کلرزن و پکیج تزریق مواد شیمیایی؛ قلب تپنده صنعت

کلرزن و پکیج تزریق مواد شیمیایی، هر دو از دستگاه های قدرتمندی هستند که به منظور حذف آلاینده ها، میکروب ها و باکتری ها از آب به کار میروند. البته هر دو دستگاه کلرزن و پکیج تزریق مواد شیمیایی به جهت افزایش کیفیت آب و ارتقای سطح کیفی پساب خروجی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه که شاید استفاده از کلرزن برای تصفیه آب کاربردهای بیشتری داشته باشد. اما از پکیج تزریق شیمیایی برای شستشوی برخی قطعات صنعتی (پکینگ ها و...) نیز استفاده میشود. به دلیل همین مزایای گسترده و قدرتمند است که این تجهیزات صنعتی با استقبال گسترده‌ی صاحبان صنایع روبرو شده است. اما آیا با دیگر مزایای جذاب انواع کلرزن و پکیج تزریق شیمیایی آشنایی دارید؟! اگر نـــــــــــــه، با ما همراه باشید.

مکانیزم عملکرد کلرزن

در حقیقت هدف از طراحی دستگاه کلرزن، سه عامل مهم می باشد:

1. دستگاه کلرزن به مانند پکیج تزریق مواد شیمیایی میتواند با تزریق کلر و دیگر مواد شیمیایی به آب، به حذف و پاکسازی میکروبها، قارچها، میکروارگانیسمها و باکتریها از آب بپردازند.

2. کلرزن میتواند آب آشامیدنی و مصرفی را عاری از هرگونه بود، مزه و رنگ کند. با توجه به همین خصوصیات قدرتمند دستگاه کلرزن، قابلیت بهبود کیفیت پساب را نیز وجود دارد.

3. همچنین با استفاده از کلرزن میتوان از ایجاد رسوب و رشد میکروبها و باکتریها جلوگیری نمود. عمدتاَ لوله های مواصلاتی و مجراهای آب به شدت مستعد رشد باکتری و جلبکها هستند.

به لحاظ عملکردی، کلرزن ها ساختار چندان پیچیده‌ای ندارند. در حقیقت ابتدا کیفیت و حجم آب بایستی آنالیز شود. و سپس به همان میزان مورد نظر، عنصر کلر توسط دستگاه تزریق کلر وارد آب میشود. به عبارت فنی‌تر، بسته به حجم و کیفیت آب و نیاز کاربری موردنظر، به میزان مشخصی کلر از طریق پمپ تزریق به یک مخزن و سپس به فضاهای تعیین شده انتقال پیدا میکند تا منجر به نابودسازی مواد شیمیایی و حذف هرگونه رنگ، طعم و بوی نامتبوع و حذف باکتری‌های آهن شود.

مزایای خرید دستگاه کلرزن

11

مزایای دستگاه کلرزن آنچنان ویژه و گسترده است که به انتخاب اول بسیاری از صاحبان صنایع تبدیل شده است. از جمله ویژگی های جذاب و متعدد پکیج تزریق کلر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

- قدرتمند در نابود سازی مواد سمی و شیمیایی، میکرو ارگانیسم ها، فنل، سیانیدها و باکتریها. (به مانند پکیج تزریق مواد شیمیایی)

- استفاده از این تجهیزات از مستعد شدن جداره ها و درون لوله ها برای رشد مجدد باکتریها، ویروس ها و ... جلوگیری می کنند. همچنین از متراکم شدن لجن نیز جلوگیری میکنند.

- عدم آلودگی برای طبیعت و محیط زیست؛ حتی به هنگام نشتی دستگاه!

- سهولت در نصب و حمل و نقل

- امکان کنترل انبوه لجن فعال و تثبیت لجن فعال شیرابه‌ها

- عدم پیچیدگی برای کارکردن با دستگاه

- قیمت کلرزن ها بسیار اقتصادی می باشد. پارامتری که برای پکیج تزریق مواد شیمیایی نیز به همین شکل است.

- کلرزن ها امکان متصل شدن به سیستم های تولید انرژی های خورشیدی و پاک را دارند.

- انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هیچگونه بوی زننده‌ای ندارند.

- هماهنگ با بسیاری از کاربری های کشاورزی و صنعتی

- قابلیت تنظیم کردن ph آب استخر

- امکان گندزدایی از پساب فاضلاب ها با درصدهای متفاوت آلودگی

معایب پکیج تزریق کلر

این دستگاه ها دارای معایب خاصی نمی باشند. البته در هنگام استفاده از کلر باید با احتیاط عمل کرد. استفاده زیاد از کلر در آب استخر میتواند موجب سوزش چشم و ریزش مو در افراد شود. البته که با تنظیم میزان کلر، میتوان از بروز حاد چنین مواردی به خوبی جلوگیری نمود.

