چرا مایکروویو سامسونگ غذا را گرم نمی کند؟

در این مقاله به بررسی علت گرم نکردن غذا توسط مایکروویو و مایکروفر سامسونگ و همچنین نحوه رفع این مشکل می پردازیم.

گفتن این مشکل که مایکروویو سامسونگ غذا را گرم نمی کند، کار راحتی است، اما این مسئله می تواند بیش از هر چیز سبب ناامیدی و ناراحتی شما گردد. از این رو توصیه ما به شما، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه مایکروویو است تا از این طریق آشنایی کافی با آن پیدا کنید. با این کار نه تنها می توانید با بروز مشکل برای مایکروویو تان، قادر به تشخیص ایراد آن باشید، بلکه حتی ممکن است از پس تعمیر آن نیز برآیید.

در این مقاله که توسط تعمیرگاه شیراز امداد بعنوان نمایندگی سامسونگ در شیراز می خواهیم به مرور رایج ترین دلایلی که سبب بروز مشکل گرم نکردن غذا توسط مایکرفر سامسونگ می شود، بپردازیم.

هشدار: توجه داشته باشید که هرگز اقدام به عیب یابی و تعمیر دستگاهی که به منبع تغذیه متصل است، نکنید. چرا که بعضی از قطعات مایکروویو می توانند بار الکتریکی را حتی پس از اینکه از برق جدا شدند، در خود ذخیره نمایند.

بررسی علت گرم نکردن غذا توسط مایکروفر سامسونگ

  • نبود منبع تغذیه

از شایع ترین مشکلاتی که سبب می شود مایکروفر سامسونگ غذا را گرم نکند، جدا شدن دستگاه از پریز برق است، یا اینکه قطع کننده مدار خراب شده است که مانع از رسیدن برق به دستگاه می گردد. بدین ترتیب برای شروع کار، نگاهی به سیم برق مایکروویو خود بیندازید و از متصل بودن آن به پریز برق اطمینان حاصل کنید. همچنین شاید بخواهید به بررسی سیم برق از لحاظ هرگونه آسیب دیدگی بپردازید.در صورتی که متوجه پارگی، برش و یا فرسودگی آن شدید، از دستگاه مایکروویو خود دیگر استفاده نکنید. در این صورت جهت اطمینان از ایمن بودن سیم دستگاه، اقدام به تعویض سیم آن کنید. اما در صورت عدم وجود مشکل در سیم برق مایکروویو، قدم بعدی این است که به سراغ پنل اصلی برق خانه رفته و قطع کننده های آن را از لحاظ خرابی مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که خانه شما قدیمی است، ممکن است به جای پنل قطع کننده، جعبه فیوز داشته باشید.

 به هر حال، اگر با قطع کننده های خراب (یا فیوزهای سوخته) مواجه شدید، می توانید سعی در روشن کردن مجدد قطع کننده نموده (یا اقدام به تعویض فیوز کنید) و سپس ببینید آیا برق به دستگاه شما می رسد یا خیر. اما اگر مشکل همچنان وجود داشت، به احتمال زیاد می تواند نشانه وجود اتصال کوتاه در قسمتی از دستگاه شما باشد.

  • سوختگی یا شل شدگی اتصالات سیم کشی

هنگامی که مایکروفر دچار افزایش ناگهانی ولتاژ می شود و قطعه ای از دستگاه از کار می افتد، ممکن است سبب بروز برخی مشکلات در سیم کشی گردد.

در واقع، مواجه شدن با سوختگی یا شل شدگی در اتصالات سیم کشی، امری غیر معمول به شمار نمی آید، به ویژه زمانی که دستگاه به طور تصادفی بر زمین افتاده باشد. در چنین وضعیتی به احتمال زیاد، بوی سوختگی از دستگاه، هنگام استفاده از آن به مشام تان خواهد رسید.

با این حال، همانگونه که اشاره شد، جدا کردن قطعات مایکروویو بدون آموزش مناسب یا رعایت نکات ایمنی، هرگز توصیه نمی شود. از این رو، در صورت مشکوک بودن به مشکل سیم کشی، توصیه ما به شما تماس با یکی از نمایندگی های مجاز تعمیرات لوازم خانگی می باشد.

  • معیوب بودن مگنترون

مگنترون قطعه ای در مایکروویو است که اساساً سبب تبدیل الکتریسیته به انرژی قابل استفاده در مایکروفر می گردد.

به عبارت دیگر، در واقع این قطعه در دستگاه شما وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد. بنابراین، زمانی که مایکروفر سامسونگ غذا را گرم نمی کند، ممکن است مگنترون آن معیوب شده باشد.

در نتیجه، هنگامی که این قطعه خراب می شود، به احتمال زیاد شما دارای مایکروویوی هستید که هنوز توان کار کردن را دارد، اما هنگام کار به سادگی قادر به تولید گرما نیست. جهت عیب یابی و/یا تعمیر مگنترون، بایستی برای دسترسی به آن، مایکروویو را باز کنید.

اما توصیه اکید ما به شما به دلیل وجود نگرانی های مربوط به مسئله ایمنی، این است که به تنهایی سعی در انجام این کار  نداشته باشید.

  • خرابی فیوز حرارتی

همانگونه که در خانه شما، جهت جلوگیری از خطر آتش سوزی و آسیب های الکتریکی از قطع کننده یا فیوز استفاده می شود، دستگاه مایکروفر نیز بدین منظور دارای فیوز حرارتی است که قبل از هرگونه آسیب جدی دچار خرابی می شود.

معمولاً این فیوز، با بیش از حد داغ شدن دستگاه یا افزایش ناگهانی ولتاژ، می سوزد. بدین ترتیب، هنگامی که مایکروویو سامسونگ غذا را گرم نمی کند، می تواند دلیل آن سوختن این فیوز باشد. برای رفع مشکل فیوز حرارتی معیوب، کافی است اقدام به تعویض آن با یک فیوز جدید نمایید.

برای انجام این کار، می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود جهت یافتن محل فیوز حرارتی در دستگاه مراجعه کنید. یا در صورت نیاز به کمک در این زمینه، بهتر است همین امروز با مرکز تعمیرات مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید!

  • وجود مشکل در لچ یا قفل درب مایکروویو

به احتمال زیاد شما می دانید که چرا کار کردن مایکروویو با درب باز، از ایمنی لازم برخوردار نیست. چرا که این امر نه تنها سوختگی یا جراحت شدید را به دنبال دارد، بلکه کار کردن مایکروفر با درب باز، همچنین می تواند سبب خروج انرژی مضر از آن گردد.

در صورتی که درب دستگاه شما به درستی بسته و قفل شده باشد، آن وقت، این به رایانه دستگاه تان می گوید که کار کردن با آن بی خطر خواهد بود.

بنابراین، اگر قفل درب یا هر یک از اتصالات سیم کشی مربوط به آن دچار خرابی شده باشد، به احتمال زیاد قادر به کار کردن با دستگاه خود نخواهید بود.

در آخر امیدواریم این مقاله که توسط شیراز امداد بعنوان نمایندگی ماکروفر سامسونگ در شیراز تهیه شده است برای شما مفید بوده باشد. همچنین توصیه می نماییم چنانچه از تخصص کافی برخوردار نیستید از دستکاری خودسرانه دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز معتبر و نمایندگی های تعمیرات سامسونگ تماس حاصل نمایید.