ترفند های ناب تاسیسات ساختمان که نمیدانید!!

ترفندهای تعمیر رادیاتور و شوفاژ خدمات تاسیسات غرب تهران

رادیاتور شوفاژ و موتورخانه شوفاژ یکی از مهمترین بخش‌های تاسیسات هر ساختمان می باشد. با آغاز فصل سرما و سرد شدن هوا بسیاری از افراد به راه اندازی رادیاتور شوفاژ اقدام می کنند. بسیاری از ساختمانها به خصوص اگر ساختمان های قدیمی ساز داشته باشید از سیستم گرمایشی رادیاتور شوفاژ استفاده میکنند.سیستم رادیاتور شوفاژ و موتورخانه شوفاژ یکی از محبوب ترین سیستم های گرمایشی ساختمان می باشد که هم اکنون نیز در برخی از ساختمان‌های نوساز از این سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می کنند. اما رادیاتورهای شوفاژ در اثر استفاده  و به وجود آمدن استهلاک در آنها دچار خرابی خواهند شد. خدمات تاسیسات غرب تهران در اینجا می خواهد به عوامل خرابی رادیاتورهای شوفاژ و ترفندهای رفع عیب رادیاتور شوفاژ  بپردازد.

 خرابی های رادیاتور شوفاژ

رادیاتور شوفاژ دچار خرابی های مختلف می‌شود اما یکسری از این خرابی ها بسیار شایع است و بیشتر از موارد دیگر پیش می آید قبل از اینکه به خرابی های رادیاتور شوفاژ بپردازیم باید این نکته را یادآوری کنیم که رادیاتور شوفاژ و موتورخانه شوفاژ با یک دیگر ارتباط مستقیمی دارد به همین دلیل برخی از اوقات خرابی موتورخانه و شوفاژ و نیاز پیدا کردن آن به تعمیر و سرویس موتورخانه و شوفاژ باعث می‌شود که رادیاتورهای شوفاژ شما نیز تحت تاثیر خرابی آن قرار بگیرد . پس قبل از اینکه اقدام به سرویس و تعمیر رادیاتور شوفاژ کنید ابتدا از سلامت موتورخانه شوفاژ خودتان مطمئن بشوید .

خرابی های رادیاتور شوفاژ :

  •  رسوب کردن و مسدود شدن رادیاتورهای شوفاژ و یا مسیر لوله کشی شوفاژ
  •  نشتی و یا سوراخ شدگی رادیاتور شوفاژ
  • خرابی شیرآلات رادیاتور شوفاژ
  • گرم کردن رادیاتور شوفاژ به دلیل داشتن هوا
  • نشتی لوله های رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ

این عوامل و خرابی‌ها بیشترین و شایع ترین عوامل خرابی رادیاتور شوفاژ میباشد.  ابتدا به سراغ جزئی‌ترین مشکل خرابی رادیاتور شوفاژ یعنی گرم کردن رادیاتور شوفاژ به دلیل داشتن هوا میرویم . رادیاتور شوفاژ ممکن است که در اثر عوامل مختلف دچار این مورد بشود. در رادیاتورهای شوفاژ داخل شان هوا وجود داشته باشد باعث می‌شود که رادیاتور شوفاژ گرم نشود و یا قسمتی از آن گرم و قسمتی از آن سرد باشد و یا پایین رادیاتور سرد و بالایی رادیاتور گرم باشد که در هر صورت باید اقدام به هواگیری رادیاتور شوفاژ کنیم. اما برخی از اوقات مشکل با هواگیری رادیاتور حل نمی‌شود و باید اقدام به رسوب گیری رادیاتور و مسیر لوله کشی شوفاژ کرد. در اینجا علت خرابی و گرم کردن رادیاتور رسوب کردن و مسدود شدن رادیاتورهای شوفاژ و یا مسیر لوله کشی شوفاژ شما می باشد. بهتر است که این کار را به استادکار ماهر و خبره بسپارید. نشتی رادیاتور شوفاژ به دلیل سوراخ شدن آن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بخصوص در رادیاتورهای قدیمی بسیار شایع و زیاد است. در برخی اوقات قابلیت تعمیر کردن و استفاده مجدد از رادیاتور شوفاژ معیوب وجود دارد. نشتی رادیاتور و شوفاژ از قسمت شیرالات و یا لوله های رفت و برگشت سیستم لوله کشی شوفاژ شما نیز از خرابی های دیگری است که باید مورد بررسی قرار بگیرد نشتی شیرآلات رادیاتور و شیر های رفت و برگشت رادیاتور با تعویض آنها رفع میشود.

تعمیر موتورخانه و شوفاژ خدمات تاسیسات غرب تهران

همانطور که گفتم در برخی از اوقات خرابی رادیاتور شوفاژ و نیاز پیدا کردن به تعمیر رادیاتور شوفاژ به دلیل خرابی موتورخانه و شوفاژ شما می باشد و در واقع شما به رفع عیب در موتورخانه نیاز دارید. اگر رادیاتور شوفاژ شما گرم می کند و یا گرمای همیشگی را ندارد ابتدا اقدام به هواگیری رادیاتور شوفاژ کنید اگر بعد از هواگیری رادیاتور شوفاژ مشکل شما حل نشد به سراغ موتورخانه بروید و موتورخانه را از لحاظ سلامت بودن و کار کردن درست تمامی قطعات چک کنید . اگر در اینجا موتورخانه شما مشکلی نداشته باشد به احتمال بسیار زیاد مشکل از رادیاتورهای شوفاژ شما و مسیر لوله کشی شوفاژ شما می باشد که باید توسط استاد کار بررسی و رفع عیب شود . توصیه می‌کنیم که کارهای مربوط به تعمیر موتورخانه و شوفاژ و تعمیر رادیاتور شوفاژ را به دلیل خطراتی که ممکن است به همراه خود داشته باشد استادکار ماهر بسپارید .

گرفتگی لوله فاضلاب

یکی دیگر از مشکلاتی که در ساختمانها و تاسیسات آن بسیار به پول به وجود می‌آید خرابی لوله های فاضلاب و به ویژه گرفتگی لوله های فاضلاب می باشد . مشکل گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلاتی است که بسیار آزار دهنده میباشد و علاوه بر آن ممکن است که  با گرفتگی لوله فاضلابو بالا زدن چاه فاضلاب شما مشکل دیگر و خسارت های دیگری را نیز به شما وارد کند پس این مشکل باید بسیار سریع حل شود. بسیاری از افراد در هنگام روبرویی با گرفتگی لوله فاضلاب بلافاصله از اسید ها استفاده میکنند.استفاده از اسید ها بسیار نادرست است و صدمات زیادی را به سیستم لوله کشی فاضلاب شما وارد میکند که در پی آن باعث خسارت میشود.اگر در نیمه های شب با مشکلات گرفتگی لوله مواجه شدید میتوانید از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی تهران خدمات تاسیسات غرب تهران استفاده کنید تا خیلی سریع مشکل خود را رفع کنید.

منبع : خدمات تاسیسات غرب تهران