7 تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان

امروزه صنعت ساختمان و خانه‌سازی در حال تجربه تحولات چشمگیری است. به لطف تلاش متخصصین هوش مصنوعی و اضافه شدن اینترنت اشیا به مدیریت ساختمان و خانه‌ها، می‌توان هوشمند شدن سیستم را مهم‌ترین تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان داست.

اگر دوست دارید از جدیدترین ترندهای تکنولوژی در صنعت ساختمان بدانید، با ما در این مقاله همراه باشید:

فناوری های جدید در صنعت ساختمان

·         یکپارچه‌سازی

یکی از برترین ترندهای تکنولوژی در صنعت ساختمان در 2021، یکپارچه‌سازی فناوری خانه‌های هوشمند است. حالا دیگر کمتر کسی به اتوماسیون خانه هوشمند به‌عنوان گزینه‌‌ای لوکس و اضافه نگاه می‌کند.

این فناوری آنقدر گزینه جدید در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تقریبا هرکسی دوست دارد از آن برای مدیریت بهینه خانه خود استفاده کند.

با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهید بود که وسایل خانه را به یکدیگر متصل و همه را به‌سادگی مدیریت و بر روند کارشان نظارت کنید. شما بااین گزینه امکان خواهید داشت که مثلا تمام خانه را به سیستم‌ روشنایی هوشمند متصل کنید.

به‌این ترتیب می‌توانید بدون انجام کار اضافی و صرفا با صدور فرمان صوتی نور ساختمان را کم و زیاد کنید. یا مثلا یخچال هوشمند کم و زیاد شدن مواد غذایی را به شما اطلاع می‌دهد که راحت‌تر لیست خریدتان را تنظیم کنید.

استفاده از خانه هوشمند به دانش فنی خاصی نیاز ندارد و هر کسی می‌تواند به‌سادگی و تنها با کمک اتصال وای‌فای از آن بهره ببرند.

·         هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

این روزها همه ما حداقل در زمینه‌های محدود، استفاده از اینترنت اشیا یا هوش مصنوعی را تجربه کرده‌ایم. اگر گوشی هوشمند دست شما به دستیار هوشمند مجهز باشد متوجه خواهید شد که قرار است از چه چیزی صحبت کنیم. یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان استفاده گسترده از هوش مصنوعی و در بستر اینترنت اشیا است.

هوش مصنوعی این روزها پیشرفت زیادی کرده است و تمام دستورات صوتی را متوجه می‌شود. بعد از تجربه موفق سیری و بیکسبی در گوشی‌های هوشمند، نوبت به الکسا و آمازون رسیده است که در مدیریت خانه‌ها به کاربران کمک کنند.

این روزها کاربران زیادی با تجهیز خانه‌های خود به گجت‌های هوشمند و اتصال آن‌ها به دستیار صوتی، به‌سادگی تنظیمات خانه را با فرمان‌های صوتی اجرایی می‌کنند.

اینترنت اشیا به شما این امکان را می‌دهد که همه ابزارهای خانگی را حتی از راه دور کنترل و مدیریت کنید. یکی از کاربردهای اینترنت اشیا در مدیریت امنیت خانه و استفاده از دستگیره دیجیتال وهوشمند درب است.

گجت قفل دیجیتال،تکنولوژی جدید هوشمندسازی منازل

شما می‌توانید با تجهیز خانه‌های خود به قفل هوشمند، حتی از راه دور بر امنیت خانه نظارت داشته باشید و بفهمید که چه کسانی وارد خانه شدند. قفل هوشمند این توانایی را دارد که با استفاده از اینترنت اشیا به گوشی هوشمند شما متصل شود و بتوانید حتی از دورترین نقاط زمین هم آن را کنترل کنید.

·         فناوری غیرلمسی

گجت‌های خانگی این روزها پا را از صفحات لمسی فراتر از گذاشته‌ و وارد مسیر جدیدتر و جذاب‌تری شده‌اند. فناوری گجت‌های لمسی یکی دیگر از تکنولوژهای پیشگام در صنعت ساختمان است که کاربران را قادر می‌کند بدون لمس اشیا، کارشان را انجام دهند.

این ترند مخصوصا بعد از شروع پاندمی کرونا در سرتاسر جهان موردتوجه قرار گرفت و محبوب‌تر از قبل شد. حتما عنوان شیرآلات بهداشتی به گوشتان خورده است. یا دستگاه‌های ضدعفونی که بدون لمس کار می‌کنند را دیده‌اید.

این گجت‌ها بدون لمس و تنها با سنسور حرکت کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند در مکان‌های پرجمعیت، خیالتان بابت آلودگی راحت باشد.

قفل‌های دیجیتال جدید هم به این گزینه مجهز شده‌اند. شما می‌توانید با تجهیز خانه‌های خود به قفل دیجیتال و تنظیم نحوه دسترسی به آن، صرفا با نزدیک شدن به درب آن را باز کنید.

حتی می‌توانید گجت‌هایی که به این فناوری مجهز هستند را جوری تنظیم کنید که کاربران تعریف شده، تنها با صدور فرمان در گوشی‌های هوشمندشان، آن‌ها را کنترل کنند. به‌این‌ترتیب هرکسی فقط به گوشی خود دست می‌زند، نه به سطح مشترکی با دیگران.

برای بررسی و خرید انواع قفل های دیجیتال هوشمند می‌توانید به سایت یوکا به نشانی https://yuccahq.com/  مراجعه نمایید.

