در سایت آلا چه میگذرد؟

شروع سال تحصیلی جدید آن هم در زمانی که هنوز شاهد تاثیرات ویروس کرونا بر فضای آموزشی کشور هستیم میتواند دغدغه ای برای دانش آموزان و خانواده ها باشد در دو سال گذشته آموزش مجازی دروس هم برای دبیران و هم برای دانش آموزان با مشکلات و سختی هایی همراه بود که در نهایت فضای خانواده ها نیز تحت تاثیر این چالش ها گاها قرار میگرفت. اما در همین روزهای پر از چالش بسیاری از دانش آموزان توانستند دروس خود را به خوبی آموزش ببینند و حتی جز نفرات برتر کنکور سراسری نیز باشند. در مصاحبه های انجام شده با تعدادی از نفرات برتر کنکور 1400 اشاره های مستقیمی به سایت آلا alaatv.com توسط این دانش آموزان و داوطلبان شد که همین موضوع باعث شد سری به سایت آلا بزنیم که در ادامه به شما از اهمیت و کمک های مجموعه آلاء برای توسعه عدالت آموزشی در کشور خواهیم گفت.

کلاس کنکور راه ابریشم

سایت آلا همراه دانش آموزان در روزهای کرونایی

بعد از همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا، نظام آموزشی تمامی کشورها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و در این بین در کشور خودمان نیز مشکلاتی در زمینه آموزش غیر حضوری به دانش آموزان و دانشجویان به وجود آمد؛ در حال حاضر همچنان مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان و دبیران به ناچار به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط میباشند. آموزش مجازی برای بسیاری از دانش آموزان باعث شد نتوانند آنطور که باید مطالب درسی را به خوبی فرا بگیرند و رفع اشکال کنند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی در خانواده ها و دغدغه و استرسی برای دانش آموزان شد و در این بین بیشترین آسیب متحمل دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دانش آموزان سال دوازدهم و کنکوری ها شد و با تعطیلی کلاس کنکور و دوره های کنکور حضوری اغلب دانش آموزان سر در گم شدند، اما از آنجا که همیشه هستند افرادی که دغدغه های اجتماعی داشته باشند و برای حل مشکلات اجتماعی تلاش کنند اینبار هم به کمک مجموعه آلا بسیاری از مشکلاتی که بابت تعطیلی مدارس برای دانش آموزان به وجود آمده بود، رفع شد که چگونگی آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

معرفی مجموعه آلاء

در سال 1392 جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف به همراه تعدادی از دبیران مدرسه صنعتی شریف در تهران اقدام به راه اندازی سایت آلاء برای تولید محتوای آموزشی کردند. در ابتدای فعالیت این مجموعه از تدریس دبیران مدرسه پسرانه صنعتی شریف فیلم های آموزشی تهیه و منتشر میشد و سپس زمانی که آلایی ها با استقبال دانش آموزان روبه رو شدند برای گسترش عدالت آموزشی از جان و دل مایه گذاشتند و در راستای برقرای عدالت آموزشی در سراسر کشور همچنان میکوشند. در ادامه فعالیت مجموعه آلاء این گروه با توسعه سایت آلا و همکاری با دبیران خبره و با سابقه در حوزه آموزش از پایه متوسطه اول تا متوسطه دوم را تحت حمایت خود قرار دادند و در استودیوهای پیشرفته و مجهز به تخته های هوشمند با کیفیت ترین ویدیوهای آموزشی دروس را تهیه کردند و نکته هائز اهمیت در طول فعالیت مجموعه آلا این است که ویدیوهای آموزشی را به صورت کاملا رایگان در دسترس مخاطبان قرار میدهند.

آموزش رایگان دروس آلا

آلا رایگان است و به لطف خدا همیشه رایگان خواهد ماند

این شعاری است که شما در اکثر ویدیوهای آموزشی سایت آلاء میبینید؛ همانطور که گفته شد موسسه غیر تجاری توسعه علمی آموزشی عدالت محور آلاء با هدف درآمد زایی اقدام به راه اندازی سایت و اپلیکیشن آلا نکرده است و اگر وارد سایت الا شده باشید در صفحه کمک مالی به آلاء مشاهده خواهید کرد که چگونه دانش آموزان از اقدامات آموزشی آلا حمایت میکنند.

