چگونه با بوتاکس به چهره ی رویایی خود برسیم؟

زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد. ممکن است در این فراز و نشیب ها گاهی به خودتان بیایید و متوجه شوید که چهره تان شادابی اولیه را ندارد و چین و چروک های پوستی زودتر از موعد خودشان را نمایان کرده اند. در این صورت چه کاری انجام می دهید؟

 آیا اجازه پیشرفت به این چین و چروک ها را می دهید و یا به فکر راه چاره برای رسیدن به زیبایی چهره تان می افتید؟ ما این بخش را به بررسی راه به دست آوردن زیبایی و جوانی چهره با بوتاکس اختصاص دادیم. با ما در ادامه همراه باشید.

بوتاکس چیست و چه کمکی به زیبایی چهره می کند؟

 

عوامل زیادی باعث بروز چین و چروک های پوستی می شود. افزایش سن، تغذیه ناسالم، عدم مراقبت صحیح از پوست و... باعث ظهور چین و چروک های پوستی می شوند. ممکن است این چین و چروک ها در اوج جوانی و زیبایی در چهره افراد پدیدار شوند. قطعا این موضوع زیبایی را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. بنابراین باید به فکر راه چاره بود.

 یکی از رایج ترین و بهترین روش های درمان این چین و چروک ها تزریق بوتاکس است. با کمک این روش پزشکی، خطوط روی پیشانی، اطراف لب ها، خط اخم، چین و چروک های ریز و درشت روی گونه و... همگی از بین می روند و زیبایی و جوانی به چهره افرا باز می گردد.

 

برای کسانی که نمی دانند بوتاکس چیست و چه کاری با پوست می کند باید بگوییم، نوعی سم به نام بوتولینوم به پوست تزریق می شود که در واقع همان بوتاکس است. این سم پس از وارد شدن به لایه زیرین پوست، باعث فلج شدن عضلات ناحیه تزریق می شود.

 زمانی که این عضلات فلج شوند، حرکاتی که در صورت می شود انجام داد مانند خندیدن، اخم کردن و... با محدودیت هایی روبرو می شود و دیگر چین و چروکی روی پوست ایجاد نمی شود.

شاید بعضی ها با شنیدن اصطلاح "سم" و "فلج شدن عضلات" کمی وحشت کنند اما در حقیقت این اصلا ترسناک نیست زیرا تحت نظر پزشک متخصص و به پشتوانه علم پزشکی این روش زیباسازی برای پوست انجام می شود و به هیچ وجه سلامت شما را به خطر نمی اندازد.

سم بوتولینوم در زمینه زیبایی کاربردهای متفاوتی دارد. در واقع این سم نوعی پروتئین است که به واسطه نوعی باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. از آنجایی که این ماده قدرت زیبایی در اعمال زیبایی و جوانی پوست دارد، از آن در زمینه زیبایی به شدت استفاده می شود.

بوتاکس مورد تایید FDA است

 

طبیعتا زمانی که شما قصد دارید در زمینه زیبایی و سلامتی تان اقدامی انجام دهید، قبل از هر چیزی به خوبی در مورد آن تحقیق می کنید. صحیح ترین کار ممکن نیز همین است. شما باید در اولویت اول به سلامتتان و در اولویت بعدی به زیبایی فکر کنید.

 اگر در خصوص اینکه بوتاکس آسیب زا است یا خیر هنوز تردید دارید، باید به شما بگوییم این روش درمانی توسط FDA تایید شده است. در واقع FDA نوعی نشان استاندارد برای تمامی محصولات غذایی دارویی است که از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا صادر می شود.

این نشان جزو معتبرترین استانداردهای جهانی در خصوص محافظت از سلامت انسان است. بنابراین دیگر جای هیچ گونه نگرانی در خصوص خطرناک بودن این ماده وجود ندارد.

بوتاکس برای چه نواحی از صورت قابل تزریق است؟

 

حال که متوجه شدید تزریق بوتاکس خطر جانی برای شما به همراه ندارد، نوبت به معرفی نواحی قابل تزریق با این روش درمانی می رسد. به طور کلی شما می توانید برای خطوط بین ابروها، روی پیشانی، اطراف چشم ها و ابروها، افتادگی پلک، بالا بردن ابروها، خطوط اطراف لب ها، خطوط روی گونه ها، لیفتینگ پوست فک، گردن، چانه و... تزریق بوتاکس انجام دهید.

پس همانطور که متوجه شدید این روش زیباسازی پوست، هم برای رفع چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای لیفت پوست صورت و گردن. بنابراین شما با کمک این روش می توانید به چهره رویایی خود برسید و جوان و شاداب تر از قبل به نظر برسید.

بوتاکس با ژل متفاوت است!

 

امروزه روش های متعددی برای زیباسازی و جوانسازی پوست در علم پزشکی تعریف شده است. ممکن است در بین این روش ها عملکرد دو روش را با یکدیگر اشتباه بگیرد. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در خصوص بوتاکس وجود دارد این است که بسیاری از افراد آن را با تزریق ژل و فیلر اشتباه می گیرند.

 فیلر در واقع همان هیالورونیک اسید است که به پوست تزریق می شود و عملکرد آن به طور کامل با بوتاکس متفاوت است. بنابراین حتما توجه داشته باشید که نام این دو روش را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

 

درمان با بوتاکس طی چند جلسه انجام می شود؟

 

در خصوص تعداد جلسات درمانی با بوتاکس باید بگوییم همه چیز به شرایط جسمی شما و هدفتان بستگی دارد. شرایط جسمی شما حتما باید توسط پزشک متخصص بررسی شود.

