آشنایی با عملکرد برج خنک کننده گالوانیزه

یکی از انواع خنک کننده‌های چیلر، برج خنک کننده گالوانیزه‌ (https://saran-mfg.com/fa) است که طرفداران بسیاری دارد. وجود این برج خنک کننده تاثیر زیادی بر عملکرد مطلوب چیلر و کاهش هزینه‌ های وابسته به آن دارد. از آنجا که در مقایسه با سایر برج های خنک کننده از جمله برج خنک کننده فایبر گلاس مکعبی و برج خنک کننده فایبر گلاس مدور مقاومت بالاتری دارد، متقاضیان بخصوصی در صنعت داشته و مزیت‌های دیگری نیز دارد که در این مطلب گروه کارخانجات ساران با سال‌ها سابقه در زمینه تولید محصولات سیستم تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی و سرمایشی ویژه ساختمان‌های مسکونی، مجموعه‌های صنعتی و تجاری به توضیح آنها پرداخته است.

برج خنک کننده گالوانیزه‌ چگونه عمل می‌کند؟

برج خنک کننده فلزی یکی از تجهیزات جانبی سرمایشی آب کندانسور چیلر آبی است. عملکرد این خنک کننده به این صورت است که، آب خنک کننده کندانسور برای خنک شدن بصورت تبخیری به برج ارسال می‌شود و در آنجا با سطح تبادل حرارت بالا و جریان هوای اجباری امکان تبخیر برای آب فراهم شده و در نتیجه آب خنک شده و برای جذب حرارت در کندانسور وارد کندانسور چیلر می شود.

2

این چرخه به صورت مداوم انجام می‌شود. از آنجا که برج خنک کننده گالوانیزه‌ مقاومت بالایی در کارهای صنعتی دارد، لذا استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است. نمونه این محصول و سایر محصولات سیستم گرمایشی و سیستم تهویه مطبوع (https://saran-mfg.com/fa/about) را در وب سایت گروه کارخانجات ساران می‌بینید و می‌توانید به صورت روزانه نرخ آن را جویا شوید.

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد خنک کننده گالوانیزه‌ای

درست است که برج خنک کننده گالوانیزه عملکرد مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارد، اما گروهی از عوامل بیرونی هستند که می‌توانند بر عملکرد آن تاثیر بگذارند. ممکن است چند عامل به طور همزمان عمل کنند و عملکرد خنک کننده را کند کنند. مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار عبارتند از:

  • رطوبت محل نصب دستگاه برج خنک کننده
  • دمای هوای محیط در مناطق مختلف
  • میزان آلودگی آبی که در چیلر جریان دارد
  • سرعت وزش باد
  • طراحی و شکل ساختار برج خنک کننده

مزیت خرید برج خنک کننده گالوانیزه از محصولات ساران

پیش از این گفتیم که برج خنک کننده فلزی یکی از انواع خنک کننده‌های چیلر آبی است. اگر می‌خواهید این خنک کننده را از سایت گروه کارخانجات ساران برای تاسیسات مسکونی، صنعتی یا تجاری خود تهیه کنید و خرید برج خنک کننده گالوانیزه (https://saran-mfg.com/fa/sales) را انجام دهید، لازم است بدانید که در مقایسه با سایر خنک کننده ها مزیت‌هایی دارد.

1.قابلیت ایجاد اختلاف درجه ایجاد شده برای آب در پروژه های صنعتی. در مدل های دو طبقه در این نوع برج های خنک کننده امکان کاهش دمای خروجی بیشتر از سایر برج های خنک کننده وجود دارد.

2.طول عمر خوبی دارد. در گذشته این نوع خنک کننده‌ها از چوب ساخته می‌شدند. مدتی بعد نمونه‌هایی از جنس بتن ساخته شد. رفته رفته نمونه‌های گالوانیزه‌ای طراحی و ساخته شد که طول عمر بالایی دارد. چنانچه به خوبی از آنها مراقبت شود و در زمان مشخص سرویس شوند برای مدت طولانی می‌توان از آنها استفاده کرد.

3.مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی نامساعد و بلاهای طبیعی. وزش شدید باد و طوفان‌های جوی و همچنین زمین لرزه از جمله عوامل طبیعی هستند که به تاسیسات ساختمانی آسیب وارد می‌کنند. این نوع برج خنک کننده استحکام بالایی دارند و در مقابل چنین مسائلی مقاومت می‌کنند به همین دلیل خرید برج خنک کننده گالوانیزه پیشنهاد می کنیم.

4.مناسب در برابر انواع خوردگی: قطعات داخلی برج های خنک کننده‌های فلزی به گونه ای طراحی شده اند که در چنین مواقعی آسیب نمی‌بینند.

گروه کارخانجات ساران با سال‌ها سابقه در زمینه تولید محصولات ویژه ساختمان‌های مسکونی، مجموعه‌های صنعتی و تجاری از جمله سیستم تهویه مطبوع ، سیستم گرمایشی ، سیستم سرمایشی و غیره آماده ارائه مشاوره رایگان و تجهیز بنای مورد نظر شما عزیزان است. با ساران در ارتباط باشید.