·         ترموستات هوشمند

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع تکنولوژی جدید در ساختمان ترموستات‌های هوشمند هستند. این تکنولوژی به دلیل بهینه‌سازی مصرف انرژی مورد توجه افراد قرار گرفته است و به‌صورت گسترده تولید و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

با استفاده از ترموستات‌های هوشمند می‌توانید دمای خانه، آب یا حتی ابزار آشپزخانه را در سطح مطلوبتان نگه دارید. به‌این‌ترتیب مجبور نخواهید بود دائما هرچیزی را کنترل کنید تا درصورت بالاتر رفتن و پایین آمدن دما، وسایل را به‌صورت دستی کنترل کنید.

ترموستات‌های هوشمند به‌عنوان ابزارهای دوست‌دار محیط زیست هم معروف هستند چون می‌توانید بااستفاده از آن‌ها به‌سادگی سرمایش و گرمایش را تنظیم و مصرف انرژی را کاهش دهید. درنهایت این مسئله می‌تواند آلودگی‌ ناشی از سوخت را کاهش دهد و به بهتر شدن اوضاع محیط‌زیست کمک کند.

·         کار در خانه

دورکاری یکی از پدیده‌های جدید قرن حاضر است که با گسترش استفاده از اینترنت به یکی از گزینه‌های کار تبدیل شد. یکی دیگر از ترندهای جدید تکنولوژی صنعت ساختمان در خدمت دفاتر خانگی و کسانی است که تمایل به دورکاری دارند.

این فناوری کمک می‌کند تا کاربران احساس بهتری از کار در خانه داشته باشند و درست همان حسی را دریافت کنند که از کار در دفتر اداری می‌گیرند.

یکی از فناوری‌هایی که درخدمت این هدف به‌کار رفته است، فناوری پنجره‌هایی با قابلیت حذف صدا و فیلترهای هوش مصنوعی برای مخفی کردن گوشه‌های نامرتب اتاق، حین تماس ویدئویی یا جلسات آنلاین است.

اگر شما هم در خانه کار می‌کنید و اوراق و اشیا مهمی در خانه دارید که امنیت آن‌ها برایتان در اولویت قرار گرفته است، می‌توانید از یکی از ترندهای محبوب دنیای دیجیتال یعنی سیف باکس هوشمند کمک بگیرید.

با کمک گرفتن از سیف باکس می‌توانید امنیت اشیا خود را تامین کنید و از آنجایی که سیف باکس جای خاصی را اشغال نمی‌کند، می‌تواند به‌سادگی از دید افراد مخفی بماند.

·         امنیت با تکنولوژی پیشرفته

امنیت محل زندگی با تکنولوژی های پیشرفته

سیستم‌های امنیتی نقش پررنگ و خاصی در خانه هوشمند دارند. تکنولوژی جدید صنعت ساختمان توجه ویژه‌ای به گجت‌های امنیتی هوشمند داشته است تا دغدغه‌های فکری کاربران را از آن‌ها دور کند.

دوربین‌های مداربسته پیشرفته، سنسورهای حرکتی، قفل دیجیتال هوشمند، چشمی دیجیتال و سیلندرهای دیجیتال از جمله ابزارهایی هستند که در این تکنولوژی به کمک کاربران می‌آیند تا بتوانند در هر نقطه از دنیا بر امنیت خانه‌ها و دفاترشان نظارت داشته باشند.

نکته جالب در این‌باره این است که این دستگاه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند تا هم مدیریتشان آسان‌تر شود و هم در کارایی به حداکثر ظرفیت برسند.

·         سیستم آبیاری هوشمند

درخانه‌های آپارتمانی امروزی، داشتن فضای سبز، گل و گیاه به یک ضرورت تبدیل شده است. همه ما به لحاظ روانی نیاز داریم که از فضای سبز لذت ببریم و زمانی که چشممان خسته است، با نگاه کردن به مناظر طبیعی سبز به آرامش برسیم.

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با ساختن گوشه‌ای سبز در خانه‌های خود از این موهبت بهره ببرند؛ اما دغدغه اصلی این کاربران، آبیاری به‌موقع گیاهان و نگه داشتن شرایط آن‌ها در بهترین حالت است.

این دغدغه مخصوصا زمانی که افراد در مسافرت یا ماموریت‌های کاری و دور از خانه هستند بیشتر می‌شود. تکنولوژی جدید صنعت ساختمان فکری به حال این افراد هم کرده است. سیستم آبیاری هوشمند و تنظیم رطوبت گیاهان از جدیدترین ترندهای خانه هوشمند محسوب می‌شود.

با تجهیز خانه به این سیستم دغدغه خاصی بابت رسیدگی به گل و گیاه نخواهید داشت. شما می‌توانید با تنظیم برنامه، همه‌چیز را به سیستم هوشمندتان بسپارید تا از تنظیم نور تا دما و رطوبت یا حتی کوددهی را به‌صورت خودکار عملی کند. به‌این‌ترتیب از داشتن فضای سبز در خانه، لذت خواهید برد.

در پایان

تکنولوژی جدید صنایع ساختمانی و مدیریت هوشمند خانه‌ها می‌توانند زندگی را بسیار راحت‌تر و هوشمندانه‌تر سازد. این روزها تکنولوژی هوشمند به ضرورتی انکارناپذیر در زندگی تبدیل شده است و همه ناگزیر به استفاده از آن خواهند شد.

اگر دوست دارید از غافله عقب نمانید و همچنین از مزایای مدیریت هوشمند خانه و دفاتر اداری بهره ببرید، سری به پیمانکاران اتوماسیون هوشمند منازل بزنید و با مشورت آن‌ها قدم در راه زندگی هوشمند بگذارید.