فروش ویژه انواع مخزن نگهداری اسید در تمام استان‌ها

مخزن ذخیره اسید یکی از مهم‌ترین تجهیزات نگهداری و حمل و نقل مواد شیمیایی و اسیدی است که به دلیل خاصیت خورندگی بالای سیالات اسیدی، می‌بایست مطابق با استانداردهای مخازن اسید (NACE SP0294) با هدف جلوگیری از خطرات احتمالی و صدمات فاجعه بار، طراحی و تولید شوند. اسیدها ph کمتر از عدد هفت داشته و هر چقدر این مقدار کمتر باشد، به معنی قوی‌تر و خورنده‌تر بودن اسید نام برده است. 

متریال مورد استفاده برای جنس بدنه، ظرفیت و شکل کلی مخزن اسید از جمله عواملی است که با توجه به نوع اسید، دمای محیط، سیال ذخیره شده و غلظت آن انتخاب و تولید می‌شود. مخازن اسید، در انواع مختلف با جنس بدنه استیل، پلی پروپیلن، کامپوزیت،‌ GRP، پلی‌اتیلن و یا هر ماده‌ای که واکنشی نسبت به مواد شیمیایی نشان ندهد، تولید می‌شوند. 

ضرورت انتخاب و خرید مخزن ضد اسید مناسب

اسیدها و سایر مواد شیمیایی به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب منبع ضد اسید مناسب، به دلیل ویژگی های خورنده و اکسیداسیون شدید این مواد شیمیایی و همچنین تهدیداتی که برای سلامت  انسان ایجاد می کنند، بسیار مهم است. مخزن اسید می‌تواند توسط مشاغلی که با مواد شیمیایی و اسیدها سر و کار دارند برای ذخیره سازی ایمن سیالات، مورد استفاده قرار گیرند.

اسیدها مواد شیمیایی خورنده، سوزاننده و کشنده ای هستند که در دو نوع وجود دارند: اسیدهای آلی و اسیدهای معدنی، که هر کدام ویژگی‌ها و غلظت های شیمیایی خاص خود را دارند. اسیدهای مورد استفاده بیشتر در صنعت عبارتند از: اسید سولفوریک، اسید هیدروکلریک، اسید نیتریک و اسید سیتریک.

مشاوره فروش و استعلام قیمت مخزن اسید پلی پروپیلن 02632708995

مشاوره فروش و استعلام قیمت مخزن اسید پلی پروپیلن 02632708995

انتخاب و خرید مخزن ذخیره اسید تحت تأثیر عوامل گوناگونی چون نوع اسید، غلظت و چگالی، دمای ذخیره سازی، مقدار مواد اسیدی و شرایط نصب (دفنی یا غیر دفنی بودن منبع) است. رایج ترین مخازن ذخیره سازی اسید شامل مخزن اسید پلی پروپیلن، مخازن اسید سولفوریک، منابع اسید پلی اتیلن، فولاد و فایبرگلاس است.  در نظر داشته باشید که حجم منبع هنگام ساخت مخزن ذخیره اسید باید 20 درصد بیشتر از مقدار اسید ذخیره شده در آن باشد.

دسته بندی مخازن اسید به لحاظ شکل ظاهری

تانکر حمل اسید با توجه به کاربرد گسترده خود در صنایع گوناگون، با توجه به چگالی و مقدار ماده قلیایی و شرایط محل نصب در انواع متنوعی توسط کارشناسان فنی گروه صنعتی پرو تانک طراحی و تولید می‌شوند:

  • مخزن نگهداری اسید افقی (مخزنی با ظرفیتی معادل چند صد تا چند صد هزار لیتر )
  • منبع ذخیره اسید عمودی (ظرفیتی برابر با مخازن اسید افقی)
  • مخزن اسید قیفی شکل (ظرفیتی معادل ده‌ها هزار لیتر)
  • تانکر اسید مکعبی (ده الی هزار لیتر)

