مایکروبلیدینگ چیست؟

امروزه پیرایش چهره دیگر فقط استفاده از لوازم آرایشی و رنگ دادن به صورت نیست. بسیاری از مشتریانی که به سالن های زیبایی مراجعه می کنند به دنبال ایجاد تغییری دائم و نیمه دائم در چهره خود هستند. یکی از روش های پرطرفدار ایجاد تغییر در چهره، تاتو است. همچنین از تاتو با اهداف درمانی نیز استفاده می شود. تاتو یا خالکوبی عبارت است از قرار گرفتن مواد رنگی خارجی در زیر پوست که می تواند به شکلی خاص طراحی شود. ابزار اصلی کار در تاتو یک سوزن الکتریکی و رنگ های مخصوص می باشد. کیفیت رنگ های مصرفی در تاتو از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت داشته باشیم که این رنگ ها باید دارای مجوزهای بهداشتی و استاندارد باشند. به کار بردن رنگ های غیر مجاز و غیر استریل می تواند باعث ایجاد عفونت های باکتریال و آلرژی های شدید شود. تمام رنگ های استفاده شده در تاتو، ترکیبی از مواد شیمیایی و یا رنگ های گیاهی هستند که باید متناسب با نوع و میزان حساسیت پوست افراد انتخاب شوند. برای مثال رنگ قرمز از رنگ های گیاهی یا جیوه، رنگ سبز از اکسید جیوه یا کروم، رنگ قهوه ای از اکسید آهن یا گل اخری و رنگ آبی تیره یا سیاه از کربن به دست می آید.

سوزن الکتریکی تاتو این قابلیت را دارد که بین 50 تا سه هزار بار در جهت بالا و پایین مرتعش شده و رنگ تاتو را به عمق یک میلی متری پوست منتقل نماید. در حقیقت، جوهر تاتو در قسمت میانی پوست یا درم که سلول های ثابتی دارد تزریق شده و تثبیت می شود. توجه داشته باشیم که اگر جوهر تاتو در اپیدرم که همان خارجی ترین لایه پوست است تزریق شود، در مدت زمان کوتاهی به دلیل شستشو و جایگزینی مداوم این قسمت از پوست، کم رنگ شده و یا تغییر رنگ می دهد.

انواع تاتو

تاتو یا همان خالکوبی را می توان یکی از بهترین راهکارها جهت از بین بردن نقایص اکتسابی یا مادرزادی پوستی و عضوی در صورت و بدن دانست. تاتو دارای انواع مختلفی می باشد که بر اساس عضوی که تاتو بر روی آن انجام می شود دسته بندی می شوند. در ادامه به طور مختصر به بررسی انواع پرکاربرد تاتو در چهره می پردازیم. برای یادگیری تاتو به صفحه آموزش تاتو بروید.

تاتو چشم

از تاتو چشم در پشت پلک و یا زیر خط پایین چشم استفاده می شود که ضخامت های متفاوت دارد و با هدف افزایش زیبایی و یا رفع نواقصی همچون، افتادگی یا جراحت پلک چشم انجام می شود.

تاتو لب

تاتو لب می تواند جایگزین مناسبی باشد برای افرادی که به دلایل مادرزادی و یا عوارض ناشی از بیماری خط لب ندارند و یا خط لب آن ها بسیار کم رنگ است.

تاتو ابرو

تاتو ابرو یکی از پرطرفدار ترین انواع تاتو درچهره است که علاوه بر افزایش زیبایی و ایجاد تنوع در چهره با هدف کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و ... نیز استفاده می شود.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نوعی آرایش نیمه دائمی ابرو است که می تواند ابرو را متناسب با فرم صورت و شکل دلخواه ما طراحی کند. یکی از اهداف اصلی انجام میکروبلیدینگ پرتر نشان دادن ابروها است که در مقایسه با استفاده از مداد، ژل، سایه ابرو و ... روشی پایدارتر و جذاب تر می باشد. میکروبلیدینگ می تواند راهکار بسیار مناسبی باشد برای آن دسته از افراد که تمام یا بخشی از ابروهای طبیعی خود را به دلایل مختلفی از جمله شیمی درمانی، آلوپسی و .... از دست داده اند و یا احساس می کنند که ابروی آن ها ریزش داشته و ظاهری نه چندان جالب پیدا کرده است. برای یادگیری به صفحه آموزش میکروبلیدینگ بروید.

