نماشویی با طناب چیست و چه مزایایی برای نمای ساختمان دارد؟

آشنایی با خدمات نماشویی با طناب

نماشویی با طناب (راپل) در حال حاضر به منزله عمده ترین روش در حیطه شستشوی نمای سازه مورد توجه است که دربردارنده اقداماتی برای بهینه سازی وقت و هزینه ها می باشد. این روش با توجه تعریف عبارت است از فاکتور هایی مانند بالا بردن میزان دسترسی به نمای سازه، تسریع فرایند شستشو و پایین آمدن هزینه های اضافی است. با ورود راپل (طناب) صنعت شستشوی نمای ساز دستخوش تغییرات بزرگی شد که امروزه به صورت چشمگیری بر اهمیت آن افزوده شده است.

نماشویی با طناب در حقیقت از ورزش کوهنوردی نشات گرفته است و متخصصان را وادار می سازد بدون هیچ نگرانی در هر بلندی و ارتفاعی در مدت زمان زیادی مشغول به کار شوند. خدمات مربوط به شستشوی نمای سازه به دو شیوه قابل اخذ است. روش اول شستشوی نما با داربست بوده که در قدیم هم خیلی مرسوم بوده است در این روش همه مراحل و مبادرات برای شستن و تمیز نمودن آلودگی های نما روی داربست صورت می گیرد.

شستشوی نمای سازه با طناب و بدون داربست روش دومی است که در این حیطه مورد توجه واقع شده است و به علت امتیازات بسیاری که برای صاحب کار دارد درخواست بیشتری دارد. این شیوه از آغاز دهه ۸۰ در موسسات بکار برده شد و خیلی سریع توانست به منزله اثربخش ترین و به صرفه ترین راهکار مطرح شود.

همانطور که می دانید شیوه بکارگیری از طناب سبب پایین آمدن آسیب های ناشی از کار شد و همچنین آسودگی خاطر صاحب کار، موسسات بیمه را نیز به همراه داشت. بکارگیری از طناب و کمربند ایمنی برای همه اموری که در ارتفاعات انجام می گیرد بسیار مورد ملاحظه واقع شده است.

نماشویی با طناب از نظر زمانی، هزینه ها و سطح کیفی پایان کار دربردارنده مزایای بیشتری در قیاس با روش های دیگر است. شیوه کار بدین صورت می باشد که نماشور با بکارگیری از طناب اصلی و کمکی با حرکات افقی و عمودی در بخش های متنوع، شستشوی نمای سازه را اجرا می نماید.

یکی از مزایای نماشویی با طناب موضوع صرفه جویی در هزینه و زمان است، چرا که دیگری احتیاجی به بستن و استفاده از داربست نیست و شخص نماشور می تواند به راحتی عمل شستن نمای سازه را با سرعت هر چه بیشتر شروع نماید. برای شستشوی نمای سازه با طناب به تبحر و مهارت زیاد اشخاص نیاز است و اکیپ های متنوع حال حاضر در حال عرضه خدمات متنوع می باشند ولی شمار کمی از این تیم ها توانایی شستشوی نمای سازه با طناب را دارند.‌

نماشویی با طناب چیست و چه مزایایی برای نمای ساختمان دارد؟

آشنایی با مزایای نماشویی با طناب

نماشویی با طناب به بیانی به شستن اقسام نماهای سازه به وسیله طناب گفته می شود. در این شیوه جرم، آلودگی و ناپاکی های نمای سازه به وسیله مواد شوینده خاصی از بین برده می شوند. این نوع نماشویی در امتداد تمدید و بازیابی زیبایی و سطح کیفی اولیه نما مسئله عمده ای است که در گرو اعمال آن به وسیله متخصصان متبحر در این حیطه می باشد. چنانچه این فرایند به وسیله اشخاص مجاز و مطمئن انجام گیرد مزایا و امتیازات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

بهسازی و احیای سطح کیفی اولیه نمای سازه عمده ترین فواید و امتیاز نماشویی با طناب به حساب می آید. این پروسه از مرتفع ترین قسمت سازه، اجرایی می شود و روی تمام سطوح نما به کار برده می شود.

فقط در حالتی که نمای سازه اخیرا اجرا شده است و صاحب کار و مجری تمایل به شستن آن را دارد از داربست استفاده می شود. وگرنه شیوه نماشویی با طناب و بدون داربست در اکثر مواقع جوابگوی نیاز شما می باشد. مدت زمان تسلط راپل کاران روی سطوح نمای سازه در قیاس با زمان مورد نظر جهت اجرای داربست خیلی کمتر است. اجرای داربست با ریسک های بسیاری من جمله جانی و سقوط همراه است که بایستی اعمال این پروسه به وسیله کارشناسان این حیطه انجام گیرد تا دستیابی به تمامی سطوح نما امکان پذیر شود.

