چگونه بهترین دکوراسیون مناسب دفتر کار را طراحی کنیم؟

امروزه دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف از منزل گرفته تا محیط‌های اداری و کاری به یکی از بحث‌های روز تبدیل شده است. مراکز اداری به دلیل رفت و آمد زیاد به این مکان‌ها و ارتباطات زیادی که انجام می‌گیرد، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. نوسازی ساختمان اداری با تاو دکور در ایجاد روحیه و انگیزه در کارکنان و به تبع آن افزایش راندمان کاری و احساس رضایت ارباب رجوع در این محیط‌ها یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار است. یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به این هدف نیز توجه به دکوراسیون محیط کار از جمله پارتیشن اداری، مبلمان اداری، نورپردازی فضای کاری،  استفاده از المان‌های مناسب، گیاهان و ... مطرح می‌شود. البته عوامل و نکات مهمی است که در این زمینه باید رعایت گردد تا از نتیجه راضی بود. در این مقاله به این موضوعات خواهیم پرداخت.

چگونه بهترین دکوراسیون مناسب دفتر کار را طراحی کنیم؟

عوامل مؤثر در دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری باید با فکر و برنامه‌ریزی درست و اصولی انجام گیرد. عوامل زیادی هستند که در این زمینه مؤثر بوده و در طراحی باید مد نظر قرار گیرند. از جمله این عوامل می‌توان به لوازم و تجهیزاتی اشاره کرد که در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیفیت و مرغوبیت این لوازم باید در زمان انتخاب مورد توجه قرار گیرد. متریال لوازم مورد استفاده از جمله پارتیشن اداری، میز و مبلمان و سایر ملزومات باید متناسب با فضا و سبک مورد نظر انتخاب شوند. یکپارچگی و انسجام در این موارد می‌تواند کمک بزرگی در زیبایی و بهبود شرایط کاری برای کارکنان شود.

نکات مهم در دکوراسیون اداری

در دکوراسیون دفتر کار اداری لازم است نکاتی را رعایت نمود تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت. رعایت این موارد کمک بزرگی به جلب اعتماد مراجعین و از طرفی افزایش راندمان کاری در کارکنان می‌شود. در این قسمت به مهم‌ترین مواردی که در این مبحث مورد توجه قرار می‌گیرند، اشاره می‌کنیم:

نورپردازی دکوراسیون اداری

نور مناسب و کافی می‌تواند کمک بزرگی در افزایش و بهبود عملکرد کارکنان یک اداره شود. نورپردازی باید به صورت استاندارد و به صورت حرفه‌ای انجام شود تا هم بتواند محیط را از یکنواختی درآورد و هم فضا را مطلوب و مناسب برای انجام کار نماید. البته امروزه نورپردازی به صورت متفاوت انجام می‌گیرد و از سبک گذشته خود فاصله گرفته است. استفاده از نورپردازی‌های مخفی و شیک با رنگ‌های متنوع که مانع از خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود و نیز جذابیت محیط کاری را افزایش می‌دهد، از جمله این تغییرات است. نورپردازی باید به گونه‌ای صورت گیرد که در تمامی قسمت‌ها و فضاهای اداری نور استاندارد وجود داشته باشد و دیدی مناسب نسبت به همه مناطق ایجاد شود.

چگونه بهترین دکوراسیون مناسب دفتر کار را طراحی کنیم؟3

رنگ‌آمیزی محیط کاری

رنگ‌بندی فضاهای اداری در ایجاد تنوع و جلوگیری از خستگی و ایجاد روحیه شاد در کارکنان و مراجعین تأثیر زیادی دارد. رنگ‌آمیزی بهتر است بر اساس استانداردهای لازم انجام شود و بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن در این فضاها استفاده بیشتری شود. در این صورت روحیه و انگیزه افراد و کارکنان برای انجام امورات بالاتر خواهد رفت. امروزه در برخی محیط‌های اداری از کاغذدیواری‌های ساده و در عین حال شیک با رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود که مزایا و معایبی نیز به همراه دارد. رنگ‌آمیزی محیط کاری باعث می‌شود تا فضا دل‌نشین‌تر شده و راندمان کاری بالاتر رود.