 شما با مراجعه به کلینیک زیبایی توسط پزشک معاینه می شوید تا عمق چین و چروک های پوستی شما بررسی شود. سپس به تشخیص پزشک، مقدار دوز دارو برای تزریق مشخص می شود.

 

ممکن است شما بخواهید از این روش درمانی برای لیفتینگ پوست استفاده کنید و یا ممکن است بخواهید برای از بین بردن چین و چروک های پوستی از این روش درمانی کمک بگیرید. بنابراین با توجه به هدفی که دارید، تعداد جلسات درمانی متفاوت خواهد بود. بنابراین تشخیص اینکه شما به چند جلسه درمانی نیاز دارید، به تشخیص پزشک بستگی دارد.

بوتاکس چقدر ماندگاری دارد؟

 

حتما در خصوص ماندگاری بوتاکس سوالاتی در ذهنتان نقش بسته است و می خواهید بدانید که این روش درمانی تا چه حد ماندگاری دارد؟ به طور کلی ماندگاری این روش زیباسازی و جوانسازی پوست به عوامل متعددی بستگی دارد.

1- عمق چین و چروک:

 

یکی از عوامل مهم که در ماندگاری بوتاکس اثر می گذارد عمق چین و چروک بر روی پوست صورت می باشد.

2- جنس پوست:

 

جنس پوست یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای ماندگاری بوتاکس می باشد . جنس ماهیچه‌ها و عضلات صورت  برخی از افراد بسیار ضخیم  می باشد که این عامل میزان ماندگاری این ماده را کاهش می دهد.

3- تخصص و مهارت پزشک :

 

تخصص و مهارت پزشک علاوه بر این بر روی ماندگاری بوتاکس تاثیر می گذارد ، بر روی  نتیجه نهایی نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

4- برند بوتاکس:

برند بوتاکس یکی دیگر از عوامل مهم  برای ماندگاری بوتاکس می باشد . اگر پزشک متخصص برای تزریق بوتاکس از برند های معتبر استفاده کند 100 درصد ماندگاری بوتاکس زیاد خواهد بود.

پس از اینکه شما این روش درمانی را انجام دادید، در عرض 3 الی 10 روز می توانید نتیجه آن را روی زیبایی پوست صورتتان مشاهده کنید. معمولا دوام آن هم بین 4 تا 8 ماه خواهد بود.

 

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

 

در خصوص سن مناسب برای تزریق بوتاکس باید بگوییم افراد بالای 18 سال می توانند برای برطرف کردن عیوب چهره خود، از این روش برای زیباسازی و جوانسازی استفاده کنند. شما می توانید تا سنین بالا و حتی 60 الی 70 سال نیز از این روش برای زیبایی چهره خود کمک بگیرید بدون آنکه برایتان مشکلی به وجود بیاید. آقایان و خانم ها می توانند از این روش درمانی استفاده کنند و هیچ محدودیت جنسیتی برای درمان با این روش وجود ندارد.

 

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های پوستی، خط لبخند و خط اخم و همچنین لیفتینگ پوست استفاده می شود. اگر می خواهید از این روش درمانی بیشترین نتیجه را بگیرید باید تزریق را در زمان مناسب انجام دهید. آیا میدانید بهترین زمان برای درمان با این روش چه زمانی است؟

دقیقا زمانی که به تازگی چین و چروک ها روی پوست شما ظاهر شده اند بهترین زمان برای تزریق است. بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که اگر چین و چروک ای پوستی عمق بیشتری پیدا کنند، قطعا از بین بردن آنها دشوارتر خواهد بود.

3

 حتی در بعضی مواقع ممکن است بوتاکس چین و چروک های بسیار عمیق را از بین نبرد. بنابراین اگر تصمیم دارید از این روش درمانی برای حذف چین و چروک های پوستی استفاده کنید، حتما باید قبل از اینکه چروک های پوستی عمیق شوند، این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

چند نکته مهم برای زیبایی با بوتاکس

  • اگر تصمیم دارید تا با کمک این ماده زیبایی و جوانی را به چهره تان بازگردانید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.
  • اول اینکه حتما برای بررسی دقیق تر به کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا توسط پزشک معاینه شوید. ممکن است بوتاکس روش مناسبی برای زیباسازی و جوانسازی چهره شما نباشد. این موضوع فقط و فقط به تشخیص پزشک بستگی دارد.
  • حتما قبل از درمان با این روش در خصوص مراقبت بعد از بوتاکس از پزشک اطلاعات بگیرید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.
  • در صورتی که سابقه حساسیت های پوستی داشته اید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید.
  • هرگز تزریق بوتاکس را در سالن های زیبایی انجام ندهید. این کار ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد.

تزریق بوتاکس فقط در کلینیک های زیبایی و تخصصی

 

ممکن است بسیاری از آرایشگران با تجربه ادعا کنند که می توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند بدون اینکه مشکلی برای شما به وجود بیاید. هرگز در خصوص سلامتی و زیبایی تان ریسک نکنید. انجام تزریق بوتاکس فقط و فقط باید توسط پزشک متخصص و در کلینیک های تخصصی زیبایی صورت بگیرد.

مرکز زیبایی گلدن رویال، یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های تخصصی در تهران است که تزریق بوتاکس در این کلینیک توسط پزشک متخصص انجام می شود. شما می توانید با اطمینان کامل زیبایی و سلامت خود را به دستان پزشکان متخصص این کلینیک بسپارید. گلدن رویال با به روزترین و معتبرترین تجهیزات پزشکی روز دنیا در زمینه بوتاکس ، آماده ارائه انواع خدمات زیباسازی و جوانسازی پوست به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک گلدن رویال مراجعه نمایید.