تعیین قیمت دستگاه کلرزن

پیشتر بیان کردیم که قیمت دستگاه کلرزن بسیار ویژه و مقرون به صرفه است. اما ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که «چه عواملی بر تعیین قیمت دستگاه کلرزن موثر است؟!».

در پاسخ به این سوال میتوان گفت که عواملی همچون:

- استفاده از متریال ضد زنگ یا متریالهای معمولی

- درصد کیفیت ساخت و متریال پمپ تزریق

- میزان فشار خطوط تزریق کلر

- میزان ظرفیت مخزن دستگاه به منظور همزنی ترکیبات محلول

- چگونگی مکانیزم و قابلیت های سیستماتیک و تکنولوژی کلرزن

- سازه‌ی مناسب برای قرارگیری دستگاه

- مقدار حجمی پمپ تزریق کلر در هر دقیقه. (بدین معنی که در هر دقیقه، دستگاه تا چه مقداری میتواند کلر به آب تزریق کند)

- اورجینال بودن یا نبودن قطعات بکار رفته در دستگاه

- میزان کلرگازی یا کلر مایعی که در فرآیند تصفیه و پاکسازی آب مورد استفاده قرار می گیرد

و ... در تعیین قیمت این تجهیزات موثر می باشند.

هدف اصلی طراحی دستگاه کلرزن استخر

طراحی دستگاه کلرزن استخر با تکیه بر چند هدف اصلی انجام می شود:

1. کلرها به شدت در سم زدایی و گندزدایی آب استخر فوق العاده عمل می کنند. همچنین کار با آن راحت است و به خوبی انواع مواد شیمیایی، سموم و باکتریها را نابود می کنند.

2. قیمت کلرزن ها به شدت اقتصادی است. چه در بعد خرید دستگاه و چه در زمان حمل و نقل راحت آن.

با استفاده از این دستگاه هم میتوان همزمان PH آب را کنترل نمود. و هم به جنگ آلودگیهای انبوه لجن، فاضلاب و ویروس ها رفت و از رشد مجدد و یا متراکم شدنشان جلوگیری نمود. کارهایی که از بسیاری از دستگاه های صنعتی دیگر بر نمی آید!

پکیج تزریق مواد شیمیایی چیست؟

کلرزن و پکیج تزریق مواد شیمیایی؛ قلب تپنده صنعت

پکیج تزریق مواد شیمیایی از آن دست تجهیزات پرکاربردی است که به منظور افزایش کیفیت و بهبود وضعیت پساب خروجی فاضلاب و همچنین آب به کار می رود. موادی که توسط پکیج تزریق مواد شیمیایی به آب و پساب تزریق میشود، میتواند شامل کلر، اکسیژن، آنتی اسکالانت، مواد منعقد کننده و ... باشد. البته که برای تزریق کلر از دستگاه کلرزن نیز استفاده میشود.

این دستگاه ها در 2 گام به تزریق مواد شیمیایی به سیالات می پردازند:

1. تهیه محلول شیمیایی

2. عملیات تزریق به سیال (آب و پساب فاضلاب)

در گام اول، مخزن میکسرداری در پکیج تزریق مواد شیمیایی وجود دارد که مواد شیمیایی مایع یا پودری در آن قرار میگیرد. سپس کار میکس این محلول شیمیایی با آب آغاز میشود و محول شیمیایی نهایی آماده میشود. حالا نوبت به آن میرسد که میزان دوز تزریقی توسط اپراتور دستگاه (به دو شکل دستی یا اتوماتیک) تنظیم و کنترل نهایی شود. نهایتاَ عملیات تزریق در دوز مشخص شده به مخزن بعدی انجام میشود. بایستی بدانید که کلیات کار پکیج تزریق مواد شیمیایی و دستگاه کلرزن به یکدیگر شباهاتهای زیادی دارد. گرچه که در جزئیات دارای تفاوتهایی می‌باشند.

مزایای دستگاه تزریق مواد شیمیایی

پکیج تزریق مواد شیمیایی یک دستگاه مطمئن و سراسر کاربردیست که دارای مزایای گسترده ای می باشد. از جمله مزایای این تجهیزات میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

- قابلیت بکارگیری جانبی در کنار بویلرها، دیگهای بخار و ... در صنایع سنگین و سبک

- دارای ظرفیتها و فشارهای متفاوت مخزن تهیه‌ی محلول بسته به نیاز کارفرمایان

- گند زدایی ویژه و قدرتمند آب و پساب فاضلاب

- قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه

- قابلیت تنظیم دوز تزریق توسط پمپ تزریق دقیق. (هم به صورت اتومات و هم به شکل دستی به مانند دستگاه کلرزن)

- از بین برنده‌ی املاح مضر موجود در سیالات با بهره گیری از الکتروموتور قدرتمند خارجی

- طراحی ویژه و دقیق مبتنی بر استانداردهای جهانی

- میکسر دارای پروانه و شافت قوی و ضد زنگ؛ چرا که از متریال استنلس استیل تولید میشوند.

