وارد کننده سوپاپ تست پوینت و اتصالات هیدرولیک و انواع جک پنوماتیک در کشور کیست؟

سوپاپ تست پوینت یکی از مهم‌ترین قطعات یک سیستم هیدرولیک است که نقش به سزایی در عملکرد کل سیستم دارد. این سوپاپ نقش ارزیابی عملکرد اتصالات هیدرولیک را دارد و در صورتی که مورد استفاده قرار نگیرد، ممکن است این اتصالات آسیب ببینند یا به خوبی کار نکنند.  که در یک سیستم هیدرولیک، اندازه گیری فشار سیالات مهم‌ترین معیار برای درست کار کردن سیستم است، می‌توان فهمید که سوپاپ تست پوینت نیز در این سیستم‌ها نقش اندازه گیری فشار را بر عهده دارد.

این سوپاپ در بخش‌های ویژه‌ای از اتصالات هیدرولیک متصل می‌شود که به این بخش‌ها تست پوینت گفته می‌شود. تست پوینت در لغت به معنی نقطه تست یا ارزیابی است که کاربرد سیستم را نیز مشخص می‌کند. در واقع این سوپاپ خاص در اتصالات فشار سیالات را اندازه گیری می‌کند و با تحلیل درست اطلاعات حاصل از آن، عملکرد و عملکرد اتصالات هیدرولیک بررسی می‌شود؛ ضمناً این سوپاپ می‌تواند در متعادل سازی فشار نقاط مختلف نیز نقش داشته باشد.

وارد کننده سوپاپ تست پوینت و اتصالات هیدرولیک و انواع جک پنوماتیک در کشور کیست؟

کاربرد سوپاپ تست پوینت چیست؟

همانطور که تا الان متوجه شدیم در هر تست پوینت یا نقطه‌ای که باید فشار آن را اندازه گیری کنیم، از یک سوپاپ تست پوینت استفاده می‌کنیم. سوپاپ می‌تواند علاوه بر اندازه گیری، با همکاری سایر اتصالات فشار هیدرولیک را نیز تنظیم کند. با اینکار از آسیب رسیدن یا خطا در سیستم جلوگیری می‌شود.

همچنین سوپاپ تست پوینت با اندازه گیری فشار نقاط مختلف اتصالات هیدرولیک (به خصوص لوله و شیلنگ‌ها) می‌تواند نشت در یک نقطه را به ما نشان بدهد. همچنین نمونه برداری از سیالات و روغن موجود در اتصالات نیز از طریق این سوپاپ امکان پذیر است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود از سوپاپ تست پوینت به دلایل مختلف و در سیستم‌های هیدرولیک مختلفی استفاده کنیم.  می‌توان گفت که در اتصالات مختلف مربوط به صنایع گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، استخراج نفت، خطوط انتقال سیالات، صنایع شیمیایی و ...، استفاده از سوپاپ تست پوینت ضروری است. به این علت است که این صنایع دائماً در پی یافتن سوپاپ تست پوینت با کیفیت هستند. عصر هیدرولیک بزرگ‌ترین تامین کننده قطعات و اتصالات هیدرولیک مثل این سوپاپ می‌باشد.

چرا استفاده از سوپاپ تست پوینت ضروری است؟

همانطور که می‌دانید نیروی محرکه سیستم‌های هیدرولیک با استفاده از سیالات تامین می‌شود و به همین دلیل فشاری که این سیالات وارد می‌کنند باید با دقت بالایی چک شود. همچنین  در اغلب موارد فاصله بین ابتدا و انتهای خطوط هیدرولیک زیاد است و نمی‌توان با فشار سنج یا سایر قطعات فشار را کنترل کرد؛  چرا که هزینه بالایی دارد و از دقت و سرعت کافی برخوردار نیست.

اما سوپاپ تست پوینت به صورت هوشمندانه می‌تواند عملکرد سیستم هیدرولیک را تنظیم کند و البته از هزینه کمتری هم برخوردار است. این قطعه دوام اتصالات را افزایش می‌دهد، کنترل عملکرد را برای کاربر آسان‌تر می‌کند و به سرعت خطاهای سیستم را گزارش می‌دهد.

شما عزیزان می‌توانید با بازدید از سایت عصر هیدرولیک بهترین نمونه‌های سوپاپ تست پوینت و سایر قطعات هیدرولیک را بررسی و تهیه کنید.

اتصالات هیدرولیک چیست

به قطعاتی مثل شیلنگ، سرشیلنگ، لوله، پیستون و ... که به طور خاص در سیستم‌های هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، اتصالات هیدرولیک گفته می‌شود. این قطعات معمولاً تحت فشارهای زیاد کار می‌کنند و اساس کار آنها ایجاد فشار در سیالات است. به علت ایجاد فشار بالا در این قطعات، اتصالات هیدرولیک باید قوی، امن و با چفت و بست باشند تا با خیال آسوده مورد استفاده قرار بگیرند.

نکته قابل توجه در مورد اتصالات هیدرولیک این است که معمولاً ثابت نیستند و دائما نیاز به تعویض یا جدا شدن دارند. بنابراین در اکثر موارد نمی‌توان قطعات را به هم جوش داد و باید از چفت و بست‌های قدرتمند استفاده کرد. 

