در مورد ام وی ام x22 پلاس بیشتر بدانید

ام وی ام x22 یا چری تیگو 3 ایکس اولین محصول چری بود که خودروساز شرقی را به کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت باز کرد. تیگو 3 ایکس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 ارائه شد، این خودرو در واقع مدل کراس اوور ام وی ام 315 (هاچ بک) است و مراحل مونتاژ آن در ایران از سال 1395 با نام ام وی ام X22 آغاز شده است.

اکنون ظاهرا با گذشت بیش از 4 سال از عرضه کراس اوور کوچک خود، شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفته است تا ام وی ام x22 پلاس را در سبد محصولات خود قرار دهد. این محصول نسخه فعلی فیس لیفت x22 است و در چین با نام Tigo 3X Plus شناخته می شود.

 طراحی mvm x22 plus نسبت به مدل فعلی از نظر ظاهری تغییرات زیادی داشته و شباهت زیادی به نسل جدید هیوندای سانتافه دارد، هرچند نمای جانبی و عقب خودرو کمی تغییر کرده است، اما گرافیک کمک فنرهای سپر عقب و چراغ های عقب به روز شده اند تا نمای نسبتاً به روزی را در این مناطق ارائه دهند. همچنین تغییراتی در قاب آینه، طراحی حلقه و لبه های کنار بدنه اعمال شده است. فضای کابین این خودرو نیز به طور کلی تغییر کرده و داشبوردی با طراحی متفاوت و آینده نگرتر برای این امر در نظر گرفته شده است و می توان لوازم یدکی ام وی ام را نیز در مورد آن شاید متفاوت تر در بازار پیدا کرد.

در مورد ام وی ام x22 پلاس بیشتر بدانید

از آنجایی که مدیران خودرو به احتمال زیاد قصد دارند این کراس اوور کوچک را روانه بازار کنند، مناسب دانستیم مشخصات فنی آن را به شما مخاطبان عزیز و همچنین مکانیک ارائه کنیم. لطفا به ادامه این مقاله توجه کنید. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب هیچ اطلاعات رسمی از سوی مدیران خودرو درباره ویژگی های mvm x22 plus منتشر نشده است.

برخلاف رویه رایج اکثر کراس اوورهای فعلی که از موتورهای توربوشارژ استفاده می کنند، چری تیگو 3 ایکس پلاس نیز تلاش می کند مشروعیت موتورهای تنفس طبیعی را اثبات کند و بر استفاده از آنها اصرار دارد. بنابراین همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری همچنان از تنفس طبیعی استفاده می کند و برنامه ای برای تعویض آن ندارد. گفته می شود این موتور دستخوش تغییراتی شده و قدرت خروجی آن به 116 اسب بخار به اضافه 143 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است که به ترتیب 10 و 8 واحد بیشتر از نسخه فعلی است. چری همچنین از جعبه دنده CVT برای کمک به سیستم پیشرانه برای انتقال نیرو به محور جلو استفاده کرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا مدیران خودرو این گیربکس را برای محصول جدید خود در نظر گرفته و به میدان می فرستند یا همان گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مدل قبلی را روی زمین نگه می دارند و به مدت 90 دقیقه از آن استفاده می کنند.

اگر رهبران خودرو از پیشرانه و گیربکس مشابه مدل قبلی در نسخه فیس لیفت استفاده کنند، شاهد شتاب صفر در حدود 12.5 ثانیه، حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت و میانگین مصرف سوخت 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر خواهیم بود. این خودکار؛ اما در صورت استفاده از مدل جدید جعبه دنده و جعبه دنده، احتمالا شاهد بهبود این ارقام در جهت افزایش و بهبود عملکرد فنی ام وی ام X22 خواهیم بود.

همانطور که گفته شد در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد مشخصات و ویژگی های ام وی ام x22 پلاس و لوازم ام وی ام x22  وجود ندارد. با این حال، می توان حدس زد که ویژگی هایی مانند کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، نور روز، اتولایت، تنظیم خودکار ارتفاع نور، فرمان برقی با دکمه های کنترلی، صفحه نمایش لمسی داشبورد، دوربین 360 درجه، تهویه خودکار، تنظیم برقی راننده. صندلی، روکش چرمی صندلی و آینه های جانبی تاشو برقی گرمکن احتمالا از جمله امکانات رفاهی محصول جدید مدیران خودرو خواهد بود. با این حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت خودروسازان این محصول را در چند نوع و با چه سطح امکاناتی به دست مشتریان خواهند رساند.  هرچند در استانبول نمی توانید خودروهای چینی مشاهده کنید اما پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر از آفرهای ویژه  تور استانبول سفر باتو استفاده کنید.

نتیجه

هنوز مشخص نیست که MVM x22 فیس لیفت با چه قیمتی وارد بازار داخلی می شود. اما مطمئناً قیمت آن بیشتر از مدل فعلی Excellent Sport خواهد بود و این می تواند چالشی برای این محصول جدید از سوی مدیران خودرو باشد. با این حال، X22 جدید از نظر طراحی کابین و بیرونی تغییرات مثبتی را تجربه کرده است و ظاهری نسبتاً جدید را مطابق با خودروهای جدید ارائه می دهد. با این حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد این مدل در مقایسه با دیگر خودروهای چینی مانند دیارخودرو dx3 و سایر مدل هایی که احتمال ورود آنها به بازار ایران در آینده نزدیک وجود دارد، چگونه خواهد بود.