کپسول اکسیژن چیست و چه کاربردی دارد؟

کپسول اکسیژن محصول طبی و صنعتی است که دارای یک  مخزن حاوی اکسیژن می باشد. این محصول برای کمک رسانی به بیماران تنفسی که نیاز به تنفس مصنوعی دارند در کلینیک ها و بیمارستان ها و غیره  استفاده  می شود. کپسول اکسیژن  از نظر جنس و اندازه به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در شاخه پزشکی و هم در زمینه صنعت بخصوص جوشکاری بسیار پرکاربرد است. کپسول اکسیژن  در شرایطی که بیمار به صورت طبیعی نفس بکشد با رساندن اکسیژن  به صورت مصنوعی به ادامه حیات بیمار کمک کند. بیشترین کاربرد آن برای بیماران آسمی و ریوی و یا کرونایی است.

1

معرفی انواع کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن از نظر جنس مخزن و اندازه آن به شکل های مختلفی دسته بندی می شود. سیلندر یا مخزن این محصول از جنس کامپوزیت، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است. که تمامی این مخزن ها از گاز اکسیژن پر می شوند.کپسول اکسیژن از نظر سایز در اندازه های 2 لیتر، 5 لیتر، 10 لیتر، 20 لیتر، 40 لیتر است.

کاربرد گسترده کپسول اکسیژن

کاربرد کپسول اکسیژن در مکان های مختلف شامل موارد زیر است:

  • ایجاد تنفس مصنوعی برای کمک به بیماران در خانه ها یا بیمارستان ها
  • رساندن اکسیژن به مسافران در زمانی که فشار هوا در هواپیما کاهش یافته است
  • مورد استفاده در کمک های اولیه در شرایط بحرانی
  • برای کمک به غواصان
  • استفاده در صنعت تولید فولاد
  • مورد استفاده در جوشکاری
  • نصب شده در موتور موشک ها پرتابی به هوا
  • مورد استفاده در آتشنشانی

برای خرید کپسول اکسیژن با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی معتبر بالن صنعت مراجعه کنید.

مانومتر پزشکی چیست؟

یکی از تجهیزات پزشکی در زمینه احیای بیمار، مانومتر پزشکی است. از این دستگاه برای خدمات رسانی به بیمارانی که دارای مشکل تنفسی حاد هستند به صورت تنفس مصنوعی در بیمارستان ها و خانه ها به شکل تخصصی استفاده می شود. مانومتر پزشکی دارای اجزایی مانندفلومتر اکسیژن،فشارشکن، گیج فشار و  لیوان مرطوب کننده است. این دستگاه دارای یک مخزن حاوی هوای فشرده است هوا را در تا 100 اتمسفر به طور فشرده نگهداری می کند. گیج فشار به شکل صفحه ای دایره ای و دارای درجه بندی میباشد. این قسمت از دستگاه فشار گاز داخل کپسول را بر مبنای، بار یا پی اس آی نشان می دهد. بر روی گیج عقربه ای مانومتر پزشکی سه تا رنگ آبی، زرد و قرمز نشان گذاری شده است که این علامت میزان کاهش اکسیژن در کپسول را نشان می دهد. آبی به این معنی است که کپسول حداکثر اکسیژن را دارد. رنگ زرد نشان دهنده علامت هشدار و کاهش اکسیژن داخل سیلندر می باشد. عقربه بر روی قرمز نشان از خالی بودن کپسول را نشان داده و کپسول نیاز به پر کردن مجدد می باشد. اکسیژن توسط مخزنی دیگر که متصل به کپسول است مرطوب نگه داشته می شود. مانومتر پزشکیعلاوه بر موارد بالا دارای فلومتر و ماسک اکسیژن می باشد. در ماسک اکسیژن دو سوراخ تعبیه شده با پیروی از اصل برنولی ناحیه ای کم فشار با ترکیب اکسیژن بیرون ایجاد می کند. وظیفه این دستگاه به این شکل است که جریان اکسیژن به اندازه نیاز بیمار بر اساس لیتر بر دقیقه و طبق تجویز پزشک خارج می کند. لیوان مرطوب هم به منظور تامین میزان رطوبت کافی هوای تنظیم تعبیه شده است.