انواع مخزن اسید از لحاظ جنس بدنه

مخازن نگهداری اسید (Acid reservoirبا داشتن ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا در برابر خوردگی، دوام و طول عمر، سهولت نصب و اجرا، عدم نشتی، دوام بالا در برابر سرما و گرما و انعطاف پذیری، از نظر جنس به ۴ دسته کلی تقسیم می‌ شوند:

  • مخزن اسید پلی پروپیلن
  • منبع نگهداری اسید پلی اتیلن
  • تانکر اسید استیل و استیل کربن
  • مخزن حمل اسید GRP (فایبرگلاس)

منبع اسید پلی پروپیلن

مخزن اسید پلی پروپیلن ظرفیت جذب فشار بالایی داشته و پس از اعمال فشار به راحتی به حالت قبلی خود باز‌ می‌گردد. پلی پروپیلن دارای یک ترکیب شیمیایی منحصر به فرد است که به آن اجازه می‌دهد تا سیالات شیمیایی مانند اسید سولفوریک را بدون ایجاد مشکل ذخیره کند. از ماده پلی پروپیلن می توان برای ساخت انواع مخازن ذخیره اسید تا دمای 100 درجه فارنهایت استفاده کرد.

هنگامی که دمای سیال اسیدی بیش از 70 درجه سانتیگراد است، از تانکر اسید پلی پروپیلن استفاده می‌شود. ماده پلی پروپیلن، پلیمری رایج است که در صنایع لوله کشی، کفپوش وسایل نقلیه، اسباب بازی‌ها، بسته بندی مواد غذایی، قالب‌های تزریق، سپتیک تانک و منهول ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده دارای مقاومت شیمیایی بالا، طول عمر طولانی و وزن سبک است. تانکرهای ساخته شده از پلی پروپیلن در برابر دماهای گرم و سرد مقاوم هستند. این منابع به عنوان عایق دما نیز شناخته می شوند، زیرا گرما را به سرعت از دست نمی‌دهند. قیمت منبع پلی پروپیلن با توجه رینگ قیمت گذاری سهام که به صورت هفتگی تعیین می شود، متفاوت است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع مخازن نگهداری اسید، می توانید با کارشناسان گروه صنعتی پروتانک به شماره 02632708995 تماس بگیرید.

https://protank.ir

منبع اسید پلی اتیلنی تک جداره و دوجداره با چگالی بالا

پلی اتیلن از پلیمریزاسیون گاز اتیلن ساخته شده و ساختار نسبتاً ساده‌ای دارد. پلی اتیلن یکی از ساده‌‌ترین پلیمرهای تجاری است که در ساخت انواع مخزن ذخیره محلول اسید سولفوریک و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده پلی اتیلن چگالی بالایی دارد و می تواند فشار شیمیایی قوی را تحمل کند. بهتر است از مخزن اسید پلی اتیلن، در فضای باز استفاده شود تا علاوه بر افزایش طول منبع، به یکپارچگی مواد ضد اشعه ماوراء بنفش و عایق مورد استفاده در ساخت مخزن، کمک شود.

مخازن پلی اتیلن اسیدی دوجداره در دو شکل  عمودی و افقی با مقاومت 4 تا 63 کیلو نیوتن، تا 3.3 متر و ظرفیت‌های 1 متر مکعب تا 120 متر مکعب جهت نصب به دفنی و غیر دفنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلی اتیلن با چگالی بالا که اغلب با عنوان پلی اتیلن سنگین شناخته می شود، با استفاده از انواع کاتالیزورها در دما و فشار پایین ساخته می‌شود. زنجیره ‌های پلیمری به دلیل عدم انشعاب فشرده می شوند و در نتیجه یک ماده متراکم و بسیار کریستالی با استحکام بالا و سختی متوسط ایجاد می شود.

قیمت مخازن پلی اتیلن اسید دوجداره در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع دیگر مخازن است. همچنین با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، نیروی انسانی، ماشین آلات مورد نیاز و نصب تجهیزات مربوطه و از همه مهمتر بحث زمان و سرعت عملیات نصب، استفاده از مخازن پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع مخازن پیش ساخته میباشد.