در حال حاضر با ملاحظه به اشکال متنوع بعضی نما ها که دربردارنده بخش خارجی هستند می تواند اجرای داربست را با مسائلی روبه رو سازد. داربست بایستی به نوعی نصب شود که سختی ها و مشکلات ذهنی و روانی متخصصان این حیطه را کاهش دهد. حرکت مداوم فنی کار روی داربست و جابجایی های عمودی و افقی او بر روی سطوح نما اندکی سخت است و با ملاحظه به این که بخش های فلزی خیس و لیز می شوند خیلی ترسناک و خطر ساز خواهد بود. در شیوه نماشویی با راپل فنی کار از طناب های کمکی و قلاب به آسانی و بدون نگرانی و ترس بالا و پایین می رود.

نماشویی با طناب چیست و چه مزایایی برای نمای ساختمان دارد؟

نماشویی با داربست یا طناب به چه صورت است؟

نماشویی با طناب و بدون داربست به چه صورتی است؟ پس از پایان مراحل ساختمان سازی و نمای سازه، به منظور اینکه نمای سازه تمیز و عاری از هر نوع آلودگی و مصالح نظیر گچ، سیمان و ... شود نیاز به شستشوی نمای سازه دارید.

ولی به هیچ وجه نگران این مسئله که سازه شما مرتفع است و به چه صورت شستشوی نمای سازه به طبقات بالاتر دستیابی خواهد داشت، نباشید و کار را به فنی کاران متخصص نماشویی بدون داربست بسپارید.

برای شستشوی نما با این روش به هیچ وجه مهم نیست که شما یک ساختمان مرتفع دارید یا یک واحد یک طبقه. در هر ارتفاعی شستشوی نما با طناب می تواند سازه شما را به مناسب ترین شکل ممکن و بهترین سطح کیفی شستشو دهد و یک نمای تمیز و خارق العاده را تحویل شما می دهد. در این صورت نگران کار شستشوی نمای سازه در ارتفاعات نباشید. نماشویی بدون داربست برای هر سازه بلندی ضروری است زیرا که حتی سازه هایی هم که قدیمی هستند پس از طی مدت زمانی نمای آنها کثیف شده و نیاز به شستشوی نما بدون داربست دارند.

بعضی از سازه های هستند که بایستی همواره تمیز و عاری از هر نوع آلودگی باشند و احتیاج پی در پی به شستشوی نما با طناب را دارند نظیر بیمارستان ها، فروشگاه ها، هتل ها، مراکز تفریحی و ... که اثر بخشی خیلی زیادی در جذب توریست دارد و در دید مردم حائز اهمیت است و همواره بایستی یک نمای خیلی تمیز داشته باشد.

نماشویی با طناب چیست و چه مزایایی برای نمای ساختمان دارد؟

قیمت نماشویی ساختمان با طناب و بدون داربست

معمولا مقدار چالش و سختی کار عامل اصلی در تعیین قیمت نماشویی ساختمان می باشد و طبیعتا نماشویی با طناب به علت ریسک و دشواری بیشتری که دارد در قیاس به شستشوی نمای سازه به وسیله کلایمر که وضعیت کار تقریبا راحت تری دارد از هزینه بیشتری برخوردار است. در ثانی در شستشوی نمای ساختمان با کلایمر، نما کار سرعت عمل بیشتری دارد و کاملا طبیعی است که هزینه این کار نسبت به شستشوی نما با طناب کمتر باشد. در بکارگیری از واتر جت جهت پاکسازی نمای سازه هم بستگی به اینکه واترجت آب سرد، آب گرم، بنزینی، مرکزی یا واتر جت موتور بنزینی استفاده شده هزینه های متغیر است.

•تعرفه نرخ راپل کار

همچنین بهتر است بدانید در تعرفه های نرخ طناب کار، زمانی موسسه مورد نظر به منزله مجری، وسایل مدنظر جهت طناب کشی من جمله پیچ و رول پلاک نما را خود فراهم می سازد هزینه بکارگیری از این تجهیزات را در کار شما هم حساب می کند.

•عرض و طول نما در قیمت نماشویی تاثیر گذار است.

در یک دید کلی به فهرست نرخ شستشوی نمای سازه هر چه میزان عرض نما بیشتر و بلندی ساختمان بیشتر سختی و چالش کار هم به همان اندازه بیشتر می شود و نرخ هم بالاتر می رود. جنس نمای سازه هم بدان جهت بر روی نرخ پایانی کار اثر می گذارد که به عنوان مثال جهت شستن یک نمای آجری مواد شوینده و متریال بهداشتی بسیاری صرف می شود و نرخ شستشوی نما هم بیشتر می شود.

•متراژ و تعداد طبقات در قیمت نماشویی ساختمان اثر دارد.

هزینه شستشوی نمای سازه برای نما های سنگ نما، آجری، شیشه ای و کامپوزیتی هم مطابق مساحت و شمار طبقات مشخص می شود و با ملاحظه به اینکه شستشو نما با واترجت، ابر و طی یا تلفیقی از این دو صورت گیرد کاملا متغیر است.

در مجموع شستشوی نمای ساختمان نرخ زیادی ندارد به خصوص اگر قرار باشد هزینه مرتبط میان اهالی، ساکنین و طبقات متنوع یک ساختمان تقسیم شود و هزینه زیادی را بر دوش خانواده ها نمی افتد.

منبع: شرکت نماشویی کارابین راپل