رایج ترین ایرادات پکیج بوتان در فصل زمستان

اکنون فصل پاییز رو به اتمام است و با سردی هوا همه به سیسم های گرمایشی خود روی آورده اند. بررسی فنی این سیستم ها و اطمینان از کارکرد درست و بی عیب و نقص آن ها جزو ملزوماتی است که پیش از راه اندازی سیستم های گرمایشی باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که در صورت وجود نقص فنی در سیستم، در فصل زمستان به مشکل خواهید خورد. در میان سیستم های گرمایشی مختلف، پکیج ها در بیشتر خانه ها و محیط های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت عدم عیب یابی پکیج در این روزها، ممکن است در سرمای زمستان با مشکلاتی از قبیل گرم نشدن شوفاژها، گرم نشدن آب حمام و آشپزخانه مواجه شوید. پس حتما نسبت به سرویس و عیب یابی پکیج اقدام کنید. اگر ساکن تهران هستید و نیازمند دریافت خدمات سرویس پکیج  هستید، می توانید از خدمات تعمیر پکیج بوتان تهران شوفاژکار که با نازلترین قیمت ارائه می گردد استفاده نمایید.

2

 

حالا در ادامه موضوع به راج ترین ایراد ها و مشکلاتی که پکیج های بوتان در فصل زمستان ممکن است با آن مواجه شوند می پردازیم.

شاید یکی از رایج ترین مواردی که در ابتدا با آن مواجه شوید، هوا گرفتن سیستم پکیج شما باشد. بالاخره پس از ماه ها خاموش و بسته بودن رادیاتورها و جریان نداشتن آب درون آن ها، داخل لوله های رادیاتور هوا گرفته و وجود این هوا داخل رادیاتورها، مانع از گرم شدن پکیج می شود. در ادامه نکات مربوط به هواگیری سیستم پکیج را خواهیم گفت.

 

چگونه می توان پکیج و رادیاتورها را هواگیری کرد و رعایت چه نکاتی الزامی است؟

انجام به موقع هواگیری پکیج و رادیاتورها باعث عملکرد بهتر پکیج شده و راندمان و عمر پکیج را افزایش می دهد. فواید انجام دوره ای این کار، عبارت است از:

  1. نرمال شدن گرمادهی رادیاتورها
  2. افزایش عمر پکیج و عدم فرسودگی قطعات
  3. بهینه شدن مصرف گاز پکیج
  4. سالم ماندن رادیاتورها و عدم نشت آب از ان ها

 

در هنگام هواگیری رعایت چه نکاتی الزامی است؟

  1. ابتدا پکیج در حالت زمستانه قرار گیرد.
  2. فشار آب پکیج باید بررسی شود و در صورت تنظیم نبودن، تنظیم گردد.
  3. اینکه پمپ دستگاه سالم است یا نه، باید از ان اطمینان کسب کنید
  4. فراموش نکنید که شیرهای رفت و برگشت رادیاتور باید حتما باز باشند .

 

دلیل کار کردن دائم پکیج و دمای بالای آب مصرفی

این مورد مربوط به جوش آمدن پکیج است.  اگر دمای اب مصرفی بالاست و پکیج بی وقفه کار می کند، مشکل جوش اوردن برای پکیج ایجاد شده. حالا ایراد کار از کجاست؟

این مورد می تواند بخاطر مسائل متعددی اتفاق بیفتد که عبارتند از:

  1. جربان آب یکنواخت نیست و اختلال دارد
  2. ممکن است پکیج هوا گرفته باشد و یا در هنگام هواگیری به درستی این کار انجام نشده باشد.
  3.  ممکن است داخل مبدل رسوب گرفته باشد
  4. ممکن است مشکل در خرابی پمپ سیرکولاتور دستگاه باشد.
  5. در کل ممکن است تنظیمات دستگاه از حالت نرمال خارج شده باشد.

این ها مواردی بودند که ممکن است سبب جوش اوردن سیستم شما شوند. در ادامه به طور کامل تر به روش های رفع آن ها می پردازیم.

 

بررسی دلایل جوش آمدن پکیج

به طور خلاصه هر چیزی که مانع جریان سالم و درست آب درون پکیج گردد، پکیج محکوم به جوش اوردن است.

مواردی مانند رسوب گرفتن مسیر اب، خرابی منبع انبساط، نشتی داشتن منبع انبساط و یا حتی خرابی پمپ می تواند باعث جوش اوردن دستگاه شود. در این حالت، پکیج سر و صدای غیرعادی خواهد داشت.

برای رفع این موارد حتما به سرویسکار نیاز خواهید داشت. بنابراین خود اقدام به رفع آن ها نکنید تا برای پکیجتان مشکلی پیش نیاید.

3

در صورتی که نیازمند خدمات تعمیر پکیج بوتان در شمال تهران باشید، می توانید با تهران شوفاژکار تماس بگیرید و از خدمات ما در کوتاه ترین زمان و نارل ترین قیمت استفاده کنید.

در مورد هواگرفتن پکیج صحبت کردیم. این مورد هم میتواند سبب عدم کارکرد درست دستگاه شما شده و باعث جوش آوردن سیسم شما شود.

همینطور که در بالا هم گفتیم، رسوب گرفتن دستگاه شما می تواند سبب عدم جریان درست آب شود و کارکرد پکیج شما را با اختلال مواجه نماید. در مورد از بین بردن رسوبات باید گفت که نیاز به اسیدشویی خواهید داشت که کار بسیار پرریسک و خطرناکی است و داخل محیط خانه قابل انجام نیست. لذا این کار هم برای سلامت خودتان و دستگاه باید توسط سرویسکاری ماهر انجام گردد.

پمپ سیرکولاتور یکی دیگر از قطعاتی است که خرابی ان ممکن مشکل جوش اوردن دستگاه شما را پیش بکشد. وظیفه این پمپ این است که جریان آب را داخل مدار حفظ نماید. پس مشخص است که خرابی آن میتواند فشار زیادی به دستگاه وارد نماید.

جمع بندی

تا اینجا به موارد رایجی که ممکن است پکیج با آن ها روبرو شود و سبب عدم کارکرد درست پکیج شما شود را گفتیم. حتما دقت داشته باشید که برخی مشکلات ایجاد شده برای پکیج میتواند ناشی از موارد مختلفی باشد. بنابراین با حدس و گمان جلو نروید. از یک سرویسکار کمک بگیرید و سلامت کارکرد پکیج خود را در این روزهای سرد پیش رو، تصمین کنید. میتوانید برای مشاهده خدمات تعمیر پکیج های بوتان و ایران رادیاتور به سایت تهران شوفاژکار با آدرس (https://tehranshofazhkar.com) مراجعه کنید.