مانومتر پزشکی

 شرکت بالن صنعت یک فروشگاه معتبر و فعال اینترنتی می باشد که با عرضه تجهیزات پزشکی و صنعتی در بازارفعالیت می کند. با مراجعه می توانید از محصولات این شرکت بازدید کرده و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت خریداری کنید.

معرفی و بررسی کپسول 40 لیتری

یکی از قدیمی ترین کپسول های گاز، کپسول 40 لیتری  می باشد که در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. کپسول  40 لیتریمانند کپسول های اکسیژن دارای مخزن می باشد که محل ذخیره ی گازهای مختلف مانند دی اکسید کربن، اکسیژن، ازت، آرگون و  گازکربنیک می باشد. این کپسول در بین کپسول های سایز بالا مصرف بیشتری دارد. کپسول 40 لیتری دارای مشخصات زیر می باشد:

  • جنس فولاد
  • دارای وزن 50 کیلوگرم
  • رنگ مشکی
  • دارای قطر 219 میلی لیتر
  • دارای ارتفاع 1350 میلی لیتر
  • دارای قدرت فشار کاری 150 بار
  • دارای قدرت فشار تست 250 بار

3

کپسول های گاز 40 لیتری طرح ژاپن

کاربرد کپسول 40 لیتری

کاربرد آن بیشتر در صنعت و کارخانه ها می باشد. که در زیر به چند مورد استفاده آن در مکان های مختلف اشاره می کنیم:

  1. بیشترین کاربردکپسول 40 لیتری ، استفاده آن در صنایع پتروشیمی، گاز و نفت می باشد.

 

  1. از کپسول 40 لیتری برای نگهداری انواع گازها به صورت پالت ( سری) در کارخانه های استفاده می شود. برای سری کردن کپسول های گاز باید تاییدیه استاندارد صادر شده باشد زیرا در غیر این صورت پالت کردن کپسول های گاز خطر آفرین خواهند بود.
  2. از کپسول 40 لیتری برای شارژ گاز اکسیژن جهت تنفس بیماران در درمانگاه ها و بیمارستانها و مراکز پزشکی استفاده می شود.
  3. کپسول40 لیتریساختمان سازی، صافکاری و تولیدات صنعتیکاربرد دارند.

اصول ایمنی در هنگام مصرف کپسول 40 لیتری چیست؟

  1. از پرت کردن و انداختن آن از ارتفاع بالا جداً خودداری شود.
  2. در زمان حمل و نقل کپسول مراقب باشید که به والو یا شیر آن ضربه شدید وارد نشود.
  3. شیر کپسول در صورت پر بودن آن هرگز باز نماند.
  4. مراقب بدنه کپسول در مقابل هر گونه ضربه توسط اجسام تیز یا برنده باشید.
  5. در هنگام حمل و نقل محکم به جایی بسته شود.
  6. کپسول های آسیب دیده مانند سوراخ را هرگز از هر نوع گاز پر نشود.

چطور می توان کپسول اکسیژن، مانومتر پزشکی و کپسول 40 لیتری مطمئن را تهیه کرد؟

تمامی این محصولات توسط شرکت های داخلی و خارجی ساخته و در بازار کشور عرضه می شوند. برای خرید این محصول می توان به نمایندگی ها و فروشگاه های اینترنتی ابزار آلات صنعتی و طبی معتبر مراجعه کرد. شرکت بالن صنعت یک فروشگاه معتبر و فعال اینترنتی است که در فروش و عرضه تجهیزات پزشکی و صنعتی فعالیت می کند. در این فروشگاه بالن صنعت تمامی محصولات دارای مجوزهای استاندارد ایران و دارای بالاترین استانداردهای بین المللی می باشد و محصولات خریداری شده توسط سفارش کنندگان را  به سراسر ایران ارسال می کند. با مراجعه به این سایت می توانید محصول مورد نظر خود را با اطمینان و با قیمت مناسب خریداری کنید.