- مقاومت ویژه در برابر ضرربه و خورندگی سیالات اسیدی و قلیایی. (به دلیل بهره گیری از متریال پلی اتیلن باکیفیت در ساخت مخزن پکیج تزریق مواد شیمیایی)

- این تجهیزات دارای تکنولوژی سنجش آنلاین مقدار محلول می باشند.

- تمامی سیستمهای پکیج تزریق مواد شیمیایی را میتوان توسط تابلو برق کنترل نمود. این تابلو برق با قطعات ساخت اروپای غربی تولید شده است.

کاربرد پکیج تزریق مواد شیمیایی

مزایای گسترده این تجهیزات نشان میدهد که میتوان کاربردهای گسترده ای را نیز برای انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی در نظر داشت. البته برخی از این کاربردها برای دستگاه کلرزن نیز قابل ذکر است. برخی از این کاربردهای ویژه عبارتند از:

- قابلیت استفاده گسترده در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی

- صنایع ساخت مواد شیمیایی و صنعتی و دیگر کارگاه های تولیدی

- کاملاَ مناسب برای نیروگاه های انرژی و پالایش نفت و گاز و بنزین

- بکارگیری جانبی در کنار انواع بویلرها، دیگ‌های بخار و ...

دلایل استفاده از پکیج تزریق مواد شیمیایی

گندزدایی، پالایش و تصفیه آب و پساب فاضلاب، مهمترین خدمات پکیج تزریق مواد شیمیایی است. اما بایستی بدانید که این نه تنها دلایل استفاده از این تجهیزات و دستگاه های کلرزن نیست. در حقیقت باید گفت که:

1. این دستگاه‌ها دارای دوزینگ پمپ تزریق اتومات و سیستم سنجش آنلاین محلول است. بدین معنی که دقیقا به مقدار لازم مواد شیمیایی به سیالات تزریق میشود. و در حقیقت از هدررفت مواد و تغییر شرایط مطلوب آب و پساب جلوگیری میکند.

2. دستگاه تزریق مواد شیمیایی از رسوب پذیری دیگهای بخار و ته نشینی توده اسفالتین‌ها جلوگیری می‌نماید.

3. همچنین با تزریق به اندازه‌ی مواد شیمیایی، به عنوان مانعی جدی برای استهلاک لوله کشی‌ها و دیگر قطعات درگیر در فرآیند تولید و یا پالایش، مطرح میباشد.

4. پکیج تزریق مواد شیمیایی  در تولید وکس یا همان ترکیبات غیرقطبی نیز بشدت کاربرد دارد.

5. همچنین در زمانهایی که شرایط خاص فرایند نتواند از ته نشینی و رسوب مواد جلوگیری کند یا تغییر شرایط فرایند به دید تجاری اقتصادی نباشد، پکیج تزریق مواد شیمیایی میتواند بسیار کارا باشد.

قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی

قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی نیز به مانند تمامی تجهیزات آب و فاضلاب، تابع عوامل متعددی همچون:

- جنس پوشش بدنه

- مارک و نوع تنظیم پمپ تزریق (اتوماتیک یا دستی)

- جنس قطعات و برند قطعات و سیستمهای به کار رفته در پکیج تزریق مواد شیمیایی

- ظرفیت مخزن پکیج

- مارک الکتروموتور خارجی و نوع میکسر

- قدرت، توان و برد میکسر

- میزان خلوص متریالهای مصرفی در ساخت

و ... در تعیین نهایی قیمت این دستگاه‌ها موثر هستند. لذا پیشنهاد میشود که برای دریافت آخرین قیمتهای دستگاه کلرزن و دستگاه تزریق مواد شیمیایی با کارشناسان توانمند ما در شرکت مهاب تماس بگیرید.

مهاب تولید کننده قدرتمند انواع کلرزن و پکیجهای تزریق شیمیایی

گروه تولیدی مهاب (https://mahaab.com) با تجربه‌ی انجام صدها پروژه موفق در سراسر کشور و کشورهای همسایه، مفتخر است که با تشکیل تیمی نخبه از فارغ التحصیلان دانشگاه های امیرکبیر و صنعتی شریف، به طراحی و تولید تجهیزات تخصصی آب و فاضلاب کشور اقدام نموده است. شرکت تولیدی مهاب همواره دغدغه آن را داشته است تا با تولید باکیفیت ترین محصولاتی چون: کلرزن، انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی، انواع دستگاه و ممبران تصفیه آب، آب شیرین کن، انواع پکیج تصفیه فاضلاب، چربی گیر و ... بتواند پاسخگوی نیاز تمامی صاحبان صنایع سراسر کشور باشد.

نشانی دفتر مرکزی: تهران، خیابان شریعتی، تقاطع ظفر، پلاک 4، واحد 4

تلفنهای تماس جهت دریافت مشاوره تخصصی: 02126410244 – 02126410245 - 09129512165 - 09356614611