آموزش رایگان دروس در سایت آلاء

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس به صورت غیر حضوری شده است سایت آلا به عنوان یک مدرسه مجازی به خوبی در میان دانش آموزان محبوبیت پیدا کرده است چرا که تمام دروس با کیفیت عالی از صفر تا صد توسط دبیران حرفه ای هر درس تدریس شده است و به صورت کاملا مفهومی از پایه دهم تا دوازدهم در سایت آلا منتشر شده است. همچنین برای بسیاری از دروس آلایی های جزوات کاربردی با طراحی های زیبا نیز در نظر گرفته اند.

کنکوری ها آلا شما را فراموش نمیکند

در هزار راه کنکور اینبار آلا شاهراهی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور ایجاد کرده است. شاهراه کنکوری آلا که با نام راه ابریشم در اختیار کاربران قرار میگیرد یک کلاس کنکور غیر حضوری تمام عیار است که ویژگی هایی همچون:

  • آموزش جامع و مفهومی تمام دروس از پایه دهم تا پایه دوازدهم
  • تهیه بیش از 100 ساعت ویدیو آموزشی با کیفیت و فوق پیشرفته برای دروس اختصاصی
  • حل بیش از 3000 تست کنکور به همراه تدریس نکات
  • جزوات کامل هر دبیر برای هر درس با طراحی های زیبا و کاربردی
  • برنامه مطالعاتی کنکور قابل اجرا و منعطف با بودجه بندی آزمون های آزمایشی
  • مشاوره تحصیلی و انگیزشی برای موفقیت هر چه بیشتر در کنکور
  • دوره های جمع بندی چندگانه در طول دوران آمادگی برای کنکور
  • شرکت در آزمون های آزمایشی معتبر سه آ (آزمون آنلاین آلا)
  • توصیه شده توسط نفرات برتر کنکور سراسری 1400
  • استفاده و دسترسی همیشگی و نامحدود به آموزش های راه ابریشم

سایت آلا

باعث شده تا به عنوان بهترین منبع کنکور توسط دانش آموزان در دو سال اخیر انتخاب شود. آلا پک کنکوری راه ابریشم را به صورت غیر رایگان عرضه کرده است و در خصوص اینکه چرا این محصول آموزشی خود را به صورت رایگان منتشر نکرده که این موضوع با شعار آلا همیشه رایگان است نیز منافات دارد به خوبی توضیح داده است که با توجه به اینکه تولید محتوا و نگهداری خدمات سایت آلا به صورت رایگان بسیار پر هزینه است آلا این محصول را با حداقل قیمت نسبت به محصولات مشابه کنکوری در حوزه آموزش و همینطور نسبت به جامع و کامل بودن این دوره صفر تا صد کنکور به مخاطبان عرضه میکند تا بتواند بخشی از هزینه های جاری تولید محتوای آموزشی رایگان خود را تامین کند و همچنین بتواند سرویس ها و خدمات دیگری در جهت اجرای عدالت آموزشی برای دانش آموزان فراهم کند که البته آلا به قول خود نیز وفا کرده است و در سال گذشته از پلتفرم آزمون آنلاین آلا که با نام سه آ به دانش آموزان معرفی شده است رونمایی کرد و تاکنون به منظور آمادگی دانش آموزان برای کنکور چندین مرحله آزمون های آزمایشی چهار گزینه ای برگزار کرده است که سطح سوالات این آزمون ها مشابه کنکور 1400 بوده است. ضمنا همانطور که اشاره شد آلا به قصد کسب درآمد فعالیت نمیکند برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور که نمیتوانند هزینه کلاس کنکور راه ابریشم را بپردازند طرح پرچم در نظر گرفته است که در این طرح دانش آموزان و داوطلبان کنکور واجد شرایط به صورت 100 درصد رایگان میتوانند از  دوره کنکور راه ابریشم آلا استفاده کنند.

آموزش های سایت آلا توصیه نفرات برتر کنکور سراسری

در مصاحبه هایی که با نفرات برتر آزمون سراسری 1400 شده است اغلب این دانش آموزان تاکید بر استفاده دانش آموزان از آموزش های سایت آلا داشتند به طوری که چندین نفر از دانش آموزانی که در مدارس سمپادی تحصیل کرده بودند اذعان داشتند که دبیرانشان فقط آموزش های سایت آلا را معتبر میدانستند و همچنین کلاس کنکور راه ابریشم را به همه افراد با هر سطح علمی که میخواهند در کنکور موفق شوند توصیه کردند اگر میخواهید مصاحبه های خودمانی با نفرات برتر کنکور سراسری گذشته را ببینید و یا به جمع بزرگ خانواده آموزشی آلا بپیوندید میتوانید در مرورگر اینترنت خود نام سایت آلا را جستجو کنید.