با سفرهای ریلی در کانادا آشنا شوید

سفر ریلی یک سفر راحت، آسان و تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه برای گشت و گذار در کانادا است. البته بازدیدکنندگان باید توجه داشته باشند که سیستم ریلی در این کشور به گستردگی و راحتی عمومی جایی مانند اروپا نیست. در ضمن سفر ریلی هنوز هم در بعضی مسیرها نسبتا گران است. با این وجود در چند سال گذشته و در بعضی مسیرهای مشهور و محبوب، قیمت‌ها بسیار پایین‌تر آمده‌اند. شرکت VIA اصلی‌ترین اپراتور سفرهای ریلی در کانادا است. این شرکت سفر با قطار از شرقی‌ترین مناطق کشور مانند هالیفاکس و نوا اسکوشا را به غربی‌ترین شهرها مانند ونکوور در استان بریتیش کلمبیا ترتیب می‌دهد.

البته اصلی‌ترین مسیرهای سفرهای ریلی این شرکت در بخش جنوب غربی کشور، جایی که بخش اعظم جمعیت کانادا در آن ساکن هستند، متمرکز هستند. شلوغ‌ترین مسیر قطار این شرکت، کبک به ویندزور است که در مسیرش توقف در شهرهای تورنتو و مونترال را هم شامل می‌شود. قطارهای این شرکت در دو سطح اقتصادی و تجاری در دسترس مخاطبان قرار دارند. واگن‌های مخصوص خواب در سفرهای طولانی هم در دسترس هستند.

بیشتر شهرهای بزرگ کانادا مانند ونکوور، تورنتو و مونترال شبکه‌ای از قطارهای شهری و مسافری دارند که مسافران را از مرکز این شهرها به شهرهای کوچک‌تر اطراف که در فاصله یک یا دو ساعته قرار دارند می‌برند. به وسیله این قطارها بسیاری از افراد در شهرهای بزرگ خود را به محل کارشان می‌رسانند و در آخر روز به خانه بر می‌گردند.

از نگاه بیرونی و به خصوص برای گردشگران، برخی مسیرهای شرکت ریلی VIA آن چنان توجیهی ندارند و منطقی به نظر نمی‌آیند. برای نمونه، کلگری ایستگاه قطار ندارد، در حالی که این شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای کسانی است که در سفرشان به کانادا از استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا دیدن می‌کنند. در مقابل این شرکت مقصدهای دورافتاده‌تر و شهرهای کوچک با جمعیت بسیار پایین‌تر را پوشش می‌دهد، شهرهایی مانند چرچویل. اما دقت داشته باشید که وجود چنین مسیرهایی برخی از واجبات خطوط راه‌آهن هستند و دولت آنها را حمایت می‌کند، چرا که دیگر گزینه‌های رسیدن به این شهرها در بعضی مواقع از سال به هیچ عنوان در دسترس نیستند.

با سفرهای ریلی در کانادا آشنا شوید

البته برای گردشگران مشتاق وجود چنین مسیرهایی می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد، چرا که می‌توانند از مقصدهای کمتر شناخته شده و در بسیاری از موارد جالب توجه و خاص این کشور به راحتی و با یک سفر ایمن و آسان دیدن کنند. برای نمونه شهرهایی مانند چرچویل و مانیتوبا برای جمعیت قابل توجه خرس‌های قطبی‌شان مشهور هستند. اصلی‌ترین مسیرهای ساحل غربی کانادا هم بین شهرهای ادمونتون، جسپر، ونکوور و ادمونتون، ساسکاتون و وینیپگ برقرار هستند.

در مسیر جسپر ونکوور شما یک فرصت کم‌نظیر خواهید داشت تا از برخی از زیباترین مناظر روی زمین یعنی کوهستان‌های راکی دیدن کنید. برای کسانی که می‌خواهند زیبایی‌های این مناطق را با راحتی و آسایش نشستن در صندلی‌شان تجربه کنند، این سفر ریلی یک گزینه‌ی بدون چون و چرا است. یک قطار شبانه با واگن دارای سقف شیشه‌ای هم یک گشت خاطره‌انگیز در کانادا برایتان خواهد بود.

استان‌های انتاریو و کبک فعال‌ترین و پر مخاطب‌ترین خطوط سفرهای ریلی شرکت VIA را در اختیار دارند؛ از جمله مسیر پر طرفدار شهر کبک به وینیپگ که شامل توقف در ایستگاه‌های پر مخاطبی مانند مونترال و تورنتو هم می‌شود. مقصدهای محبوب در میان مسافران ریلی شرکت VIA در استان انتاریو شامل کینگستون، بلویل، استراتفورد (خانه فستیوال محبوب استراتفورد) هستند. گو ترانزیت یک قطار مسافری منطقه‌ای بین شهر تورنتو و شهرهای کوچک اطراف شامل نیاگارا فالز، همیلتون و بری است. قطارهای شرکت GO هفت روز هفته در حال کار هستند. این شرکت همچنین شبکه‌ای از اتوبوس‌های بین شهری دارد که در همین مسیرها در تردد هستند.

در کبک شرکت VIA یک مسیر ریلی در امتداد رودخانه سینت لارنس دارد که از مونترال شروع شده و تا یکی از شمالی‌ترین شهرهای این کشور یعنی گسپ ادامه دارد. اگر دوست دارید در مورد کانادا و جابه‌جایی بین شهرهای مختلف این کشور اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید به سایت ما به آدرس bestcanadatours.com مراجعه کنید.

از سال 1990 تا به همین امروز شرکت Rocky Mountaineer مسافران خوش شانش خود را از میان برخی از زیباترین مناظر طبیعی کانادا عبور داده، در حالی که همواره در حال تلاش برای ارتقای تجربه سفرهای ریلی خود بوده است. خیلی فراتر از تنها یک روش جابه‌جایی، شرکت Rocky Mountaineer یک بسته سفری کامل را به مسافران ارائه می‌دهد، شامل رستوران‌های عالی، محل‌های خواب و استراحت لوکس و البته یک واگن دو طبقه با سقف شیشه‌ای و پنجره‌های کامل و بزرگ که از طریق آنها شما می‌توانید منظره‌های حیرت‌آور دریاچه‌های منشا گرفته از یخچال‌های طبیعی، کوهستان‌های با ابهت و رودخانه‌های خروشان استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا را ببینید.

کانادا همچنین تعداد زیادی قطار طرح قدیمی و کلاسیک دارد که دلیل وجودشان، بیشتر از آن که رساندن مسافران از نقطه آ به نقطه ب باشد، ارائه یک تجربه لذت‌بخش و لوکس از یک سفر ریلی به آنها است. در این سفرها شما عموما سوار قطارهایی خواهید شد که به شیک‌ترین شکل ممکن اما با سبک و سیاق قدیمی طراحی شده‌اند. مسیرها به نسبت کوتاه‌تر و سرعت سفرها کمتر هستند و شما علاوه بر جذابیت‌های داخل قطار می‌توانید از دیدن محیط پیرامون‌تان به بهترین شکل لذت ببرید.