ثمین پلیمر تولید کننده کفپوشهای صنعتی در پارک علم و فناوری البرز

ثمین پلیمر یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناری البرز می باشد که با تولید رنگ های صنعتی همچون رنگ اپوکسی و انواع کفپوش اپوکسی شامل آنتی استاتیک، آنتی اسید و آنتی باکتریال و اجرای بیش از 500 پروژه بزرگ صنعتی، بیمارستانی، ورزشی و مسکونی در سطح کشور جزء رهبران بازار در این حوزه قرار گرفته است.

کفپوش صنعتی ثمین پلیمر

کفپوش صنعتی یکی از مهمترین بخشهای اجرایی در کلیه سالن های تولید و حوزه صنعت می باشند. این کفپوشها بیشترین کاربرد را در حوزه صنایع تبدیلی دارا می باشند. کفپوشهای صنعتی با توجه به مساحت اجرایی، کیفیت بتن کف، ضخامت اجرایی، نوع مواد اولیه یا رزین مصرفی جهت پوشش برآورد هزینه می گردند. در ادامه با کفپوشهای صنعتی و انواع آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کفپوشهای صنعتی

کلیه محیط های صنعتی نیازمند کفپوش صنعتی با کیفیت و طول عمر بالا می باشند. امروزه پلیمرها با ورود به حوزه کفپوشهای صنعتی، حجم بالایی از کاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند. کفپوشهای اپوکسی، کفپوشهای پلی یورتان، کامپوزیت و کفپوشهای پلی اوره جذابیت بسیار بالایی در این حوزه دارند. کفپوش صنعتی به صورت عمده در ضخامت های ۳ الی ۶ میلی متر بر روی سطح اعمال می شوند

کفپوش صنعتی می تواند به طور گسترده ای در ساخت و یا افزایش امکانات تجاری به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال کفپوش صنعتی مناسبی برای هر کدام از واحدهای صنعتی، انبارها، فروشگاه های خرده فروشی و حتی رستوران ها تعریف شده است. کفپوش صنعتی می تواند تقریباً در همه جای یک ساختمان، از جمله کف پارکینگ، پیاده رو های بیرونی و محوطه، و حتی جزئیات معماری مثل لابی و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سیستم های تایلی، کفپوش صنعتی معمولاً از نظر عملکرد و دوام در ساختارها دارای نتایج بهتری است.

کفپوش صنعتی و کف سازی صنعتی با کاهش هزینه های اجرایی و مواد و مصالح و افزایش مقاومت و عمر مفید کف، بهترین نوع کف سازی در سراسر دنیا شناخته می شود. از کفپوش صنعتی در کف سازی پارکینگ منازل نیز می توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زیبایی، در برابر آلاینده ها، روغن و بنزین نیز مقاوم هستند و قابلیت شستشوی آسانی دارند.

122

مزایای کفپوشهای صنعتی

کفپوش صنعتی بیشتر در مکان هایی که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی قرار دارند، به کار می رود. این کفپوشها همچنین باید از مقاومت لازم در برابر خوردگی، آتش، سائیدگی، رطوبت و … نیز برخوردار باشند. کفپوشهای صنعتی، سطحی صاف و بدون خلل و فرج دارند؛ از این رو آب و مواد اسیدی یا بازی نمی توانند درون آنها نفوذ کرده و به آنها آسیب رسانند.

از جمله سایر مزایای کفپوشهای صنعتی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • مقاومت مکانیکی بسیار بالا
  • ضد خط و خش
  • دارای دوره های گارانتی و ضمانت مختلف
  • نفوذناپذیر در برابر رطوبت و مایعات
  • دارای چسبندگی بالا به سطح زیرسازی
  • جلوگیری از ایجاد و انتقال گرد و غبار در محیط
  • مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی

 

انواع کفپوشهای صنعتی

پوششهای صنعتی به طور کلی جهت پوششهای سالن هایی با کاربری صنعتی استفاده می گردند. کفپوشهای صنعتی از متریال های مختلف ساخته می شوند و هر کدام برای مکانی خاص مناسب هستند. این کفپوشها از مواد اولیه اپوکسی، پلی یورتان و یا پلی اوره می باشند که به صورت عمده بر روی سطح بتن یا فلز اجرا می گردند. کفپوشهای اپوکسی و پلی یورتان بیشترین کاربرد را در این حوزه دارا می باشند. کفپوشهای اپوکسی بیشترین کاربرد را در محیط هایی با مقاومت خوردگی بالا دارا می باشند.

کفپوش صنعتی (رزینی) را بر اساس جنس آنها نیز می توان دسته بندی نمود:

کفپوش اپوکسی صنعتی کفپوش های اپوکسی پلی آمین‌ و کفپوش های اپوکسی پلی آمید به صورت گسترده به عنوان کفپوش صنعتی به کار برده میشوند. کفپوش اپوکسی صنعتی دارای مقاومت سایشی و خش پذیری بالایی می باشند و در صورتیکه آماده سازی سطح به خوبی صورت گرفته باشد، چسبندگی بالایی به سطح دارند.

123

علاوه بر دسته بندی‌های بالا، انواع کفپوش اپوکسی صنعتی را به طور کلی می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

کفپوش صنعتی آنتی استاتیک: کفپوش آنتی الکترواستاتیک نوعی کفپوش است که از قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن برخوردار می باشد. در واقع الکتریسیته ساکن از طریق این کفپوش به چاه ارت هدایت می شود، در نتیجه از ایجاد جرقه ممانعت می گردد.

کفپوش‌ صنعتی ضد اسید: کفپوش اپوکسی برای سطوحی که مدام در معرض مواد شیمیایی قرار دارند مناسب ترین گزینه است، زیرا مقاومت مکانیکی و شیمیایی آن بسیار بالاست.

کفپوش پلی وینیل کلراید یاPVC: کفپوشپی وی سی دارای خاصیت ارتجاعی است و بسیار منطعف می باشد از این نوع کفپوشها اصولاً در سالن های ورزشی استفاده می شود.

کفپوش ضد گرد و غبار: کفپوش ضد گرد و غبار که به کفپوش آنتی داست معروف است، دارای سطحی یکپارچه و صاف است و مقاومت آن در برابر سائیدگی و فشار بالا می باشد. این کفپوش ها را می توان به راحتی شست و آن ها را استریل کرد.

کفپوش ترافیکی: کفپوش های ترافیکی نوع دیگری از کفپوش های صنعتی محسوب می شوند که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارها و بارهای سنگین دارند و در محیط هایی مانند کارخانه ها و انبارها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین کفپوش رزینی صنعتی بر حسب ضخامت و پرداخت نهایی سطح به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند:

  • کفپوش صنعتی با تردد بسیار سبک
  • کفپوش‌ صنعتی با تردد سبک
  • کفپوش‌ صنعتی با کاربری سنگین
  • کفپوش‌صنعتی با کاربری بسیار سنگین

جمع بندی

کفپوشهای صنعتی ثمین پلیمر در کارخانه این شرکت تولید و تقریباً در تمام محیط های صنعتی و در قالب دو سیستم کف سازی صنعتی بر پایه سیمانی و پایه پلیمری کاربرد دارند.