اتصالات هیدرولیک کاربردهای مختلفی دارند و به همین منظور در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. در ادامه انواع این اتصالات را بررسی می‌کنیم.

وارد کننده سوپاپ تست پوینت و اتصالات هیدرولیک و انواع جک پنوماتیک در کشور کیست؟

انواع اتصالات هیدرولیک

تیپ‌های مختلف اتصالات هیدرولیک به طور کُلی شامل:

  • اتصالات آمریکایی یا پرچیی
  • اتصالات لیفتراکی
  • اتصالات کوماتسو
  • اتصالات رومانی
  • اتصالات انگلیسی
  • اتصالات آلمانی

این‌ها تیپ‌های مختلف بسته به کاربرد سیستم هیدرولیک و حوزه‌ تخصصی آن به کار می‌روند. می‌توان گفت که این اتصالات از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند و در یک مطلب نمی‌توان به تمام این قطعات پرداخت.  این قطعات از نظر ظاهری یک لوله را تشکیل می‌دهند و ممکن صاف، نیم خم و خم باشند. مهم‌ترین قطعات کاربردی در سیستم‌های هیدرولیک شامل:

  • مهره دنباله

مهره دنباله در صنعت هیدرولیک نقش آرنج یا زانو را دارد که برای تغییر جهت اتصالات هیدرولیک به کار می‌رود. این اتصالات امکان تغییر مسیر لوله‌ها را به راحتی می‌دهند اما برای کارکرد صحیح خود باید مقاومت مناسبی در برابر فشار داشته باشند. مهره‌های دنباله دارای زوایای مختلفی است اما پر کاربردترین آنها زانوهای با زاویه 45 یا 90 هستند.

  • سر شیلنگی

در اتصالات هیدرولیکی که مربوط به سیستم‌های برودتی و حرارتی هستند از سر شیلنگی استفاده می‌شود. گاهی ممکن است در این سیستم‌ها از شیلنگ به جای لوله استفاده کنیم که به همین دلیل به یک رابط بین شیلنگ و لوله یا شیلنگ با شیلنگ دیگر احتیاج داریم؛ سر شیلنگ این امکان را فراهم می‌کند. سر شیلنگ‌ها نیز مثل مهره دنباله ممکن است زوایای مختلفی داشته باشند.

  • مغزی

مغزی نوعی دیگر از اتصالات هیدرولیک است که رابط بین دو لوله است. در مواردی که احتیاج داریم سایز و قطر لوله تغییر کند، برای ارتباط لوله‌های مختلف از مغزی استفاده می‌کنیم. مغزی‌ها نیز باید مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشند چرا که تحت فشار بالایی قرار دارند و امکان نشت در آنها زیاد است.

  • پوسته

پوسته‌ها برای ایجاد یک لایه محافظ در اطراف لوله و شیلنگ‌ها کاربرد دارند. همانطور که گفتیم اتصالات هیدرولیک تحت فشار بالایی قرار دارند و به همین منظور باید مقاوم باشند. یکی از عواملی که مقاومت این اتصالات را در برابر فشار افزایش می‌دهد، پوسته است.

انواع جک پنوماتیک

در سیستم‌های صنعتی هیدرولیک ممکن است به حرکت خطی نیز احتیاج داشته باشیم. می‌توان گفت که تنها راهکار برای ایجاد چنین حرکاتی در سیستم، یک محرک مناسب به نام جک پنوماتیک یا سیلندر پنوماتیک است. این قطعه مهم می‌تواند نیرو را از حالت هیدرولیک به حرکت خروجی خطی تبدیل کند.

جک پنوماتیک در واقع یک دستگاه مکانیکی است که از هوای فشرده بر روی پیستون  خود استفاده می‌کند تا نیرو را در امتداد یک مسیر خطی منتقل کند. این دستگاه برخلاف اتصالات هیدرولیک از هوا برای انتقال نیرو استفاده می‌کند.

وارد کننده سوپاپ تست پوینت و اتصالات هیدرولیک و انواع جک پنوماتیک در کشور کیست؟

خرید جک پنوماتیک

مثل هر کالای صنعتی دیگری خرید جک پنوماتیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیر به سزایی در عملکرد و بازدهی صنعتی داشته باشد. در مورد جک یا سیلندرهای پنوماتیک باید گفت که این سیلندر انواع مختلفی دارد و قبل از هر چیز باید مناسب‌ترین آن را انتخاب نمود. همچنین باید ویژگی‌ها و معیارهای کیفی این قطعه را نیز در نظر گرفت.

برای مثال توجه به دامنه حرکتی جک یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در نظر گرفته شود. دامنه حرکتی به طولی گفته می‌شود که شفت جک از اولین نقطه تا آخرین نقطه را طی می‌کند. این دامنه ممکن است بین یک میلی متر تا 2 متر طول داشته باشد.

همچنین فشاری که سیلندر در آن به خوبی عمل می‌کند و سرعت نوسان از مهم‌ترین معیارهای خرید جک پنوماتیک هستند.

توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات هیدرولیک با قیمت ارزان، به سایت عصر هیدرولیک به آدرس  asrehydrualic.irمراجعه نمایید.