مزایای مخزن اسید پلی اتیلن دوجداره خود یکی از دلایل بسیار مهم در انتخاب این نوع محصول برای نگهداری انواع سیالات شیمیایی می‌باشد:

مقاومت بالا در مقابل خوردگی توسط مواد شیمیایی

منبع اسید پلی اتیلن دوجداره به علت داشتن خواص بسیار مطلوب ضد خوردگی بهترین گزینه برای نگهداری مواد خورنده نظیر اسید ها و ترکیبات فعال شیمیایی است.

عدم تغییر در خصوصیات منبع، مناسب جهت ذخیره آب

پلی اتیلن ماده ای است که که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد. این خصوصیت باعث میشود برای نگهداری مواردی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو و مزه و خصوصیات (با گذشت زمان) برای آن‌ها بسیار مهم است، مخزن اسید پلی اتیلن دوجداره بهترین گزینه میباشد.

دوام و عمر طولانی در شرایط جوی و مکانی گوناگون

مخازن پلی اتیلن به علت مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردارند. خصوصا در مواردی که نیاز به مدفون نمودن تانک مورد نظر وجود دارد، انعطاف پذیری پلی اتیلن مقاومت آن‌ها را در مقابل فشارها و نیروی های اعمالی بالا می برد. به علاوه، به علت خاصیت ضد خورندگی پلی اتیلن، تانک‌های پلی اتیلن در زمین‌های مرطوب از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. مخزن پلی اتیلن نگهداری انواع مایعات و سیالات اسیدی با مواد اولیه PE80 یا PE100 تولید می گردد و به صورت دوجداره بوده و در شرایط درجه حرارت 25 درجه سانتی گراد حداقل 50 سال عمر می‌کنند.

عدم نشتی و سرازیر شدن سیالات ذخیره شده از مخزن

تانک‌های اسید پلی اتیلن دوجداره به سبب امکان اتصال لبه‌ها و زوایا به صورت جوشی، به طوریکه اتصال جوش به قدرت و استحکام خود ماده پلی اتیلن است، هیچگاه از محل اتصال دچار نشتی نمی‌شوند. این ویژگی برای این مخازن جهت نگهداری مواد نفتی و شیمیایی، که نشت آن‌ها باعث آسیب به محیط زیست و آلوده نمودن زمین می‌شود، یک مزیت بزرگ است.

مخزن پلی پروپیلن مخزن مقاوم در برابر مواد اسیدی و مواد شیمیایی برای نگهداری انواع پساب و سیال اسیدی قلیایی

مخزن پلی پروپیلن مخزن مقاوم در برابر مواد اسیدی و مواد شیمیایی برای نگهداری انواع پساب و سیال اسیدی قلیایی

قابلیت تولید در اشکال متنوع و گوناگون طبق خواسته مشتری

مخزن پلی اتیلن دوجداره نگهداری اسید در ابعاد و اندازه های مختلف با خصوصیات متنوع قابل تولید هستند. شرکت پروتانک توانایی تولید مخازن با ظرفیت‌های مختلف را دارا بوده که البته این ظرفیت ها همگی با توجه به درخواست مشتری طراحی و تولید می‌شوند.

نصب آسان به دلیل وزن کم

در مقایسه با سایر مخازن و تانک‌ها، مخازن پلی اتیلن از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و این مساله سبب کاهش در هزینه‌های حمل و نقل، تجهیزات مورد نیاز برای نصب، نیروی انسانی مورد استفاده و... میشود. همچنین ساخت و توسعه سازه‌هاى زیرین و سطحی مخازن پلی پروپیلن اسید امکان پذیر است، که این خود منجر به بالا رفتن سرعت نصب کلیه تجهیزات می‌شود.

مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما

این مخازن ضد اسید با توجه به اینکه از مواد پلی اتیلن ساخته شده اند از 60+ تا 50- درجه در بلند مدت قابلیت تحمل گرما و سرما را دارند. در مناطق کوهستانی بعلت دوجداره بودن مخزن و خاصیت عایق حرارتی پلی اتیلن، عملکرد این مخازن از دیگر منابع شرایط بهتری را دارد.