نحوه چیدمان مبلمان و تجهیزات اداری

یکی دیگر از عوامل مهم در محیط‌های کاری را می‌توان به نحوه چیدمان و قرار دادن تجهیزات اداری نسبت داد. نحوه قرار گرفتن مبلمان اداری، انواع میزها اعم از میز مدیریتی ، میز کارمندان ، میز کنفرانس و ... باید با دقت صورت گیرد. انتخاب میزها باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید انجام شود و همچنین تعداد کارکنان ، میزان رفت و آمد مراجعین و تعدد آن‌ها و ... از عوامل تأثیرگذار در این زمینه هستند.

چگونه بهترین دکوراسیون مناسب دفتر کار را طراحی کنیم؟

سبک فضای کاری

سبکی که برای انتخاب تجهیزات و نحوه رنگ‌آمیزی و سایر عوامل مد نظر قرار می‌گیرد، در دکوراسیون محیط اداری تأثیر دارد. سبک مدرن یا کلاسیک در این زمینه مطرح می‌شوند. سبک مدرن امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. زیرا برای تمامی فضاها مناسب بوده و در انتخاب لوازم، تجهیزات، متریال، رنگ‌آمیزی و نورپردازی نیز با محدودیت کمتری مواجه خواهیم بود. زیرا تنوع در تمامی زمینه‌ها بالا بوده و حق انتخاب بیشتری به فرد می‌دهد.

گیاهان و تزئینات

استرس و اضطراب در محیط‌های اداری غیرقابل‌اجتناب است. یکی از عواملی که می‌تواند در کاهش این مسئله کننده باشد، استفاده از گیاهان طبیعی است. بنابراین بهتر است در محیط کاری از گیاهان مناسب و به تعداد استاندارد استفاده شود تا هم فضا دل‌نشین‌تر شود و هم میزان استرس کمتر شود. از طرفی استفاده از تزئینات نیز می‌تواند بنا به سلیقه و یا فضایی که در اختیار دارید، مورد توجه قرار گیرد. این موارد به بهتر شدن محیط و مدرن شدن آن کمک می‌کند.

پارتیشن اداری و بخش‌های مهم در دکوراسیون دفتر کار

در طراحی دکوراسیون دفترکار اداری نیاز است به بخش‌های مختلفی توجه شود. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به نصب پارتیشن و تجهیزات اداری از جمله مبلمان اداری، میز و صندلی اداری و ... اشاره کرد. انتخاب این لوازم باید با توجه به سبک محیط، فضایی که در اختیار است و .... انجام شود. متریالی که در ساخت این لوازم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اهمیت دارد. معمولاً در سبک‌های مدرن از انواع متریال به خصوص ام‌دی‌اف استفاده می‌شود که هم تنوع رنگی بالایی دارد و هم قابل هماهنگ کردن با سایر قسمت‌ها مانند پارتیشن بندی اداری است.

مزیت‌های طراحی دفتر کار

طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند هم از نظر روانی و هم از نظر کاری روی کارکنان تأثیر مثبتی داشته باشد. زمانی که کارکنان در محیطی شیک و مناسب فعالیت می‌کنند، حس ارزشمند بودن داشته و در نتیجه میزان تنش‌ها و استرس‌های کاری کمتر می‌شود. از طرفی طراحی دفتر کار بر روی مراجعین نیز می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد. زیرا هم در فضای مناسب به خواسته‌هایشان رسیدگی می‌شود و اعتماد بیشتری ایجاد می‌گردد. این مورد در خصوص محیط‌های کاری که به منظور کسب درآمد بوده و تجاری محسوب می‌شود، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. زیرا می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت در برابر بیشتر رقبا مطرح شده و جلب اعتماد بالایی را به دنبال دارد. انتخاب متریال مناسب برای لوازم و تجهیزات دفتر کار، چینش و دکوراسیون این تجهیزات، توجه به ریزه‌کاری‌هایی که می‌تواند ناشی از خلاقیت در افراد باشد و ... از جمله مزیت‌هایی است که طراحی دفتر کار به همراه دارد.

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

اگر به دنبال ایجاد محیطی آرام و در عین حال پربازده هستید، طراحی و دکوراسیون محیط اداری را نادیده نگیرید. توجه به آیتم‌هایی مانند نورپردازی مناسب، رنگ‌آمیزی متناسب با محیط، استفاده از تجهیزات و لوازم باکیفیت و طراحی مدرن و به روز می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند. پیشنهاد می‌کنیم از سایت تاو دکور taav.ir دیدن کرده و در صورت تمایل پارتیشن و مبلمان اداری مورد نظر خود را سفارش دهید.