاده کنید. به این ترتیب این شانس را خواهید داشت که ضمن صرف هزینه های کمتر، فضای زیبا و سرسبزی فراهم کرده و زیبایی لازم را به وجود بیاورید.

استفاده از گیاهان با نیاز به نگهداری کمتر

در صورتی که از گیاهان با نیاز به نگهداری کمتر استفاده کنید، هم هزینه های شما در خرید بذر و نهال کاهش پیدا کرد و هم هزینه های نگهداری نیز کمتر خواهد بود. در صورتی که نیاز به گیاهان جدید پیدا کردید، به جای خرید گیاهان جدید، می‌ توانید از گیاهانی که در محوطه دارید، قلمه بگیرید و آن ها را بکارید. البته برای این کار نیز نیاز به تجربه خواهید داشت. قبل از قلمه گرفتن از هر گیاه، اطلاعات کافی راجع به تکثیر آن بدست آورید.

سخن پایانی

در بالا نکاتی را در خصوص محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه عنوان کردیم، شما چه موارد دیگری را به این فهرست اضافه می کنید؟ نظرات و ایده های خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.