آشنایی با هندزفری، پاوربانک و برخی از لوازم جانبی موبایل

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و پدید آمدن انواع مدل گوشی موبایل، نیاز به برخی از لوازم‌های جانبی مانند هندزفری و پاوربانک، بیشتر حس شد. برای آشنایی با کارکرد و اهمیت گوشی موبایل و برخی لوازمات جانبی، همراه ما باشید.

گوشی موبایل و پیشرفت مدل‌های مختلف آن

در حال حاضر طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این گوشی‌ها پیشرفت‌های فوق العاده‌ای در دوربین، پخش صدا و کیفیت تصویر داشته‌اند.

با توجه به پیشرفت‌های روزافزون مدل‌های مختلف گوشی، قیمت هر کدام نیز افزایش قابل توجهی داشته است. از این رو بهترین انتخاب، خرید گوشی موبایل برندی است که از قیمت مناسب، کارایی بالا و طول عمر خوبی برخوردار باشد.

معرفی بهترین مدل‌های گوشی

در بین برندهای مختلف گوشی، اپل و سامسونگ جزو  بهترین‌ها هستند و معمولا در برخی ویژگی‌ها از سایر مدل‌ها، در وضعیت بهتر و بالاتری قرار دارند. این ۲ برند از لحاظ دوربین و کیفیت تصاویر، با برخی دوربین‌های حرفه‌ای، رقابت می‌کنند.

برندهای دیگر مثل شیائومی، هوآوی و سایر برندها شاید مانند این دو برند شناخته شده و محبوب نباشند اما گاهاً کارایی بسیار عالی از خود به نمایش می‌گذارند. همچنین این گوشی‌ها در برخی ویژگی‌ها مثل قدرت سیستم عامل و موارد دیگری از این قبیل با هم متفاوت هستند.

برند اپل هر ساله بروزرسانی‌های جدیدی برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرد و اگر شخصی از گوشی‌هایی با سیستم عامل قدیمی استفاده کند، در برخی از موارد می‌تواند جدید ترین سیستم عامل را  روی گوشی خود نصب نماید.

به طور کلی برند سامسونگ کیفیت و کارایی بسیار بالایی دارد و نسبت به برند اپل، قیمت‌های متعادل‌تری هم ارائه داده است. این ۲ برند با وجود داشتن فروشگاه‌های اپلیکیشن، دوربین‌های خوب، پورت‌های با کیفیت و پخش تصویر عالی، تاثیر زیادی در بازارهای فروش جهانی دارند. ابعاد این گوشی‌ها نیز هر ساله در حال افزایش می‌باشد.

چند کاربرد مختلف هندزفری

همانطور که گفتیم، هندزفری یک لوازم جانبی‌ مهم برای گوشی محسوب می‌شود که در اغلب موارد هنگام خرید گوشی موبایل، به مشتری تحویل داده می‌شود. هندزفری برای کاربران بسیار کاربردی است.

به طور مثال هنگام حضور در کتابخانه و یا محیطی به شدت شلوغ، استفاده از هندزفری و گوش دادن به یک پادکست آموزشی یا موسیقی، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

استفاده از هندزفری بدون نیاز به در دست داشتن گوشی، زمان مشغول بودن به ورزش، می‌تواند کیفیت ورزش و مدت زمان ورزش را ارتقاء دهد. بکار بردن این وسیله در هنگام پیاده روی، می‌تواند لذت محیط را چند برابر کند.

با توجه به موارد بالا می‌توان این ادعا را داشت که هندزفری، از مهم ترین لوازم جانبی ‌های گوشی موبایل محسوب می‌شود. معمولا برندهای مختلف گوشی موبایل که در بازار شناخته شده می‌باشند و در میان کاربران مشهور و محبوب هستند، هندزفری با کیفیتی ارائه می‌دهند؛ البته قیمت هندزفری ارائه شده توسط هر کدام، متفاوت است.

بررسی انواع مختلف هندزفری

آشنایی با هندزفری، پاوربانک و برخی از لوازم جانبی موبایل

هندزفری یکی از پرکاربردترین وسیله‌های مربوط به گوشی موبایل است که برخی افراد در بیشتر طول روز از آن استفاده می‌کنند. این وسیله دارای ۲ نوع مختلف می‌باشد.

هندزفری با سیم

هندزفری سیمی از متداول ترین هندزفری‌هایی است که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. این هندزفری‌ها از طریق جک و یا پورت به گوشی اتصال پیدا کرده و فایل‌های صوتی را با کیفیت مناسب به مخاطب انتقال می‌کنند. این نوع هندزفری قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به انواع دیگر دارد. البته این قیمت کمتر تاثیری بر روی کیفیت انتقال صدا ندارد.

