نکات مهم قبل از خرید انگشتر طلا

در این مقاله به راهنمای خرید انگشتر طلا می پردازیم . شما میتوانید نکات مهمی را درمورد خرید انگشتر طلا از این مقاله بیاموزید که قبل از اقدام به سفارش می تواند مفید باشد. در ادامه همراه کاساندان باشید.

خرید انگشتر طلا

طلا در شکل خالص خود آنقدر نرم است و نمی تواند سنگ ها را در جای خود نگه دارد. بنابراین طلا باید با فلزات دیگر مانند نقره یا مس مخلوط شود تا از استحکام و دوام برخوردار شود. درصد آلیاژهای اضافه شده به طلا خلوص آن را تعیین می کند : طلای 24 عیار 100٪ طلا, طلای 18 عیار75٪ طلا,  طلای 14 عیار 58 درصد طلا,  طلای 10 عیار42٪ طلا

همانطور که گفتیم ;از آنجا که طلای 100٪ خالص (24 عیار) بسیار انعطاف پذیر است و به آسانی می توان آن را خراش داد ، باید آن را با فلزات با دوام تر مانند روی و مس مخلوط (آلیاژ) کرد تا به یک جواهر با دوام تبدیل شود. هرچه عیار طلا بیشتر باشد ، خراش یا خراشیدن برای جواهرات طلایی شما راحت تر است ، به همین دلیل است که توصیه می کنیم از 14 k یا 18k برای حلقه های نامزدی استفاده کنید که باید در برابر ساییدگی و پارگی روزانه زنده بمانند.

نکات مهم در خرید انگشتر طلا

  • مدل انگشتان شما چگونه است؟
  • سایز انگشتر متناسب با انگشت شماست؟
  • از بررسی داخل انگشتر قافل نشوید
  • پایه انگشتر متناسب با سلیقه شما چیست؟
  • توجه ویژه ای به رنگ انگشتر داشته باشید

قبل از خرید انگشتر طلا زنانه و مردانه و انتخاب انگشتر, حتما به موارد بالا دقت کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

عیار طلا به چه معناست؟

ابتدا به بررسی عیار طلا (عیار، واحد اندازه گیری فلزات گرانبها و خلوص آلیاژ طلا می باشد) می پردازیم. هر انگشتر عیار مشخصی دارد. عیار طلا عددی است که به شما می گوید از مجموع 24 قسمت، چه تعداد طلای خالص در یک انگشتر وجود دارد. به عنوان مثال، حلقه های طلای 10 عیار تقریباً 42٪ طلا دارند (10 تقسیم بر 24) و بخش های باقی مانده اختصاص به بقیه فلزات مانند روی، نیکل و … دارند.

در بعضی از کشورها و جوامع برای نشان دادن عیار طلای خالص از عدد 24 استفاده می شود و هرچقدر که از میزان خلوص طلا کاسته شود، از این عدد نیز کاسته خواهد شد. البته لازم به ذکر است که هیچگاه طلای 24 عیار نخواهید دید چون شمش‌ها با عیار 999.9 معامله می‌شوند و 0.01 درصد ناخالصی احتمالی در نظر می‌گیرند.

  • حلقه های طلای کم عیار – Low karat

به عنوان مثال طلاهای 10k یا 14k برای پوشیدن روزمره مناسب هستند زیرا خراش آنها دشوار و سخت تر است. جواهرات و انگشترهای حلقه ای ساخته شده از طلای کم عیار به راحتی قطعات ساخته شده از طلای خالص، خم و شکسته نمی شوند.

  • حلقه های طلای با عیار بالا – High karat

به عنوان مثال طلاهای 18k  20k یا 22k که کمی زردتر از طلاهای کم عیار است را اغلب شما نخواهید پوشید چون به راحتی خراشیده می شوند.

حلقه های ساخته شده از طلای خالص نیز زود فرسوده می شوند.

انواع انگشتر بر اساس عیار طلا (k) 

  • انگشتر طلای 9 عیار

انگشترهای طلا 9 عیار, 37.59% عیار طلا دارند. از آنجا که درصد بسیار کمی از طلای خالص دارند ، غلب به عنوان جواهرات "طلا" به فروش نمی رسند ، در بسیاری از نقاط دنیا انگشتر و جواهرات باید حداقل 10k باشند تا "طلا" تلقی شوند. اگرچه 9k دارای طلای خالص بسیار کمی است ، اما به دلیل دارا بودن درصد بالایی از سایر آلیاژها ، قوی ترین طلا است.

  • طلای زرد 14 عیار

انگشتر و جواهرات طلای 14 عیاراز حدود 58% طلا ساخته شده اند. از آنجا که جواهرات 14k دارای طلای خالص کمتری هستند و همچنین به دلیل دوام آنها, محبوبیت زیادی دارد.

این انگشتر به راحتی به اندازه یک حلقه14k  خراشیده نمی شود ، بنابراین افرادی که مشاغل فعال دارند و یا به مقدار قابل توجهی از دست خود استفاده می کنند ممکن است طلای 14k را به طلای 18k ترجیح دهند.