تانکر حمل اسید استیل و فولاد کربنی

فولاد ضد زنگ یک آلیاژ فلزی است که از آهن، کروم و نیکل ساخته شده است. مخازن استیل اسید به دلیل استحکام و دوام زیاد و مقاومت فوق العاده در برابر سیالات و مواد خورنده، نسبت به دیگر منابع نگهداری اسید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.  استیل کربن شکلی از فولاد با درجه انعطاف پذیری و درجه سختی بالایی از نظر استحکام است. تانکر اسید استیل کربنی می‌تواند اسید سولفوریک را در مقادیر بالا تا 10000 گالن ذخیره کند.

جهت خرید منبع استیل کربن اسید می‌بایست به شرایط اقلیمی، نوع سیالات اسیدی و قلیایی و همچنین مقدار و غلظت آن‌ها توجه کنید. فولاد ضد زنگ دارای تحمل حرارت بالا است و در برابر اسیدهای ضعیف و قوی مقاوم است و امروزه به یک محصول کارآمد تبدیل شده‌ است.

مخزن اسید GRP (تانکر حمل اسید فایبرگلاس)

فایبرگلاس یا همان GRP پلیمری است که از الیاف و پشم شیشه تشکیل شده است و در ساخت تانکر حمل اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شایان ذکر است که ماده GRP در برابر خوردگی توسط سیالات اسیدی و قلیایی و دمای بالا بسیار مقاوم است که این ویژگی آن را به یکی از بهترین و پایدارترین مخازن برای نگهداری اسیدها در غلظت‌های بالا تبدیل می‌کند.

منبع اسید GRP در برابر نور خورشید، نوسانات دما و خوردگی بسیار مقاوم بوده و سطح صاف و صیقلی آن از رشد جلبک و آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. تانکر اسید جی آر پی برای ذخیره آب آشامیدنی، سوخت، نگهداری مواد شیمیایی، اسید و باز، فاضلاب صنعتی و ... استفاده می‌شوند. مهندسان گروه صنعتی پروتانک اکنون مخازنی ساخته اند که می تواند دمای 110 درجه سانتیگراد را تحمل کند. قیمت مخزن GRP اسید بر اساس مقدار سیال ذخیره شده در هر متر مکعب و دمای آن تعیین می‌شود.

مخزن اسید GRP شامل اتصالات و تجهیزاتی مانند ورودی و خروجی، لوله هواکش، دیواره های پارتیشن … است.

مخزن اسید GRP شامل اتصالات و تجهیزاتی مانند ورودی و خروجی، لوله هواکش، دیواره های پارتیشن … است.

اسیدهایی که در صنایع گوناگون نیاز به تانکر حمل اسید دارند

برخی از اسیدها به دلیل خاصیت خورندگی بالا و همچنین اهمیت استفاده آن‌ها در صنایع گوناگون نیاز به منبع اسید خواهند داشت:

  • پراستیک اسید (C2H4O3)
  • سولفوریک اسید (H2SO4)
  • هیدروکلریک اسید (HCl)
  • سدیم هیپوکلریت (NaOCl)
  • نیتریک اسید (HNO3)
  • فسفریک اسید (H3PO4)
  • استیک اسید (CH3COOH، C2H4O2، CH3CO2H)
  • پروپیونیک اسید (C3H6O2)
  • هیدروفلوریک اسید (HF)

مخزن نگهداری اسید سولفوریک

مخزن اسید سولفوریک، منبعی جهت نگهداری اسید سولفوریک در غلظت های مختلف از 15 تا 98 درصد است که امروزه در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام انتخاب مخزن ذخیره اسید سولفوریک، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. غلظت اسید و حجم آن دو مورد از مهم‌ ترین عناصری هستند که در انتخاب و خرید مخزن اسید سولفوریک باید در نظر گرفته شوند.