هندزفری بلوتوثی

هندزفری‌های بی‌سیم همانطور که از نامشان پیدا است، بدون اتصال فیزیکی به گوشی موبایل، کار می‌‌کنند. هندزفری بلوتوثی در ابتدا توسط شرکت اپل تولید شد، سپس برندهای مختلف نظیر سامسونگ نیز اقدام به تولید این نوع هندزفری‌ها کردند. قیمت هندزفری‌های بلوتوثی معمولا از سایر انواع هندزفری، بیشتر است.

کار‌ایی هندزفری بلوتوثی هنگام ورزش یا انجام کار‌های مختلف، معلوم می‌شود؛ چرا که با استفاده از این هندزفری‌ها آزادی عمل افراد بیشتر خواهد بود. همچنین با وجود این هندزفری‌ها، دیگر نیاز چندانی به گوشی موبایل در حین انجام کار حس نخواهد شد.

قابل ذکر است که هندزفری‌های بلوتوثی  به ۲ دسته ساده و گردنی تقسیم می‌شوند که امروزه هر ۲ نوع آن، مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند.

چرا باید از هندزفری با کیفیت استفاده کرد؟

هندزفری علاوه بر کارایی زیادی که دارد، لازم است تا از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد.

اگر هندزفری طراحی صحیح و اصولی نداشته باشد، گوش دچار آسیب می‌شود و با طی زمان این آسیب بیشتر شده و غضروف گوش مشکل پیدا می‎‌کند. برندهای اپل و سامسونگ، هر ۲ در طراحی هندزفری‌های بی سیم و یا با سیم خود، به این نکته توجه دارند.

از طرفی هندزفری‌‌ها فرکانس‌های صوتی مختلفی ارسال می‌کنند، به همین خاطر در خرید هندزفری باید به کیفیت صوتی آن و همچنین نوع موسیقی انتخابی توجه ویژ‌ه‌ای داشت.

برخی از هندزفری‌ها دقت بیشتری دارند و برخی دیگر بیس بالاتر. مورد اول بهترین گزینه برای موسیقی‌های کلاسیک و مورد بعدی مناسب‌ترین هندزفری برای موسیقی‌های ضرب‌دار است.

البته نکته مهم این است که قیمت هندزفری، تنها فاکتور تعیین کننده در مورد کیفیت هندزفری نیست و هندزفری‌ها با قیمت مناسب نیز در برخی موارد کارایی خوبی دارند.

بررسی پاوربانک و ویژگی انواع مختلف آن

آشنایی با هندزفری، پاوربانک و برخی از لوازم جانبی موبایل

یکی دیگر از لوازم مهمی که در کنار گوشی‌های موبایل و لپ تاپ‌های نسل جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، پاوربانک می‎‌باشد. پاوربانک‌ها با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند.

این اختلاف قیمت مربوط به برند تولید کننده و وضعیت ورودی و خروجی‌های پاوربانک است؛ البته افراد با هر قیمت و کیفیت مورد نظر، می‌توانند گزینه‌های خوبی انتخاب کنند.

در انتخاب پاوربانک به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

هنگام خرید پاوربانک باید چند پارامتر را مد نظر قرار داد. اولین مورد، ظرفیت پاوربانک است. پیش از خرید باید نیازسنجی دقیقی صورت بگیرد و متناسب با نیاز و بودجه، پاوربانک با ظرفیت مورد نظر خریداری شود.

نکته بعدی توجه به سرعت شارژ و وجود پاور دلیوری است. اگر پاوربانک درگاه خروجی بیش از ۱۵ وات داشته باشد، معمولا جزو پاوربانک‌های پر سرعت شناخته می‌شود. درگاه پاور دلیوری باعث پشتیبانی پاوربانک از شارژ برخی لپ تاپ‌های همگام با این سیستم می‌شود.

کدام پاوربانک بهترین و ارزان ترین انتخاب است؟

باید توجه داشت که قیمت پاوربانک بسته به فاکتورهای مهمی، تغییر می‌کند. اولین مورد بحث ظرفیت است. هر چقدر ظرفیت پاور بالاتر برود، بالطبع قیمت و وزن بیشتری خواهد داشت.

همچنین قیمت پاوربانک‌های وایرلس از سایر انواع آن، بیشتر است. این نوع از پاوربانک‌ها برای شارژ ساعت هوشمند، گوشی‌های اپل و هندزفری‌های بی سیم، کاربرد دارند.