امکانات استفاده از سرویس ادوبی اکانت کلاس آنلاین

همراه با ظهور ویروس کرونا، آموزش مجازی و آنلاین نیز گسترش یافت. به همین علت سرویس ادوبی کانکت تبدیل به یکی از محبوب ترین سرویس ها به منظور برگزاری کلاس های آنلاین شد. این سرویس ها توانسته اند امکانات گوناگونی را به خود اختصاص دهند که هر کدام از آن ها می توانند برای راحتی دانشجویان بسیار مفید باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی برخی از مهم ترین امکانات استفاده از سرویس ادوبی اکانت کلاس آنلاین بپردازیم. پس تا انتها دنبال کننده ما باشید.

قابلیت ها و امکانات سرویس ادوبی کانکت پس از ورود به برنامه

 

برای اینکه بتوانید در کلاس های آنلاین خود شرکت داشته باشید، باید وارد محیط برنامه شوید. بعد از وارد شدن به محیط برنامه، امکاناتی برای شما به نمایش گذاشته خواهند شد که شما با توجه به شرایط و نیازهای خود، از آن ها بهره خواهید برد. در ادامه به بررسی بیشتر این امکانات خواهیم پرداخت.

پنجره شرکت کنندگان ادوبی کانکت

 

در ابتدا به پنجره شرکت کنندگان ادوبی کانکت می پردازیم که خود تشکیل شده از سه بخش مختلف است. این بخش ها شامل گزینه های زیر می شوند:

  • Hosts یا مدیران
  • Presents یا ارائه دهندگان
  • Participants یا شرکت کنندگان

در ادامه به توضیح گسترده تری از این موارد خواهیم پرداخت.

·Hosts یا مدیران

 

این بخش در اختیار کارشناسان، ناظران و اساتید خواهد بود که برگزار کننده کلاس هستند. افرادی که در این بخش قرار می گیرند، می توانند از دسترسی های مختلفی بهره مند باشند. به عنوان مثال این دسته از افراد می توانند کلاس را شروع کنند و سپس آن را به پایان برسانند. همچنین این گروه این توانایی را دارند تا به کاربران این اجازه را دهند که به صوت دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن در صورت لزوم می توانند کاربران مورد نظر خود را از حضور در کلاس منع کرده و آن ها را اخراج کنند. تغییر وضعیت حاضرین در کلاس تنها از عهده مدیر بر می آید.

·Presents یا ارائه دهندگان

 

این بخش نیز برای اساتید و استادیارها است. این افراد نیز می توانند کنترل کلاس را در شرایط مختلفی به دست بگیرند. مدیریت فایل ها، محیط اشتراک گذاری و همچنین دسترسی به صورت نمونه ای از حیطه دسترسی این گروه به حساب می آیند.

·Participants یا شرکت کنندگان

 

دانش پژوهان و کاربران مهمان نیز در این دسته جای می گیرند. افرادی که در این گروه جای داده می شوند تنها می توانند در کلاس ها شرکت کنند و به صورت عمومی و خصوصی به چت کردن بپردازند. علاوه بر آن می توانند فایل های مورد نیاز خودشان را دانلود کنند و محیط اشتراک گذاری را مشاهده کنند. از دیگر دسترسی های کاربران می توانیم به شرکت در نظر سنجی، شنیدن صوت کلاس و در صورت اجازه مدیر صحبت کردن اشاره کنیم.

 

نوار ابزار؛ امکانات استفاده از سرویس ادوبی کانکت کلاس آنلاین

 

اگر بخواهیم به بررسی دیگری از امکانات بپردازیم، می توانیم نوار ابزار را شرح دهیم. در نوار ابزار نیز امکانات مختلفی جای داده شده اند که هر کدام از آن ها دارای اهمیت بسیار بالایی هستند. از جمله این امکانات می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • برای صحبت کردن در کلاس می توان از صوت از طریق میکروفون بهره برد.
  • برای اینکه فایل خود را در کلاس به اشتراک بگذارید، می توانید از تصویر وب کم استفاده کنید.
  • اگر می خواهید در کلاس صحبت کنید، باید اجازه بگیرید که این بخش نیز با یک آدمک مشخص شده است.

21

به اشتراک گذاشتن صوت در کلاس ادوبی کانکت

 

برای اینکه بتوانید نهایت بهره را از امکانات استفاده از سرویس ادوبی کانکت کلاس آنلاین داشته باشید، باید از بخش های آن اطلاعات لازم را پیدا کنید. یکی از مهم ترین این بخش ها به اشتراک گذاری صوت است. اگر قصد داریم تا صدای خود را در کلاس به اشتراک بگذارید، نیاز است تا چند مرحله را رو به جلو بروید و به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در ابتدا از منوی ابزار بر روی میکروفون کلیک می کنیم. با این کار یک کادر کوچک برای شما باز می شود که شامل سه گزینه مختلف است.  این گزینه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • Mute My Microphone
  • Disconnect My Microphone
  • Adjust Microphone Volume

انتخاب گزینه اول به معنای بی صدا کردن  میکروفون است. گزینه دوم قطع کردن کامل میکروفون است و آخرین گزینه نیز تنظیمات مقدار صدای میکروفون است؛ یعنی شما می توانید با کمک آن صدا را کم یا زیاد کنید.

22

سخن آخر

 

آموزش مجازی تبدیل به یکی از داغ ترین موضوعات در بین گروه های مختلف شده است. برای اینکه افراد بتوانند به خوبی با سرویس های موجود همچون ادوبی کانکت وفق داده شوند، باید محیط آن را به صورت کامل شناسایی کنند. محیط این سرویس ها با امکانات آن ها است که جذاب خواهد شد؛ به همین علت سعی کردیم تا در این مطلب شما را با انواع امکانات استفاده از سرویس ادوبی کانکت کلاس آنلاین آشنا کنیم.

هر کدام از این امکانات بسیار حائز اهمیت بوده و هیچ دانشجویی نباید نسبت به آن ها غافل شود. به طور کلی شناسایی محیط کلاس با شناسایی امکانات یک سرویس در ارتباط است. این بخش های یک کلاس است که می تواند امکانات آن را بسازد. از این رو اگر قصد دارید تا کلاس آنلاین شما با موفقیت رو به جلو برود، حتما وقت کافی را بر روی دنبال کردن امکانات آن بگذارید که در این مطلب سعی کردیم مهم ترین آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم.