معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل

تحصیل در کشور ترکیه آنهم دانشگاه‌های معروف و سطح بالای آن در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. اینکه در کدام دانشگاه ترکیه مشغول به تحصیل شویم بسیار مهم است. چراکه هر دانشگاهی در کشور ترکیه معتبر نیست و نمی‌تواند نیازهای شما را برآورد کند. در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه‌های ترکیه در رشته‌های پزشکی و مهندسی پرداخته ایم.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندان ترکیه

دندانپزشکی و پزشکی در ترکیه همانند ایران طرفداران بسیاری دارد. این رشته‌های جذاب در خارج از کشور نیز طرفداران خود را داشته و بسیاری تمایل دارند در این رشته‌ها تحصیل نمایند. اما کدام یک از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی مناسب است؟ در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه برای این موضوع پرداخته‌ایم.

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در یکی از مناطق بسیار زیبای استانبول یعنی در منطقه بشیکتاش قرار دارد. دانشگاه باهچه شهیر 9 دانشکده علمی و فعال در دل خود جای داده است که هر کدام از این دانشکده‌ها جزو برترین دانشکده‌های دانشگاهی کشور ترکیه محسوب می‌شود.

دانشجویانی که تمایل دارند در یک دانشگاه معتبر تحصیل نمایند، دانشگاه باهچه شهیر استانبول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد باشد. همکاری با 193 دانشگاه از 36 کشور مختلف باعث شده ارتباطات این دانشگاه در سطح جهانی نیز مثال زدنی باشد.

دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپل آنکارا و استانبول جزو دانشگاه‌هایی محسوب می‌شوند که هر ساله متقاضیان زیادی از ایران برای این دانشگاه اپلای کرده و قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. دانشگاه مدیپل برای خود بیمارستان اختصاصی داشته که باعث می‌شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند در این بیمارستان مشغول به کار شوند.

سایت دانشگاه:  https://www.medipol.edu.tr/en/

دانشگاه یدی تپه

احتمالا کسی نیست که به فکر تحصیل در ترکیه باشد، اما دانشگاه یدی تپه را نشناسد. دانشگاه یدی تپه از جمله دانشگاه‌های خصوصی و معروف ترکیه است که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیز می‌باشد. دانشگاه یدی تپه علاوه بر داشتن فضای مناسب تحصیلی، امکانات رفاهی نظیر خوابگاه، کتابخانه، رستوران و ... را نیز در دل خود جای داده است.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد  دانشگاه یدی تپه وارد لینک زیر شوید:

https://jingobingo.com/mag/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%aa%d9%be%d9%87/

دانشگاه یدی تپه یک دانشگاه مناسب برای اکثر دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می‌باشد.

 سایت دانشگاه:   https://yeditepe.edu.tr/

دانشگاه های مهندسی در ترکیه

کسانی که قصد دارند در رشته‌های مهندسی کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوند نیز شرایط خوبی خواهند داشت. در ادامه می‌خواهیم لیستی از دانشگاه‌هایی را به شما معرفی نماییم که در رشته‌های مهندسی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه در دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت آن، یعنی شهر آنکارا قرار گرفته است. دانشگاه حاجت تپه 16 دانشکده مختلف دارد که تمامی دانشکده‌های آن از بهترین‌های کشور ترکیه می‌باشد. دانشگاه حاجت تپه به دلیل داشتن رنکینگ بسیار مناسب در ترکیه  ودر سطح جهانی، آزمون وروودی نسبتا سختی نیز برای پذیرش دارد. شاید از هر صد نفر یکی بتواند در این دانشگاه تحصیل کند.

چرا که حتی بعد از قبولی نیز باید همیشه خود را در سطح پیشرفته و بالا نگه دارید.

دانشگاه فنرباغچه

احتمالا نام باشگاه ورزشی فنرباغچه ترکیه را شنیده‌اید. این باشگاه موسس این دانشگاه است. فنرباغچه که در ابتدا کار خود را با بخش ورزش و سلامت شروع کرده بود به مرور پیشرفت کرده و رشته‌های مختلفی را به دانشگاه خود اضافه کرده است. در حال حاضر دانشگاه فنرباغچه رتبه ملی 184 را از بین دانشگاه‌های ترکیه را دارد و تعداد کل دانشجویان آن به 1724 نفر می‌رسد. دانشگاه فنرباغچه بورسیه‌های مختلفی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که به دنبال بورسیه‌های مختلف دانشگاهی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم لینک زیر را بررسی کنید:

https://jingobingo.com/mag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DA%86%D9%87/

آدرس وب سایت دانشگاه: https://www.fbu.edu.tr

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام ترکیه را می‌توان از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه دانست که تنوع رشته‌ها در آن بسیار بالاست. دانشگاه آجی بادام برخلاف سایر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، دارای آزمون ورودی است. برای اینکه شما بتوانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید، نیاز است تا آزمون سات را با نمره بالا گذارنده باشید. خوابگاه‌های بی‌نظیری که دانشگاه آجی بادام در دل خود جای داده است نظر اکثر دانشجویان را جذب کرده است. دانشگاه آجی بادام در کنار دانشگاه‌هایی مثل یدی تپه و باهچه شهیر، شرایط ایده‌آلی برای تحصیل دارند.

جمع بندی:

اگر شما نیز به دنبال این هستید تا در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه تحصیل کنید، می‌توانید یکی از دانشگاه‌های بالا را برای خود انتخاب کنید. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فوق نیاز به تخصص و تجربه دارد که اگر تا به حال اینکار را انجام نداده‌اید پیشنهاد می‌کنیم از افراد متخصص در این زمینه مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.