اسید سولفوریک یکی از اسیدهای پرمصرف و مضر در صنعت است که معمولاً در غلظت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید تانکر اسید سولفوریک ابتدا باید غلظت اسید را قبل از انتخاب مخزن اسید سولفوریک مناسب تعیین کنید. اسید در تماس با آب، گرما تولید می‌کند که باعث از بین رفتن مخزن و اتصالات آن می شود. در نتیجه، مخازنی با بدنه فلزی ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا منبع استیل استنلس، مناسب‌ترین منبع جهت ذخیره این دسته از اسید‌ها هستند. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع مخازن نگهداری مواد شیمیایی، می توانید با کارشناسان گروه صنعتی پروتانک به شماره 02632708995 تماس بگیرید.

https://protank.ir

مخزن ذخیره اسید نیتریک

اسید نیتریک یک اسید بی رنگ یا زرد است که مانند اسید سولفوریک با آب ترکیب می‌شود و گرمای زیادی تولید می کند. مخزن اسید نیتریک می‌بایست از فلز یا فولاد ساخته شود تا از خوردگی، سوراخ شدن یا ترک خوردن بدنه منبع جلوگیری شود.

مخزن اسید فسفریک

اسید فسفریک یک اسید غیر سمی با خاصیت خورندگی بالا است که یکی از رایج‌ترین و مورد نیازترین ترکیبات در صنایع گوناگون می‌باشد. از آنجایی که خوردگی و غلظت اسید فسفریک به اندازه اسید سولفوریک نیست، تانکر حمل اسید فسفریک معمولاً از پلی اولفین‌ها طراحی و تولید می‌شود.

تجهیزات و اتصالات ضد اسید طبق استاندارد تانکر اسید

مورد دیگری که درباره مخازن اسید مطرح می شود مربوط به واشر، اتصالات و پیچ هایی است که در ساخت این مخازن به کار گرفته می‌شود. این اتصالات نیز می‌بایست در برابر اسید، مقاوم بوده و دچار خوردگی نشوند. چنانچه شما از گران‌ترین متریال برای اتصال منابع اسید استفاده کنید، اگر اتصالات در برابر اسید مقاوم نباشند، بی اثر خواهد بود. برخی از اتصالات مورد استفاده در نصب مخازن اسید در آیین نامه ساختمانی تانکر ضد اسید تعریف شده است که شامل موارد زیر است:

  • لوله ورودی و خروجی در بدنه منبع اسید با قطر و ارتفاع انتخابی مشتری
  • در صورت تمایل کارفرما می توان از پلکان داخلی و خارجی استفاده کرد.
  • تخلیه مایعات تانکر اسید توسط نصب یک عدد انشعاب سرریز و یک یا چند کف شور
  • لوله هواکش برای تخلیه بخارات و گازهای ایجاد شده در داخل منابع اسید
  • دیواره جداکننده
  • پایه و شاسی‌های نگهدارنده مخزن اسید
  • دریچه بازدید جهت تعمیر یا پاکسازی مخزن
  • گیج نما مدرج و ضد اسید از نوع شیشه ای جهت اطلاع از ارتفاع یا فشار مایع درون مخزن
  • شیر خلاء جهت وارد کردن هوا به هنگام کاهش ارتفاع مایع فشار درون مخزن و جلوگیری از آسیب‌های وارده به تانکر

نکات حائز اهمیت در روند طراحی و ساخت تانکر حمل اسید

  • اسید ذخیره شده از نوعی است و چه خصوصیاتی دارد.
  • چگالی سیال اسید مربوطه چقدر است.
  • از آنجایی که ویژگی‌های دمایی مخازن پلی پروپیلن، کامپوزیت ها، پلاستیک ها و سایر مواد متفاوت است، توجه به شرایط دمای اسید بسیار مهم است.
  • مخزن اسید به صورت دفنی یا غیر دفنی به کار گرفته می‌شود. (مخازن اسید دفنی دارای مزیت متعادل کردن نیروی اعمال شده از داخل با احاطه کردن مخزن با خاک متراکم هستند و بنابراین برای ساخت به مواد کمتری نیاز دارند.)
  • آگاهی از نوع اتصالات و اندازه ورودی ها و خروجی ها
  • مخازن نگهداری اسید و منابع ذخیره مایعات با pH بالا می‌بایست با استفاده از اتصالات ضد اسید تولید شوند.
  • جوش‌های مورد استفاده برای ساخت بدنه و عدسی مخزن اسید پلی پروپیلن باید مطابق با الزامات جوشکاری عمل کنند.
  • برای ساخت مخازن اسیدی، ابتدا تصمیم بگیرید که از آنها به صورت عمودی یا افقی استفاده شود. زیرا بیشترین نیرو در مخازن ضد اسید عمودی به کف تانکر وارد می شود که روی زمین است و نیرو را خنثی می کند.
  • اسیدیته یا قلیایی بودن سیال باید مشخص شود تا بتوان از یک ماده مقاوم در برابر خوردگی برای ساخت مخزن اسید استفاده کرد.

