تست pcr کرونا

با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا بسیاری از افراد به دنبال دقیق‌ترین آزمایش کرونا هستند تا از وجود یا عدم وجود ویروس کووید 19 در بدن خود مطمئن شوند. در حال حاضر تست pcr کرونا به عنوان بهترین روش تشخیص ابتلا به بیماری کرونا شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره نحوه انجام تست pcr کرونا در آزمایشگاه و منزل در اختیار شما قرار دهیم.

عدد CT  در تست مثبت کرونا بیانگر چیست؟

عدد CT مخفف عبارت Cycle Thresshold پارامتری است که مقدار آلودگی فرد به ویروس کرونا را در تست pcr  کرونا نشان می‌دهد. پس از گرفتن نمونه‌ از حلق و بینی، آن را به وسیله لوله‌ به آزمایشگاه انتقال می‌دهند. آزمایشگاه بعد از استخراج ماده ژنتیکی از نمونه آن را به وسیله‌ دستگاه‌های مختلف تکثیر کرده و در نهایت میزان بار ویروس موجود در آن را بررسی می‌کند. اگر مرز عدد CT را چهل در نظر بگیریم، عدد پایین‌تر از چهل مثبت بودن و عدد بالاتر از آن منفی بودن نتیجه تست PCR را نشان می‌دهد.

 انجام آزمایش کرونا با نمونه گیری در منزل

نمونه گیری آزمایش PCR در منزل یکی از خدمات مفید در آزمایشگاه‌های مختلف است که با هدف دسترسی آسان افراد، کاهش هزینه‌‌‌ها و صرفه‌‌جویی در وقت و به ویژه پیش‌گیری از آلودگی در مراجعه به آزمایشگاه ارائه می‌شود. برای دریافت این خدمات باید به سایت آزمایشگاه مورد نظر مراجعه کنید و درخواست آزمایش PCR در منزل را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست متخصصین آزمایشگاه به آدرس منزل شما ارسال شده و با استفاده از تجهیزات یکبار مصرف استریل شده با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اقدام به نمونه‌گیری می‌کنند. جواب آزمایش PCR کرونا در منزل در اسرع وقت به صورت آنلاین به متقاضیان ارسال می‌شود.‌

تست مولکولی یا تست PCR  کرونا چیست و چگونه انجام می شود؟

تست مولکولی یا تست PCR کرونا به آزمایشی گفته می‌شود که برای تشخیص سریع افراد مبتلا به ویروس کرونا صورت می‌گیرد. این آزمایش استاندارد مطمئن‌ترین و بهترین آزمایش تشخیص کرونا در کل دنیا به شمار می‌رود. برای انجام این آزمایش یک سواب دارای نوک نرم متصل به یک پایه منعطف را وارد بینی فرد می‌کنند. سپس نمونه‌های گرفته شده از بینی و حلق را در یک لوله آزمایشگاهی مهر و موم کرده و به آزمایشگاه می‌فرستند. پس از استخراج ماده ژنتیکی از نمونه، تست PCR با کمک دستگاه Real Time PCR انجام شده ونتیجه تست به افراد اعلام می‌شود‌.

اگر مشکوک به کرونا هستید در منزل بمانید و تست بدهید

اگر مشکوک به کرونا هستید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً در منزل بمانید و تا جایی که می‌توانید از سایر اعضای خانواده نیز فاصله بگیرید. برای اطمینان دو هفته خود را در اتاقی قرنطینه کنید و با باز کردن پنجره اجازه دهید هوا در داخل اتاق به خوبی جریان داشته باشد‌. چند روز بعد از بروز علائم کرونا با یک آزمایشگاه معتبر تماس بگیرید تا تکنسین‌های خود را برای گرفتن آزمایش PCR کرونا در منزل ارسال کند. در صورت مثبت بودن تست PCR کرونا و خفیف بودن سطح بیماری نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و با مراقبت در منزل بهبودی حاصل می‌شود.

احتمال آلودگی به کرونا در محل کار به رغم داشتن ماسک

سروکار داشتن با افراد زیاد در محل کار و حضور طولانی مدت در محل‌های بسته، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را تا حدود زیادی افرایش می‌دهد. گاهی اوقات علی رغم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و داشتن ماسک در محل کار شاهد ابتلای افراد به کرونا هستیم. برای کاهش خطرات ناشی از شیوع کرونا باید پنجره‌های محل کار را باز بگذارید، از کولر گازی استفاده نکنید، سطوح مختلف را ضد عفونی کنید، کارکنان به صورت مرتب دست‌های خود را بشویند و از افراد بیمار تقاضا کنید تا پایان دوران بهبودی در منزل بمانند.

ماسک چه میزان از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؟

همان طور که می‌دانید ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی و در هنگام عطسه، سرفه یا صحبت کردن انتقال پیدا می‌کند. گاهی اوقات افراد حتی بدون علائم خاصی ناقل کرونا هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ماسک توسط فرد آلوده و سالم بطور همزمان حدود 91 درصد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری می‌کند. بنابراین به همه افراد توصیه می‌شود که در کنار رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی حتماً از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم آزمایش کرونا بدهند.

 لزوم انجام تست PCR  کرونا جهت پروازهای خارجی

آزمایش PCR کرونا یکی از اقدامات بسیار مهم و اجباری برای مسافرت ‌های خارجی می‌باشد. این اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به همراه داشتن جواب منفی تست PCR کرونا در حین سفر انجام می‌شود. انجام تست کرونا هواپیمایی حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز امکان‌پذیر می‌باشد. البته بهترین زمان برای انجام تست PCR پروازی 24 ساعت قبل از پرواز است. برگه جواب تست منفی کرونا حتما باید دارای کد QR باشد، در غیر این صورت از پرواز شما جلوگیری خواهد شد. برای افزایش سرعت از روش  تست PCR  در منزل یا محل کار استفاده کنید تا آزمایشگاه در کمتر از 12 ساعت جواب تست شما را به صورت آنلاین در سایت قرار دهد.

رزرو تست pcr کرونا در آزمایشگاه ایراژن

برای رزرو تست pcr کرونا می‌توانید به سایت آزمایشگاه تخصصی و معتبر ایراژن با آدرس اینترنتی https://www.iragen.ir مراجعه کنید. این آزمایشگاه برای دسترسی آسان افراد برای انجام تست کرونا امکان آزمایش کرونا در منزل و محل کار را فراهم کرده است. کارکنان مجرب این آزمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل یا محل کار شما حاضر می‌شوند و پس از نمونه‌گیری جواب تست را به صورت آنلاین در کمتر از 12 ساعت به شما اعلام می‌کنند.