 طلای 14k در انگشتر هایی با طرح های پیچیده ، طرح هایی که دارای تعداد زیادی الماس خاتم کوچک هستند ، یا حلقه هایی با سنگ های بزرگتر ، که با نگه داشتن توسط فلز قوی تر 14k ، احتمال افتادن آنها کمتر است ، بهتر عمل می کند.

خرید انگشتر طلا

  • طلای زرد 18 عیار

طلای 18 عیار, دارای 75% طلای خالص است ، و به همین دلیل ، هزینه قابل توجه و بیشتری از طلای 14k دارد. با این حال ، بسیاری از مردم 18k را به 14k  ترجیح می دهند زیرا رنگ غنی تر و شدیدتری دارد.

تفاوت رنگ بین 18k و 14k در انگشتر هایی که مقدار زیادی طلا را به نمایش می گذارند بیشتر مشخص می شود و تشخیص تفاوت رنگ در انگشتر هایی که تعداد زیادی جزئیات یا الماس های کوچک در خود دارند ، دشوارتر است.

بنابراین ، بهتر است از 14k برای طرح های پیچیده و 18k برای طرح های سبک و ساده تر استفاده کنید. یکی دیگر از دلایلی که افراد 18k را دوست دارند این است که وزن آن بیشتر از حلقه های 14k است. بسیاری از افراد ، به ویژه مردان ، انگشترهای سنگین تری را روی انگشت خود می پسندند.

  • طلای زرد 22 عیار

یک انگشتر طلای بیست و دو عیار, 91.67% طلای خالص است که درصد بسیار بالایی برای ساخت جواهرات قابل اعتماد محسوب می شود. از آنجا که سطح خلوص طلا بسیار بالا است ، 22k برای جواهرات ظریف یا جزئیات پیچیده استفاده نمی شود. عمدتا برای جواهرات طلا معمولی مانند گردنبندهای زنجیری استفاده می شود. اما در صورت خواست شما می توانید انگشتر طلای 22 عیار را تهیه کنید.

  • انگشتر طلای زرد 24 عیار

مطمئناً یک حلقه 24 عیار وجود دارد ، اما در واقع یک حلقه زیبا نیست. طلای 24k 100٪ طلای خالص است و طلای خالص بسیار نرم و انعطاف پذیر است و نمی تواند حلقه ازدواج شود. حلقه های نامزدی یا عروسی طلای زرد 18k و 14k بهترین تعادل طلا و فلزات آلیاژی را دارند. طلای خالص اغلب به عنوان سرمایه گذاری خریداری می شود.

قیمت انگشتر طلا زنانه

چند فاکتور اصلی  و مهم در تعیین قیمت انگشترهای طلای زنانه وجود دارد که به بررسی هر یک از آنها می پردازیم:

سرمایه‌ گذاری

برخی افراد تمایل دارند که از طریق خرید طلا و تبدیل پول خود به این کالای باارزش، سرمایه‌گذاری کنند. برای خرید انگشتر طلا به منظور پس‌انداز، بهتر است انواع بدون نگین و سنگ آن را انتخاب کنید. این کار در هنگام فروش طلا به نفع شماست. زیرا وزن سنگ‌ها هنگام فروش طلا، از وزن کلی انگشتر کم می‌شود.

انگشتر همراه با نگین جواهر

جواهرات و سنگ‌های قیمتی روی انگشتر طلا، قیمت آن را بالا و پایین می‌کنند. وجود جواهرات و سنگ‌های قیمتی مانند برلیان، الماس و یاقوت، قیمت نهایی طلا را بالا می‌برد. در مقابل انگشترهایی با نگین‌های اتمی و یا انگشترهای بدون نگین، قیمت پایین‌تری دارند.

طلای دست دوم

طلای دست دوم بدون اجرت فروخته می‌شود و قیمت تمام شده آن نسبت به طلای نو کمتر است. اما از سوی دیگر قدرت انتخاب شما خیلی کمتر از طلای نو است. همچنین با توجه به طبیعت دست دوم بودن آن، ممکن است طلای خریداری شده صدمه دیده، کج شده و کدر شده باشد.

حلقه عروسی

انگشتر حلقه در انواع و اقسام مدل‌ها و طرح‌های ساده یا پرنگین وجود دارند. به طور کلی، انگشترهای حلقه که به صورت ست به فروش می‌رسند قیمت کمتری نسبت به حلقه‌های تکی دارند.

خرید انگشتر طلا

جمع بندی

در این مقاله راهنمای خرید انگشتر طلا به بررسی نکات مهم در زمینه خرید انگشتر طلا پرداختیم. با توجه به نکات فوق شما می توانید انگشتر طلای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر خرید انگشتر طلای مورد نظرتان را با توجه به نکات گفته شده انتخاب کنید، می توانید از خریدتان مطمئن و راضی باشید. در گالری کاساندان به آدرس Cassandane.gallery همراه ما باشید.