ویژگی‌های محل نصب منبع ذخیره اسید

اطمینان از اتصالات تانکر اسید

شیب‌بندی و کانال‌کشی باید به‌گونه‌ای باشد که مایعات خورنده به قسمت‌های دیگر ساختمان منبع نفوذ نکند و به سایر تأسیسات و ماشین‌آلات آسیبی نرساند. برای مثال در صورت نشتی از مخازن، پایه ساختمان می‌بایست در برابر نشت سیالات محافظت شده و به محل امن دیگر سرازیر شود.

امکان دسترسی آسان به مخزن ضد اسید

یکی از نیازهای کار، ساخت و نصب درب بزرگ متناسب با اندازه مخزن است که امکان جابجایی مخزن را فراهم می‌کند. در غیر این صورت، باید با برداشتن بخشی از دیوار ، دسترسی موقت را فراهم کرد.

تهویه مناسب و امکان خروج گاز از تانکر

ممکن است مقداری گاز کلر از مخزن اسید کلریدریک نشت کند. تجمع این گاز در یک مکان بسته ممکن برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است. در نتیجه هوای مجاور این مخازن باید دائماً تخلیه شود. گازهای سنگین و سبک و همچنین گازهای فرار و گازهایی که سنگین تر هستند بیشتر در نزدیکی زمین جمع می‌شوند.

رتبه بندی منابع حمل اسید با توجه به سیالات ذخیره‌شده 

وزن مخصوص مایعات شیمیایی که در مخازن اسید ذخیره میشوند، نحوه ساخت و طبقه بندی آن‌ها را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، یک منبع ذخیره اسید با وزن مخصوص 1.5، نباید برای ذخیره مایع با وزن مخصوص 1.8 استفاده شود. تفاوت بین چگالی یک مایع و چگالی آب با وزن مخصوص آن اندازه گیری می‌شود. چگالی هر مایع بر چگالی آب تقسیم می شود تا وزن مخصوص آن پیدا شود. آنچه در طراحی مخازن اسید بسیار مهم است این است که مخزن با وزن مخصوص مایعی که قرار است نگهداری شود، مطابقت داشته باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع مخازن نگهداری اسید، می توانید با کارشناسان گروه صنعتی پروتانک به شماره 02632708995 تماس بگیرید.

https://protank.ir/

قیمت مخزن اسید ساخت گروه صنعتی پروتانک

قیمت منبع حمل اسید به عواملی چون متریال مورد استفاده در جنس بدنه، عمودی یا افقی بودن تانکر، دانسیته و نوع سیال درون مخزن، اکسپوز بودن یا نبودن منبع، دمای ماده شیمیایی ذخیره شده، اتصالات مورد استفاده در بدنه و جنس آن‌ها، استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی، سیستم تهویه نصب شده به روی مخزن، هزینه‌های حمل و نقل و ترکیب یا عدم ترکیب سیال مد نظر با آب و… بستگی دارد.

در حقیقت، هیچ قیمت دقیقی برای مخزن اسید نمی توان تعیین کرد. زیرا ذخیره و حمل و نقل اسید بسیار مهم و خطرناک است. در نتیجه ابتدا باید تمامی عناصر و معیارهای فوق بررسی و بیان شود و سپس انتخاب مخزن ذخیره اسید و محاسبه قیمت نهایی آن انجام شود. به طور کلی مخازن اسید پلی اتیلن کمترین قیمت را دارند در حالی که مخازن اسید با بدنه فولاد کربنی بیشترین قیمت را در بین تانکرهای حمل اسید دارا هستند.