 

 

میکروبلیدینگ را می توان ورژنی پیشرفته تر از تاتو دانست که با رنگ های مخصوص نواحی خالی داخل ابروها را پر می کند و ظاهری بی نقص و طراحی شده را برای ابرو ها ایجاد می نماید. در میکروبلیدینگ از قلم های دستی برای وارد کردن پیگمنت ها به پوست استفاده می شود. این قلم های دستی دارای تیغ ها و سوزن های استریل هستند که به دنبال فشار و حرکت ملایم دست، خراش های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می کنند و شکل ظاهری این خراش ها کاملا مشابه تارهای موی ابرو است. در حقیقت در میکروبلیدینگ این خراش های رنگی پوست هستند که به شکل تارهای ابرو به نظر می رسند.

میکروبلیدینگ معمولا در طی دو جلسه انجام می شود. در جلسه نخست فرم مورد نظر مشتری طراحی شده و پیگمنت ها وارد پوست می شود و در جلسه دوم عمل ترمیم صورت می گیرد. جدا از جلسات انجام میکروبلیدینگ، ترمیم ابروها معمولا ده روز یا کمی بیشتر و برای برخی از افراد تا سی روز ادامه می یابد. در طی این مدت، التهاب و قرمزی داخل و اطراف ابرو کاهش یافته و رنگ پیگمنت ها زیر پوست تثبیت می شود.

دقت داشته باشید که باید عمل طراحی ابرو در ابتدا بر روی صورتی بدون هیچ گونه آرایش و توسط مختصصی که دوره های میکروبلیدینگ را گذرانده و مجوزهای لازم را دریافت کرده، صورت گیرد. در زمان اجرای میکروبلیدینگ فرد ممکن است یک درد نسبی را تجربه کند به همین دلیل استفاده از کرم های بی حس کننده ضعیف توصیه می شود. توجه داشته باشیم که میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی است.

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن از جمله روش های پرطرفدار آرایش دائمی یا نیمه دائمی است که علاوه بر ابرو برای سایر اجزای صورت نیز کاربرد دارد. از تکنیک های میکروپیگمنتیشن می توان برای زیبایی بخشیدن و فرم دادن به ابروها، خط چشم، خط رویش مو و... استفاده کرد. در این روش تلاش می شود که با قرار دادن مواد رنگی معدنی و ضد حساسیت در زیر پوست، جذابیتی خاص در شکل و فرم چشم، لب یا ابرو ایجاد گردد. عمل تزریق پیگمنت ها در دومین لایه از پوست به وسیله سوزن های بسیار ریز و باریک صورت می گیرد.

این روش را می توان تا حدودی متفاوت از تاتوهای آرایشی دانست. پیگمنت های استفاده شده در میکروپیگمنتیشن با جوهر یا رنگ تاتو تفاوت دارند و فرآیند ان کمتر تهاجی و برای پوست آسیب زننده است. میکروپیگمنتیشن می تواند گزینه مناسبی باشد برای مردان و زنانی که به لوازم ارایشی سنتی حساسیت دارند و یا به دلیل محدودیت های مختلف امکان تجدید ارایش روزانه را ندارند هم چنین از این روش آرایشی می توان با اهداف درمانی از جمله اصلاح نواقص لب و ابرو، بازیابی هاله پستان و خط دور لب، از بین بردن و ترمیم جای زخم، جوش و یا اسکار پوستی بهره برد.

نتایج حاصل از میکروپیگمنتیشن برای آن که در مدت زمان طولانی کیفیت و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند نیازمند ترمیم می باشند. مدت زمان و تعداد دفعات ترمیم بستگی به نوع میکروپیگمنتیشن و جنس پوست فرد دارد. رنگ های میکروپیگمنتیشن هرگز به طور کامل پاک نمی شوند و تنها در برخی موارد می توان با استفاده از لیزر آن ها را از بین برد.